Diskuze k článku Zašel GoT poslední smrtí až příliš daleko?
avatar uživatele
Addie
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
8. 6. 2015 / 09:52:39 (před 8 roky)
off

Já seriál nesleduji, nemám zájem, ale vždy vidím, jak tam každou chvíli někdo umírá nebo se dějí všelijaké hrozné věci, tak nechápu, že lidi baví tohle snášet. :D Já teda na tohle vůbec nejsem.

avatar uživatele
Umbaros
Dlouholetý uživatel | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
8. 6. 2015 / 10:31:22 (před 8 roky)
off

Stannis byl vždycky psí čumák. Že upálil vlastní dceru na hranici? Je kvůli tomu haló jen protože to bylo dítě, kdyby tam hořela dospělá osoba, tak se nad tím nikdo ani nepozastaví. Od začátku je to seriál proložený samou souloží a samou nechutností, o které se ten příběh opírá. Tvůrci zkouší co divák vydrží.

Já jsem teda víc osobně prskal, když tam Ramsay klátil Sansu. To je něco co v televizi fakt nechci vidět a je mi to neskutečně proti srsti. Neuškodilo by, kdyby tvůrci občas zapřemýšleli a vysloveně si to neužívali tyhle scény.

Dno je dobrý na to, aby sis ho prohlídl.
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 130 | Gordon Ramsay
8. 6. 2015 / 10:35:37 (před 8 roky)
off
Umbaros napsal(a):

Stannis byl vždycky psí čumák. Že upálil vlastní dceru na hranici? Je kvůli tomu haló jen protože to bylo dítě, kdyby tam hořela dospělá osoba, tak se nad tím nikdo ani nepozastaví. Od začátku je to seriál proložený samou souloží a samou nechutností, o které se ten příběh opírá. Tvůrci zkouší co divák vydrží.

Já jsem teda víc osobně prskal, když tam Ramsay klátil Sansu. To je něco co v televizi fakt nechci vidět a je mi to neskutečně proti srsti. Neuškodilo by, kdyby tvůrci občas zapřemýšleli a vysloveně si to neužívali tyhle scény.

Oni prostě v první sérii poznali, co dovedou s diváky udělat, když dají něco nečekaného. Od té doby si prostě říkají, že to neustále musí překonávat. Podle mě prostě zoufale tyto možnosti hledají a ne že by si ty scény tak užívali, spíš si užívají to, jaké reakce vyvolávají. Takhle ví, že čím víc se o tom bude mluvit (ať už pozitivně nebo negativně), seriál se stále bude šířit mezi více a více lidí.

avatar uživatele
Umbaros
Dlouholetý uživatel | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
8. 6. 2015 / 10:42:33 (před 8 roky)
off
ragelly napsal(a):

Oni prostě v první sérii poznali, co dovedou s diváky udělat, když dají něco nečekaného. Od té doby si prostě říkají, že to neustále musí překonávat. Podle mě prostě zoufale tyto možnosti hledají a ne že by si ty scény tak užívali, spíš si užívají to, jaké reakce vyvolávají. Takhle ví, že čím víc se o tom bude mluvit (ať už pozitivně nebo negativně), seriál se stále bude šířit mezi více a více lidí.

Ano, ve výsledku ať už to dopadne jakkoliv, těžit z toho budou tak jako tak. Když to už bude pro diváky přes čáru, tak je tak maximálně HBO plácne přes prsty. Takhle teda ne hoši a pojede se dál. A když to bude snesitelné, tak je HBO poplácá po zádech a řekne jim jen tak dále. V obou případech to přinese kupku nových diváků. Ať už navrátilců, co na seriál zanevřeli nebo úplně nových.

Dno je dobrý na to, aby sis ho prohlídl.
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 130 | Gordon Ramsay
8. 6. 2015 / 10:49:39 (před 8 roky)
off
Umbaros napsal(a):

Ano, ve výsledku ať už to dopadne jakkoliv, těžit z toho budou tak jako tak. Když to už bude pro diváky přes čáru, tak je tak maximálně HBO plácne přes prsty. Takhle teda ne hoši a pojede se dál. A když to bude snesitelné, tak je HBO poplácá po zádech a řekne jim jen tak dále. V obou případech to přinese kupku nových diváků. Ať už navrátilců, co na seriál zanevřeli nebo úplně nových.

