Diskuze k článku Seriálem kolem světa: 7 zastávek na Středním východě
avatar uživatele
lenochod6
Dlouholetý uživatel | Cool level: 18 | Kocour
16. 7. 2022 / 12:03:45 (před 91 týdny)
off

Některé zní hodně zajímavě a vím, že už na některými jsem se pozastvovala, ale většina je pro mě úplně nových, takže mám teď hodně dohánení...

avatar uživatele
_-0-_
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
16. 7. 2022 / 14:37:46 (před 91 týdny)
off
lenochod6 napsal(a):

...mám teď hodně dohánení...

Dtto.

Cato (24.2.2022): "Cēterum um cēnseō RuSSia esse dēlendam."
avatar uživatele
Pajky
Autor článku | Cool level: 95 | Sherlock Holmes
17. 7. 2022 / 09:58:18 (před 91 týdny)
off

Upřímně, v době, kdy jsme začali tenhle seriál článků, tak ani v té oblasti tolik seriálů nebylo. Začínají se teď objevovat hlavně díky Netflixu a nakonec si zasloužily vlastní článek na rozšíření obzorů. Věřím, že podobně to bude i u příštího vydání

Není článek ten, aby se zavděčil čtenářům všem :)
avatar uživatele
Lexapri
Běžný uživatel | Cool level: 0 | Margaret 'Maggie' Simpson
13. 8. 2022 / 13:02:53 (před 87 týdny)
off
Pajky napsal(a):

Začínají se teď objevovat hlavně díky Netflixu

Otázka je, nakolik se dajy tyto projekty Netflixu považovat za místní národní tvorbu.

avatar uživatele
Pajky
Autor článku | Cool level: 95 | Sherlock Holmes
13. 8. 2022 / 18:26:07 (před 87 týdny)
off
Lexapri napsal(a):

Otázka je, nakolik se dajy tyto projekty Netflixu považovat za místní národní tvorbu.

Myslím, že vcelku jedno, že je zaštiťuje Netflix. Pokud jsou natáčeny v dané zemi, odehrávají se v danéé zemi a hrají v nich převážně místní herci, tak se ani nedají považovat za nic jiného...

Není článek ten, aby se zavděčil čtenářům všem :)
avatar uživatele
_-0-_
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
13. 8. 2022 / 19:41:53 (před 87 týdny)
off
Pajky napsal(a):

Myslím, že vcelku jedno, že je zaštiťuje Netflix. Pokud jsou natáčeny v dané zemi, odehrávají se v danéé zemi a hrají v nich převážně místní herci, tak se ani nedají považovat za nic jiného...

Neumím odhadnout, nakolik se na výsledku podílejí herci (na jejichž výběr ovlivňuje produkce a snad v každé zemi jsou k nalezení použitelní/tvární), ale také (zejména) je zde práce scénáristů, režisérů, postprodukce...

Otázka, kam příslušná díla řadit původem mi také často vrtala hlavou - na první pohled je ta jasná záležitost, zejména když je lokace v souladu s národnostním a etnickým původem herců a kulturou (koloritem).

Jenže to, co z počinu nakonec vyleze, ve skutečnosti ovlivňuje (vytváří) několik málo faktorů/jedinců (zadání, množství oběživa a ti, kteří jsou schopni vize a umějí ji formulovat/prosadit). Zbytek jsou většinou jen více, nebo méně kvalifikované "lopaty" - herce nevyjímaje.

Nespořím, jenom často necítím jistotu. Jasně, kvůli kategorizaci je zapotřebí vybrat původ pokud možno pokaždé podle stejných kriterií, ale třeba porovnání standardní CZ seriálové produkce a toho, co tady vytvořilo např. HBO (Pustina, Bez vědomí...) má silnou výpovědní hodnotu. A nešlo jen o prachy.

