Seraphine313
OFF-LINE

  • Jméno
  • Roman Lelek
  • Věk
  • Bydliště
  • Jeseník
  • Poznámka
  • https://www.wattpad.com/user/Seraphine313
Facebook Twitter E-mail
Plakát
Joey

21. září 2016

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 2 lidé

Joey

Joey sám o sobě mi v Přátelích nepřišel jako kdovíjak zajímavá postava, je ale vidět, že jakmile mu jeho tvůrci namíchají trochu víc rozumu, dá se na něj koukat. Je vtipný, v pravých chvílích romantický, a (spíš v druhé řadě) mu sekundují vedlejší postavy, které jsou zajímavější než on sám.

Seriál bohužel sráží pár věcí. Za prvé, příšerně levné prostředí. Chvílemi jsem si říkal, jestli se náhodou nenatáčelo v nějakém reklamním kuchyňském studiu. Dojmu kulis jsem se nezbavil za celé dvě řady. Za druhé, moc nemusím Dreu de Matteo (ale to je spíš tím, že jsem ji prvně viděl v Sons of Anarchy, kde hrála trochu svini...). Třetí věc jsou vedlejší postavy typu Bobbie nebo Howard, které jedou svojí podivností hodně přes čáru. Ale třeba takový Zach nebo Jimmy se povedli.

Celkově Joey je asi o jedno procento lepší než Přátelé. Je vtipnější, ale na druhou stranu je natočený za velice levný peníz a je to na něm vidět. Já se u seriálu bavil víc než u Přátel a docela mě mrzelo, že byl zrušený už po dvou řadách. Na druhou stranu, chybět mi nebude. Je to oddychovka, která se vám ale nepříliš vryje do paměti.

ps.: Simon Helberg se těch rolí vědá-tchořů prostě nezbaví.

Plakát
Vinyl

3. května 2016

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřil se 1 člověk

Bez Jaggera by to nebylo ono

Vinyl... co k němu říct. Na to, jak rychle byl obnoven si troufám říct, že ne úplně zaslouženě. Neberte mě za slovo, Vinyl je skvělý seriál. Pár věcí mu ale schází.

V první řadě tu jsou herci. Bobby Canavale nevystupuje a netáhne děj tak, jak byste čekali. Navíc má kolem sebe skvadru vousatých bezejmenných nicek (hej, vždyť tamten chlap namluvil Mannyho v Době ledové!), takže se ze začátku zdá, že se utopíte ve stejných kníratých tvářích. Naštěstí nejsou v ději jediní - brzy nastoupí James Jagger a i když herecky zrovna nezáří, jeho dějová linka je to nejzajímavější, co první řada nabízí. Podobně jako ta Lestera Grimese.

Kolem se totiž všichni chovají jako idioti. Nebýt Richieho Finestry, absolutně bych nechápal, jak American Century mohla vzniknout. I když nebýt Richieho Finestry, mohla být ještě výš.

Seriál trpí hlavně na dva neduhy. První je vyhýbání se historickým reáliím a tváření se, že hele, my si jedeme svůj byznys, ostatní zpěváky a hudebníky budeme jen zmiňovat, abyste měli pocit, že existují, ale jinak tu nikdo nebude. Jasně, HBO nemá peníze na licenci a Vinyl sám o sobě se nesnaží ani tvářit jako historický seriál (narozdíl od první řady ACS), ale to by je zabilo, kdyby v portfoliu American Century byli aspoň jeden dva známí zpěváci? Sice se tady objevil aspoň Elvis, AC/DC, Hannibal a David Bowie (a díky za to, i když v Bowieho případě jsme se dočkali jen díky jeho smrti), ale štve mě to. Takových náznakových seriálů se v posledních letech objevila spousta - namátkou Manhattan, Halt and Catch Fire, Empire, The Knick. Ale OK, proč ne. Jen to pro děj znamená, že se label nikdy nedostane na vrchol. Protože to už by spoustě lidí přišlo divný.