Přesně tak. Možná ani HBO nic nenamítá, přece jen placená kabelovka, která nežije z reklamy, ti si můžou dovolit i tady to všechno. Celosvětové výdělky z GoT jim určitě bohatě vydělávají, takže si nějaké případné pokuty (netuším, jestli nějaké dostali) v klidu můžou dovolit.

avatar uživatele
Liborias
Uživatel od první verze | Cool level: 4 | Vince Masuka
8. 6. 2015 / 10:57:32 (před 8 roky)
off

Kdyby se některý z ufňukaných diváků ráčil informovat, že je seriál podle knižní předlohy, která si neukládá žádná tabu a předkládá svět, který je nemilosrdný a surový, tak by si třeba ušetřili zklamání. Proč si nepustíte Herkula, nebo Xenu z 90. let, tam vždycky všechno dobře dopadlo a ubližovali tam jenom zlým lidem. I dnes existuje celá řada bezzubých seriálů, na které můžete koukat a vaši hrdinové budou zcela v bezpečí. Doporučuji něco o hodných upírech a vlkodlacích.
Mě osobně tedy poslední série sejří taky, ale zjevně zcela z jiných důvodů než vás. Vadí mi odklon od knižní předlohy a vynechání klíčových postav a dějových linií. Martin ne nadarmo tráví nad každou knihou pět let, protože si dává na čas a promýšlí dopady jednotlivých událostí na děj a události, které se teprve stanou. Osekáním a přepsáním těchto schémat, obávám se může dojít k nevratnému poškození soudržnosti příběhu. A za tím bohužel stojíte vy fňukny. Protože byste nepřežili, kdyby někdo ublížil chudáčkovi Sněhovi, Tyrionovi, nebo nedej bože Daenerys. HBO na to samozřejmě slyší, protože má strach o prachy a przní původní příběh čím dál víc.

Liborias
avatar uživatele
Lill
Dlouholetý uživatel | Cool level: 34 | John Watson
8. 6. 2015 / 11:07:55 (před 8 roky)
off

Na GoT som sa chystala až po prečítaní všetkých kníh, ale okolo seriálu je vždy taký rozruch, že mi je ľúto, že by som ho mala obchádzať ešte pár rokov, takže sa doňho cez leto pustím.. Čo som ale chcela, že vôbec nechápem ten hate na fb, aký je toto strašne spoilerový článok / nadpis. Akože vážne?? Keď sa dá do nadpisu meno postavy, ktorá opúšťa seriál, OK, to mi príde ako spoiler, ale všeobecná otázka, z ktorej je zrejmé akurát to, že zomrela nejaká postava (čo, ako si tak všímam, sa stáva takmer v každej epke) je minimálny spoiler. Takže dúfam, že si z tých komentárov na fb nič nerobíte :)

avatar uživatele
IZFNP
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
8. 6. 2015 / 11:22:53 (před 8 roky)
off

Ja to všeobecné nariekanie nechápem. Ten seriál je plný zaujímavých postáv, takže keď občas o nejakú prídeme, zas taká tragédia to nie je (viz Ned hneď v prvej sérii), a nič si nenahovárajme - i tie nečakané úmrtia seriál robia tým, čím je. Nad nejakým znásilnením, upálením či detským zneužitím sa pozastavovať nebudem, pretože to budem i tak ďalej pozerať. Jasné, keď prídem o obľúbenú postavu, asi ma to naštve, ale nebudem vykrikovať, že to bolo cez čiaru. Keď niekto zabije nevinnú postavu, tak ma to neprekvapí už vôbec. Raz je to nemilosrdný svet, tak nebudem čakať dúhu a jednorožcov.

A že sa seriál oddeľuje od kníh? Čítali ste niekedy sériu Charlaine Harris a potom pozerali True Blood? Či L.J. Smith a potom si pustili The Vampire Diaries? A tu zoznam zďaleka nekončí. Seriál vyzerá VŽDY inak ako kniha. Je to jednoducho tak, jedná sa o dve rôzne médiá, ktoré musia pracovať s rôznymi silnými a slabými stránkami. Sám Martin povedal, že chápe, že seriál bude vyzerať inak než jeho knihy a narovinu - vy, čo tie knihy čítate, naozaj chcete, aby vám seriál prezradil dej z nich? Ja by som na vašom mieste bola rada, že Martin má svoje esá ešte v rukáve. Prečítala som prvú knihu a keď niekedy dostanem chuť na viac, prečítam si ďalšie, ale zatiaľ mi viac vyhovuje televízna podoba (o rozdieloch medzi seriálom a knihou mám niečo načítané). Takže na seriál nadávať nebudem, chápem ho ako adaptáciu, ktorá z kníh vychádza, ale ktorá zákonite musí ísť vlastnou cestou. Benioff a Weiss sú schopní svoj svet ukočírovať i bez doslovného opisovania z kníh a rozčuľovať sa nad každým rozdielom by mi akurát tak skazilo dojem zo seriálu. A že sa páni vyžívajú v šokovaní diváka? A nie je to tak trochu jedna z vecí, prečo ten seriál všetci tak žerú?