Cato (24.2.2022): "Cēterum um cēnseō RuSSia esse dēlendam."
Editováno: 1x | Naposledy: 13. 8. 2022 / 19:44:36
avatar uživatele
Pajky
Autor článku | Cool level: 95 | Sherlock Holmes
13. 8. 2022 / 20:43:45 (před 87 týdny)
off
_-0-_ napsal(a):

Neumím odhadnout, nakolik se na výsledku podílejí herci (na jejichž výběr ovlivňuje produkce a snad v každé zemi jsou k nalezení použitelní/tvární), ale také (zejména) je zde práce scénáristů, režisérů, postprodukce...

Otázka, kam příslušná díla řadit původem mi také často vrtala hlavou - na první pohled je ta jasná záležitost, zejména když je lokace v souladu s národnostním a etnickým původem herců a kulturou (koloritem).

Jenže to, co z počinu nakonec vyleze, ve skutečnosti ovlivňuje (vytváří) několik málo faktorů/jedinců (zadání, množství oběživa a ti, kteří jsou schopni vize a umějí ji formulovat/prosadit). Zbytek jsou většinou jen více, nebo méně kvalifikované "lopaty" - herce nevyjímaje.

Nespořím, jenom často necítím jistotu. Jasně, kvůli kategorizaci je zapotřebí vybrat původ pokud možno pokaždé podle stejných kriterií, ale třeba porovnání standardní CZ seriálové produkce a toho, co tady vytvořilo např. HBO (Pustina, Bez vědomí...) má silnou výpovědní hodnotu. A nešlo jen o prachy.

Souhlasím, že spousta věcí je sporných a velké množství seriálů vzniká v kooperaci několik produkcí, ale to jsem napsal předtím mi logicky dává smysl. Kolikrát se ve článcích právě tohle snažím i vysvětlit. A jsem si vědom toho, že některé zařazovat jde opravdu jen těžko.

Když si vezmu jako jeden z příkladů Game of Thrones - i přesto, že se částečně natáčel třeba v Chorvatsku, tak ho nikdo nepovažuje za chorvatský seriál.

A když koukneme na Pustinu, tak to je prostě český seriál. Samozřejmě, že kvalita se odráží od toho, že za projektem stálo HBO (včetně zahraničních producentů), ale podle mě to na původu seriálu nic nemění.

Není článek ten, aby se zavděčil čtenářům všem :)
avatar uživatele
_-0-_
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
14. 8. 2022 / 13:03:57 (před 87 týdny)
off
Pajky napsal(a):

Souhlasím, že spousta věcí je sporných a velké množství seriálů vzniká v kooperaci několik produkcí, ale to jsem napsal předtím mi logicky dává smysl. Kolikrát se ve článcích právě tohle snažím i vysvětlit. A jsem si vědom toho, že některé zařazovat jde opravdu jen těžko.

Když si vezmu jako jeden z příkladů Game of Thrones - i přesto, že se částečně natáčel třeba v Chorvatsku, tak ho nikdo nepovažuje za chorvatský seriál.

A když koukneme na Pustinu, tak to je prostě český seriál. Samozřejmě, že kvalita se odráží od toho, že za projektem stálo HBO (včetně zahraničních producentů), ale podle mě to na původu seriálu nic nemění.

Máš pravdu, za Pustinou stáli většinově čeští tvůrci a americké oběživo, to nebyl ode mě nejlepší příklad, za Bez vědomím dtto (btw., tam mě pobavilo obsazení Davida Nykla, kterého mám doživotně spjatého s Stargate: Atlantis).

Příkladem k zamyšlení o zařaditelnosti ale může být Narcos a Narcos: Mexico (uvedeno USA), lokace, kolorit a tvůrci naznačují jiný původ.

Otázka je, jestli by se ve sporných případech neměl používat princip "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej." U Narcos tomu tak patrně bylo. No, jsem rád, že s určováním původu nemám nic společného - jak jsi napsal, často to musí být složité a za odměnu se najdou lidé, kteří kafrají jako já :-)

Cato (24.2.2022): "Cēterum um cēnseō RuSSia esse dēlendam."