Druhá věc, která seriál lehce sráží, je přemíra dějových linek. Nemusíme přece sledovat všechny a všude. Dějová linka Devon je naprosto nejnudnější věc, co jsem za poslední dobu v televizi viděl. Vůbec by tam nemusela být (a ty dva záběry na ni - vy všichni víte jaký - mě opravdu neobměkčí). Stejně tak dějová linka Jamie a její domácí hádky s matkou a tetou jsou něco, co jen zabíralo čas a na skutečné věci související s hudbou a studiem tak došlo až v závěrečném dílu. Nebýt těchto dvou věcí, možná by bylo o epizodu míň. A vůbec by to nechybělo.

Co na závěr? Vinyl splnil očekávání. Ale vystavoval své chyby natolik před divákovy oči, že si jich všimne každý a to zkazí jinak slušný zážitek.

Plakát
11.22.63

11. dubna 2016

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 3 lidé

Cestovatel v čase amatér

K této minisérii lze snad říct jen tolik, že je kvalitně natočená, děj graduje a i když finále přichází o trochu dřív, než by člověk čekal, stojí za zhlédnutí.

Problém totiž není ani tak se samotným seriálem, jako spíš se dvěma věcmi, které ho určují - se myšlenkou a závěrem. Myšlenka, ať už vyznívá jakkoli, se totiž zakládá na něčem, co je lidem znalým cestování v čase (a těm neznalým, co jsou aspoň průměrně inteligentní taky) známo, a totiž to, že nikdo nemůže předvídat následky cestování v čase a jen šílenec by mohl doufat, že by svým působením v minulosti něco zlepšil. A jen ultimátní šílenec by doufal, že by tím zároveň nevymazal sebe nebo někoho, koho zná.

Jenže Stephen King na tohle kašle, a tak letíme do minulosti. Peripetie nebudu popisovat, i když chápu utopický sen hlavního hrdiny konat chvilkové dobro bez ohledu na následky (a že při tom dělá chyby), skočím rovnou na konec. Ten je totiž ze dvou čtvrtin předvídatelný (a díky tomu tak trochu zklame), ze dvou čtvrtin nepředvídatelný.

Kdo čekal nějaký twist v tom, že Kennedyho zabije Marina, Bill, Stacie nebo třeba Jake (v nějakém prozření ohledně neměnnosti historie - a že k tomu měl spoustu vodítek), bude zklamán. Kdo nebude čekat happy-end, nu... dočká se. Ale to záleží na každém, jak to uvidí. Pro mě happy-end nebyl. Na konci totiž přišlo jakés takés prozření a... no chudák Stacie. Nechci moc spoilerovat.

Co ale řeknu, je, že mě seriál (knižní předlohu jsem nečetl a po seriálu snad ani nemám chuť) docela zklamal. Koncept cestování v čase je zde nasazen jen jako berlička pro příběh a není vysvětlen, není dokonce ani osvětlen. Proč za tu dobu neprošel nikdo jiný portálem? Proč se minulost nebrání víc a víc změnám událostí (např. ohýbáním reality, změnou času pro toho, kdo ji chce změnit atd.)? Na celém ději je totiž vidět, jak si často autor neví rady, a jednak odbočuje, jednak nasazuje před hrdiny až nereálné náhody - deus ex machina v podobě telefonátu od jisté osoby v posledním díle je tak směšný, až se vám chce plakat.

Teď to vypadá, že seriál jen haním, ale není to tak. Jeho sledování jsem si užíval, bylo to něco nového, krátkého, jednolitého. Až postupem času při sledování člověka napadnou věci, které zbourají celý koncept seriálu nebo které by ten daný problém řešily daleko jednodušeji, ale když je přehlédne, dostane se mu skvělé zábavy. Herci, zvlášť James Franco, jsou perfektní. Lokace, kostýmy, auta (ta auta!) jakbysmet. Úvodní znělka je perfektní, nominaci na SZ Award si určitě zaslouží. Snad jen je trochu zvláštní, že v malém městě se v šedesátých letech po ulici prohání tolik aut jako dnes a v rušném Dallasu se lidé procházejí po tříproudové silnici, protože tudy nic nejede... ale to už je maličkost. 70 % si seriál zaslouží.

Plakát
Wicked City

23. prosince 2015

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 4 lidé

Tři epizody a dost

Docela mě mrzelo, že byl seriál zrušen tak rychle, podle traileru to vypadalo na fajn retro krimi s ústředním masovým vrahem. Retro krimi se konala, masový vrah nebyl sice až tak masový, ale charismatický byl dost, ale fajn to... no nebylo.