Sarcastic? Me? No way!
Editováno: 2x | Naposledy: 8. 6. 2015 / 11:25:04
avatar uživatele
Balthazar6
Dlouholetý uživatel | Cool level: 25 | Lee 'Apollo' Adama
8. 6. 2015 / 11:30:05 (před 8 roky)
off

Tak upaleni Shireen bylo klasicke obetovani bohum. Nechutne bylo ale to co se odehralo v tom bordelu.

„Oko za oko a svět bude slepý..“
avatar uživatele
themacs
Dlouholetý uživatel | Cool level: 5 | John A. Zoidberg
8. 6. 2015 / 11:40:59 (před 8 roky)
off
I-Can-Be-a-Duck napsal(a):

Já seriál nesleduji, nemám zájem, ale vždy vidím, jak tam každou chvíli někdo umírá nebo se dějí všelijaké hrozné věci, tak nechápu, že lidi baví tohle snášet. :D Já teda na tohle vůbec nejsem.

Ani nemusím nic psát, naprosto vše jsi shrnul za mě :D

avatar uživatele
Vegen
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
8. 6. 2015 / 11:58:30 (před 8 roky)
off

Je to fikce a navíc tyto věci se dříve běžně děli. Nikdo neříká, že to je správné, ale nějakou formou se musí občas připomenout co se dělo. Nejhorší je, když lidi zapomenou. Pak už jen otázkou času, kdy se to vrátí. Takže tyto scény možná nerad sleduji, ale někdy to je třeba.

avatar uživatele
Liborias
Uživatel od první verze | Cool level: 4 | Vince Masuka
8. 6. 2015 / 12:00:36 (před 8 roky)
off

Tak já samozřejmě chápu, že seriál není kniha a bude trochu jiný. Ale klíčové okamžiky by se asi měly udát. Stejně, jako si nikdo netroufne vynechat Moriartyho ze seriálů o Sherlockovi, i kdyby z něj měli udělat ženu, tak by měl seriál podle knihy respektovat klíčové zvraty v knihách. Nevadilo by mi, kdyby se rozhodli z Tiriona udělat ženu, tolik, jako když nechají žít nějakou postavu, která v knize zemřela. Nevadí mi, když nechají mrtvou jinou postavu, která třeba obživla, to už k tomu patří, zvlášť když to nebylo pro děj nijak klíčové. Ale opravdu by mi nevadilo, kdyby seriál dokončil příběh, tak jak to Martin zamýšlel. Nejsem si totiž jistý, zda ten člověk knihy někdy dopíše. A toto byla šance, jak příběh alespoň trochu důstojně dokončit. A plakat nad morálností seriálu? Uvědomujete si, že právě ty hrozné části s kupčením s dětmi, upalováním dětí a vražděním těhotných poukazují na to co se děje i v dnešním světě? Je to zrcadlo lidského rodu, které ukazuje jak ty ušlechtilé tak ty temné stránky každého z nás. Tak nad nimi přemýšlejte a pobuřujte se, tak to má být. A až někdy bude ve vašich silách něčemu takovému zabránit, tak nezavírejte oči, tak jak to většina z vás dělá.

Liborias
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 130 | Gordon Ramsay
8. 6. 2015 / 12:01:25 (před 8 roky)
off
Lill napsal(a):

Na GoT som sa chystala až po prečítaní všetkých kníh, ale okolo seriálu je vždy taký rozruch, že mi je ľúto, že by som ho mala obchádzať ešte pár rokov, takže sa doňho cez leto pustím.. Čo som ale chcela, že vôbec nechápem ten hate na fb, aký je toto strašne spoilerový článok / nadpis. Akože vážne?? Keď sa dá do nadpisu meno postavy, ktorá opúšťa seriál, OK, to mi príde ako spoiler, ale všeobecná otázka, z ktorej je zrejmé akurát to, že zomrela nejaká postava (čo, ako si tak všímam, sa stáva takmer v každej epke) je minimálny spoiler. Takže dúfam, že si z tých komentárov na fb nič nerobíte :)