Jak to jen popsat... Hlavní antihrdina je sympatický. Jen se on a jeho nově nabytá ženuška chová nelogicky. Pořád řeší city a při sebemenší příležitosti se rozcházejí/dávají dohromady. Nemají jasno v tom, co chtějí, to chápu, ale brutálně to přehrávají.

Problém je spíš na druhé straně. Policista je nesympatický a jeho žena vypadá spíš jako jeho dcera. Za celé tři epizody jsem pro něj nenašel ani ždibíček sympatií, stejně tak pro žádnou kladnou postavu. A to je problém.

Suma sumárum, na seriálu nenajdete moc pozitivních věcí. Zároveň ale ani moc negativních. Pro mě osobně kvalita zůstala u pilotu a pak už se jen snižovala. Tři epizody byly dost na to, abych věděl, že Wicked City mi líto nebude.

ps. ta kabelovka by tomu vážně slušela víc. Skoro mi bylo Eriky Christensen líto, že nemůže ukázat víc.

Plakát
Supergirl

11. listopadu 2015

80 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
75 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 20 lidí

Je to víc komiks, než byste si připustili. Jenže ani ten komiks za moc nestojí.

Po třech epizodách končím, protože průměrná kvalita z pilotu šla dolů a já nemám čas sledovat šestaosmdesátý další seriál. Pětaosmdesát jich stačí.

V případě Supergirl se hodí srovnání s Arrowem a Flashem, neboť jde o produkt stejné producentské dílny. Díky tomu můžeme najít mezi seriály i spoustu podobností. Ony ty podobnosti částečně vycházejí ze základních bodů superhrdinského příběhu (rozvrácená rodina hlavního hrdiny, idiotský sidekick, sidekick génius, sidekick svalovec...). Jenže Supergirl jde v tomhle představování klasických charakterů ještě dál. Seriál totiž jede na dramatickém konceptu šedesátkových a sedmdesátkových komiksů.

Ve zkratce - každý díl jiný záporák, který je často až lidsky znetvořený, nikdo neví, odkud se vzal, o jeho síle se spíš mluví, než ji ukazuje, když pak dojde na akci, je to spíš o siláckém mluvení než o souboji. Výbavu mají technologicky na úrovni tak sto let za současným stavem a nikomu nepřijde divné, kde ji vzali, kdo ji zaplatil a proč při tom objemu investovaných peněz prostě nenasedli na letadlo a neodletěli dožít na Bahamy. Postavy se vrhají do akce ani instiktivně, ani plánovaně, spíš naprosto zbrkle a bez rozmyslu. Motivace postav je minimální, pokud je vůbec nějaká, jde o obligátní "jsi můj nepřítel, musím tě zničit" případně "zabils mi někoho blízkého, musím ti to oplatit". Vážně, je to strašně jednoduchý seriál.

Postavy samotné jsou také děsně ploché, až to bolí. Nejvíc tomu vládne Cat Grant, ve které se tvůrci asi spletli, protože dělá seriálu víc škody než užitku. I když se Calista Flockhart snaží, nepatří tam (IMHO by si zasloužila vlastní seriál). Z Melissy Benoist pak udělali čtrnáctiletou holku, která se oblíká snad nejhůř v komiksové historii, to, co udělali z Jimmyho Olsena... no nechme to být. Seriál obsadil v podstatě stejné typy postav jako ve Flashi/Arrowovi, Winn je kopírka Cisca (i když Cisco si aspoň na nic moc nehraje a je to takový pubertální případ, Winn oproti tomu... nic moc). Hank Henshaw je druhý Diggle (a ne, tohle není rasistický, ti dva jsou si podobní, mají stejný hlas a dokonce i hrají stejně). No a to je pak korunované Alex Danversovou (aka Thea Queen II), jejíž hlavní příběhovou náplní (a že jí je), je oscilovat mezi stavy Miluju ségru/Bojím se o ségru/Nenávidím ségru/Jsem tu pro ségru/Kryju ségru/Vyčítám ségře/cokoliv jinýho ohledně ségry, hlavně když to bude naprosto nedůležitý a moje postava se nebude muset nijak jinak projevovat.

Ach jo. To jsme to dopracovali. Neříkám, že to nikoho nezaujme. Očividně se do seriálu hodně investovalo, jenže kvalitní seriál není jen o značce a tricích. Příběh je tady osekán na minimum a podobně jako ony šedesátkové komiksy se hodí spíš jen do sbírky. Na pravidelné sledování jsou zde mnohem kvalitnější, záživnější a zábavnější kousky.

Plakát
Aquarius

8. července 2015

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
80 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 5 lidí

Aquarius

Po první řadě přichází tak trochu rozčarování. Čekal jsem über tajemnou kultovou detektivku, něco jako True Detective říznutej první řadou Followingu, ale nepřišlo ani jedno. Přišla kriminálka, která nemít v hlavní roli Davida Duchovnyho, naprosto by zapadla.

Já si totiž fakt myslel, že když někdo vytáhne Charlieho Mansona, jednoho z největších, nejikoničtějších a nejdémoničtějších vrahů americký historie, tak i zařídí, aby tak vypadal i seriál. Jenže chyba lávky, to bychom museli bejt na HBO nebo minimálně FX nebo Showtimu. Možná by stačil i ten Netflix. No to je jedno, poojďme si trochu rozebrat, proč na to stojí kouknout, proč mělo zůstat u jedné série a proč to tak trochu vynechat z watchlistu...

V první řadě Duchovny. Lidi, ten válí, herecky toho moc nezapomněl a třeba scéna opilosti někde ze začátku tuším sedmýho nebo devátýho dílu... líp zahranou opilost jsem dlouho neviděl. Upřímně, tohle je jedna ze dvou nebo tří scén v celé řadě, které jsou naprosto perfektní (pak ještě scéna rekonstrukce střelby, co dělá Hodiak s Charmain), jenže to mi přijde na třináct epizod poměrně málo. Na druhé straně se snaží jistý noname herec zahrát charismatického vůdce, ale moc mu to nejde. Není ani charismatický a ani vůdčí. Škoda, že už vznikl The Following, pro Jamese Purefoye by to byla lákavá nabídka.

Druhá věc, která tu trochu nefunguje, je samotný děj. Jasně, každá postava má svou motivaci, každá má své cíle, některé mají pár kostlivců, ale proč to proboha tahat do seriálu o Mansonovi? To mi vážně nejde do hlavy - proč natáčet třináct epizod o všem možném, jen o samotné hlavní postavě ne, být neustále pod tlakem ze strany televize, která vás navíc podtrhne tím, že všechny epizody uvolní na net (ze strany NBC naprosto perfektní krok si zjistit, jestli model Netflixu funguje i u ní), a pak nechat diváky zjistit, že to celé bylo jen preludium k druhé sérii, která pravděpodobně vůbec nemusela být natočena? Tenhle přístup se mi nezdá zrovna zodpovědný...

Postavy jako takové procházejí až přílišným kotrmelcovým vývojem. Charmain, která se ze začátku skoro bojí dotknout muže, najednou vysvětluje, že si utajení, kde může ojet všechny tři chlapy v chalupě, neskutečně užívá, dcera státního návladního prožívá v podstatě totéž a státní návladní sám má takový plot twist, že by z toho Brandon Stark nejradši skočil z věže. Oceňuju, strašně moc oceňuju, že někdo do seriálu přitáhl myšlenku Černých panterů. O něco míň oceňuju vůbec snahy o multikulturně přívětivý seriál (jasně, Mexičani ani homolidi to tehdy neměli lehký, ale vyplnit tím půlku seriálu je prostě... jak to jen říct slušně... nezdařilost). A to nemluvím o tom, že celej Manson z toho vyplývá jako obyčejnej zneuznanej brnkálista, kterej z nějakýho blíž nespecifikovanýho důvodu pročistí svoje okolí.

Vůbec, celej Manson se nějak nepovedl. Ať už je to jeho charisma, ať je to jeho motivace, ať je to cokoliv, co by se dalo považovat za logický, to jsem tady nenašel. Naopak, seriál táhne Hodiak, i když to vlastně ani nemá zapotřebí a měl celou dobu figurovat jen jako jméno na plakátu. Manson mu totiž docela vyklidil místo.

Na jednu stranu jsem rád, že byl seriál prodloužen, na druhou stranu jsem doufal, že půjde o nějakou nabušenou třináctidílnou sérii, kde každý díl bude lepší než ten předchozí, kde bude mít příběh spád a vraždit se bude jak na běžícím páse. Nedostal jsem ani jedno z toho. Fakt bych to teďka přirovnal k Followingu 60. let, protože to skoro perfektně vystihuje. Seriál se honosí Mansonovým přídomkem, hlavní roli ale hraje někdo jiný. Seriál trpí na to, že se snaží zachytit všechno, a vlastně nezachycuje nic. Důležitý materiál průběžně odkládá na neurčito do doby, kdy to už diváka nebude zajímat. Není to ani biografie, ani osobní drama, je to obyčejná, vlastně ani ne moc dobře natočená kriminálka se známým jménem v hlavní roli... a to je všechno. Tečka. Víc nedostanete.

Plakát
American Crime

31. května 2015

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 6 lidí

American Crime

Dlouho jsem nepsal na nic názor, ale po zhlédnutí American Crimu si myslím, že by nebylo špatné pár slov vyplodit.

Předně tedy, American Crime není seriál o něčem konkrétním. Je to seriál o lidské bezmoci, o tom, že postavit se systému bývá těžké a často systém sám nechce vidět pravdu nebo se k ní dopracovává pomaleji, než by vůči životům lidí bylo vhodné.

První, co vás na seriálu zaujme, je určitá filmovost. John Ridley si hraje s kamerou ještě víc než Jonathan Tropper v Banshee. Občas je to až přes čáru (občas je to potřeba, díky tomu se totiž do seriálu vleze víc materiálu, než by 42 minut obsáhlo), ale je fajn vidět, že tvůrci nezáleží jen na příběhu, ale dokáže to i lehce umělecky prodat skrz vizuál. A John Ridley opravdu umí. Kupodivu to, co předvedl v 12 letech v řetězech tady ještě posiluje. A mně po roce dochází, že ten Oscar byl asi přeci jenom zasloužený.

Hlavně tedy proto, jak dokázal zobrazit jednotlivé postavy. Během jedenácti epizod spousta z nich prodělá vnitřní proměnu, každá z nich je postavena před něco, co jde překonat pouze tím, že se změní sama. Ať už jde o rasistickou matku, mexického zlodějíčka, Cartera Nixe a další a další. Spousta z nich taky dělá věci, které by nikdy neudělaly, ale jsou postaveny před povinnost, případně tuto povinnost na sebe převezmou za ostatní lidi.

Tohle je možná jeden z prvních malých škraloupů. Postav je opravdu hodně. Vyznáte se v nich až někdy kolem šesté epizody, ale pak už to jde. Druhým, tentokrát větším škraloupem, je samotný výběr stanice. V posledních třech epizodách si všimnete vystříhaných záběrů se sprostými slovy - neskutečně to vadí. Víc, než kdyby byla tahle slova vypípána. Tenhle seriál měl skončit na kabelovce, už jen kvůli tomuto.

Co naopak oceňuji, je, že se nesnaží vše vykonstruovat, ale často děj ovlivňují náhody. A dějové zvraty, které přicházejí ve chvíli, kdy to nejmíň čekáte.

American Crime by se mohl zdát jako seriál, ve kterém se pořád jen mluví. Jenže samotný seriál má co říct a už jen proto stojí se na něj podívat. V rámci letošní sezóny jde o klenot, od kterého nikdo nečekal, že se ukáže. A i možná proto je tak neskutečně přehlížený.

Plakát
Olympus

5. dubna 2015

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 10 lidí

NOlympus

Tak tímhle si Syfy opravdu "udělala jméno". Levná stanice povýšila na ultralevnou a natočila něco, co pravděpodobně dlouho nikdo nepřekoná.

Celý seriál (nebo jeho drtivá většina) je natáčena na green screen - což není vůbec problém, pokud máte za sebou tým motion grafiků a odvedete práci kvalitně. Tady se nepovedlo ani jedno. Pozadí je rozmazané a působí jako z počítačové hry a samotný převod filmu z greenu do spojeného obrazu odmazal spoustu zelené. V důsledku toho je obraz neostrý, rozplizlý, a seskládaný z šedé a žluté. Skoro bychom se mohli ptát, kam zmizel celý rozpočet, protože to, co předvádí první epizoda, je možné natočit za několik tisíc dolarů. Celý obraz je ponurý, prostředí nechutně levné, skoro to připomíná porno z devadesátek. Prvních pár minut tak opravdu vypadá, jen čekáte, kdy si to hlavní představitelé začnou rozdávat.

Ale popojděme dále, obraz by neměl být měřítkem kvality (i když s podobně zpackaným projektem jsem se ještě nesetkal). Co herci? Předvádějí úžasné výkony, které by mne vtáhly do děje?

Ne. Obsazení je z drtivé většiny složeno z naprosto neznámých tváří a to se projevuje i na jejich výkonu. Takovou béčkovou přehlídku jen tak někde neuvidíte, vlastně se tomu budete i občas smát, zvlášť ke konci. Horší na tom ale je, že se ve spoustě postav nebudete vůbec orientovat, protože vám všechny (zvlášť mužská část) přijdou stejné. To je zapříčiněno jednak tím, že žádná z těch tváří není úplně zapamatovatelná, jednak kvalitou obrazu, který odstraní z tváří polovinu rysů a jednak tím, že tvůrci zde zplácali dohromady tolik postav z řeckých bájí, že se budete chytat za hlavu.

Upřímně, na tomhle seriálu není ani moc co chválit. Ani matrixovský bullet-time v průběhu bitvy to nezachraňuje, vypadal tam v tu chvíli spíš nepatřičně, i když bych se nezlobil, kdyby byl zopakovaný víckrát. To by musel mít ale napřed smysl a být spojený s dějem.

A když se mrknete na IMDb, zjistíte, co jste snad ještě nikdy neviděli - že seriál může mít i rating 3,4 z 10. Na RottenTomatoes to jeden recenzent vyjádřil trefně - vypadá to jako film 300, kdyby byl natočený za 300 dolarů.

Jo a ještě jedna věc. Rating premiéry dopadl tak jako celý seriál - katastrofálně. Dost možná jde o nejhorší premiéru na Syfy vůbec. Nedivil bych se, kdyby stanice druhou sezónu už nekoupila.

Plakát
Kancelář Blaník

11. března 2015

64 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
64 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 11 lidí

Tohle bude legenda.

Musím říct, že Kancelář Blaník má velice dobře našlápnuto k tomu stát se legendou. Takhle ostrá politická satira u nás moc chyběla a já jsem jenom rád, že si to vzal pod křídla zrovna Stream, který se nemusí rozhodně bát být nějak politicky korektnější.

Marek Daniel v hlavní roli předvádí skvělý výkon (plus havlovské cameo odkazující na České století moc potěšilo), bohužel ostatní dva hlavní herci už takových kvalit nedosahují. Zčásti za to asi může i to, že nedostávají tolik prostoru, na druhou stranu třeba takový Žížala je postava, kterou seriál moc potřebuje.

Kancelář Blaník není rozhodně tak jemná jako třeba Pizza Boy, ale o to víc si dobývá své místo na slunci. Druhá sezóna je lehce nudnější než první (možná se mi to zdá akorát z namlsanosti), ale myslím, že každý, kdo hledá seriál s ostrým humorem, který plyne hlavně z provázanosti s reálnými kauzami, si zde bude libovat. Ty cca 4 hodiny na dvě řady vám určitě chybět nebudou.

Plakát
Greek

7. ledna 2015

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
50 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 2 lidé

Greek

O drtivé většině seriálů, které odsleduji, napíšu názor dlouhý jak týden před výplatou, tady ale asi udělám výjimku. Greek jsem po dlouhém odhodlávání začal sledovat na doporučení přítelkyně, ale ani po konci závěrečné řady nemám nějak pocit, že jsem v seriálu našel, co jsem tam najít měl.

Na celém seriálu se mi líbila jedna věc - že jste ho vlastně ani nemuseli sledovat. Narozdíl od jiných seriálů, které se v poslední době snaží vměstnat co nejvíc děje do co nejmenšího časového období, aby připoutaly diváka k obrazovce (což nakonec je kontraproduktivní, protože si stačí nevšimnout malého detailu a zkazí vám to zážitek z celé epizody), tady si všechno plyne svým tempem a spousta věcí je několikrát zopakována.

Vysokoškolské prostředí Spojených států neznám, ale předpokládám, že spousta věcí je přehnaná. A ono v podstatě ani nejde o vysokou školu nebo "řecký systém", jde o postavy a jejich vztahy. Ono totiž přehánění vniklo i sem a díky tomu se nám v seriálu vykříží spolu snad všechny myslitelné páry.

Ústřední příběh - tedy trojúhelník (později čtyřúhelník) Cappie - Casey - Evan je poměrně dobře napsaný, uvěřitelný a... měl skončit po druhé řadě. Mně osobně přišlo, že vracení se/nevracení se k sobě bylo tolikrát probráno a převráceno, že až otravovalo. Sympatický mi ale byl Calvin, sebejistá postava, která čím víc šel děj dál, tím víc sebejistotu ztrácela - i když to nebylo moc vidět.

Co se mi na seriálu nelíbilo, to bylo ukončení Rustyho vztahových eskapád. Jasně, příběh si zasloužil happyend, ale takhle? Z principu jsem fandil všem jeho přítelkyním (a konec JenK mě dost naštval), ale tady toto nečekal nikdo (a já neprozradím o koho jde, protože spoiler a já jsem slušný člověk). Ona postava během seriálu prodělala poměrně zajímavý duševní vývoj, i když na konci zůstala stejná jako na začátku, uvědomila si, že nerdi a geeci vlastně nemusí být úplně špatní partneři pro život. Což byla věc, která k ní naprosto neseděla. Ovšem dočkali jsme se a svého vztahu se dočkal i Dale (!), který podle mě měl zůstat loserem až do konce. Nevím, proč nakonec tvůrci zpárovali vlastně všechny a na ocet nezůstal opravdu nikdo.

Závěr seriálu nebyl úplně očekávaný, ale oceňuji, že nešlo o rychlé ukončení, ale že se s ním příběhově počítalo už několik epizod dopředu. Nepochopím sice úplně, proč se Casey rozhodla zůstat v ZBZ domě a proč Dale... ale to je vlastně jedno. Seriál neměl hloubat, měl pobavit a jako takový si ho můžu odškrtnout a... konec. I když přiznávám, že ještě jednu řadu bych zvládnul.

Dlouho jsem nemohl pochopit, proč je seriál tolik ceněný ze strany LGBT komunity. Protože v seriálu je jedna z postav gay? Ne. Pak jsem na to přišel. Je to kvůli tomu, jak je na tu postavu nahlíženo. Ať už si řekneme cokoliv, jedno je jasné. Menšiny a vůbec všichni lidé, kteří nějakým způsobem vybočují z průměru, byli, jsou a budou znevýhodňováni a bude na ně ukazováno. To, jak ostatní pohlíží na Calvina, minimálně v první a druhé řadě (a Calvin to ví, zná z dřívějška a snaží se na sebe neupozorňovat), to je perfektní obraz naší společnosti a toho, jak mezi sebe přijímáme netypické jedince.

Dlouho jsem se nemohl rozhodnout, jaké hodnocení seriálu dám. Mé preference se pohybovaly od slabších 60 % přes neutrálních 70 % až k příznivým 80 %. Celkově to vychází spíše průměrně, i když vlastně ani moc chyb na seriálu nenacházím.

pár hintů:
- nejlepší epizoda: All about Beaver
- Johanna Braddy je bez makeupu docela ošklivá
- pokud mi to dobře utkvělo v paměti, tak Evanův pokoj při návštěvě doma je stejný pokoj jako ten v IKI domě.
- Nora Kirkpatrick (Katherine) nemá nic společného s Kevinem Kirkpatrickem (Officer Huck)
- je pěkné vidět herce v dalších rolích - #ManhattanLoveStory, #HaltAndCatchFire #TheLastShip #TwoAndAHalfMen #Revenge

Předchozí