Jako přiznávám, že mě to trošku překvapilo. Ale pak se mi ozvala spousta lidí s podobným komentářem jako ty, takže jsem za vás moc ráda :)

avatar uživatele
IZFNP
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
8. 6. 2015 / 13:06:53 (před 8 roky)
off

Ešte teda musím dodať, že SerialZone ďakujem za totálne šoky pri dnešnej epizóde (myslené tým najlepším spôsobom, zintenzívneli ste mi zážitok:)). Prečítala som si titulok článku tesne pred tým, ako som si pustila novú epizódu, takže som len čakala, ktorú z postáv mi zabijú. A keď na konci prišla ona scéna v Meereene, skoro som infarktovala, koho z nich zabijú a - !SPOILER! - keď to nakoniec vyzeralo najhoršie pre draka a mňa napadlo, že to je možno tá smrť, s ktorou zašli už príliš ďaleko, to som mala až slzy v očiach :D

Sarcastic? Me? No way!
Editováno: 1x | Naposledy: 8. 6. 2015 / 13:07:47
avatar uživatele
Vxxx
Uživatel od první verze | Cool level: 18 | Kocour
8. 6. 2015 / 13:54:41 (před 8 roky)
off

Tak jako v knihách se toho nestalo.. To s tou Sansou se tomu alespoŇ přibližuje. Rimsey si akorát vzal nějakou jinou, ale znásilnil ji při svatební noci a dokonce nechal Reeka... no.. řekněme že ho donutil aby se orálně podílel.... ,můžeme být rádi že tohle vynechali. Vzhledem k tomu že v seriálu je to Sansa, kdo je jeho nevěstou, to už by bylo opravdu trochu moc :D

Mě se včerejší díl moc líbil teda. Konečně pořádná akce.

Vxxx
avatar uživatele
Mescalamba
Uživatel od první verze | Cool level: 4 | Vince Masuka
8. 6. 2015 / 14:54:59 (před 8 roky)
off

Hm..

..sice sem to neviděl, ale jako to ste to nečekali? Ten chlápek bez okolků nechá svého poraženého protivníka upálit, jen z principu. :D Vcelku jasné, že mu nebude cizí udělat prakticky cokoliv, aby vyhrál.

Jinak, GoT je v podstatě reálný fantasy středověk. A oproti reálnému středověku (ne, fakt nemyslim romantizovanou verzi gotiky apod.), tak tohle je ještě pořád hodně softcore. :D

Třeba i Řím jako seriál byl oproti realitě dost mírný. :)

Jo kdyby tyhle lidi zfilmovali Zaklínače..

avatar uživatele
Beatrix
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
8. 6. 2015 / 15:06:21 (před 8 roky)
off

I když jsem taky doufala, že to princezna přežije, tak mě to zase v tom seriálu jako něco přes čáru nepřijde. Byly tam už hnusnější a detailnější věci. Co se toho dobrovolnýho znásilnění týče, tak v každým druhým filmu se znásilňuje mnohem míň dobrovolně a víc detailně a frčí to v televizi běžně a zrovna v GoT je z toho pozdvižení. To mi přijde zajímavý. Už z povahy seriálu se tam takovýhle věci přece dají víc než čekat hned po shlédnutí pár prvních epizod.
To mně víc vadila Oberynova scéna, nebo bodání do těhotenskýho břicha.

„Eine Geschichte ist dann zu Ende gedacht, wenn sie ihre schlimmstmögliche Wendung genommen hat.“ Dürrenmatt
avatar uživatele
rebeccacarf
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
8. 6. 2015 / 15:44:33 (před 8 roky)
off

Já vzásadě souhlasím s Liboriasem - taky mi mnohem víc vadí nedržení se knih než nemorálnost.

A zfilmovaného Zaklínače bych taky ráda viděla, aby se navždy pohřbil ten otřesný seriál, který z toho vznikl...

avatar uživatele
wasirw
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
8. 6. 2015 / 17:05:33 (před 8 roky)
off

Všetci tu rozmýšlajú nad dejom ale skúste niekedy sa povzniesť a pozrieť sa aj na herecké výkony ako napr. v dnešnom diely Stephan Dillien (Stannis) to zahral perfektne táto rola mu sadla.Tvorci seriálu pravdepodobne vedia ako to všetko dopadne tak sa snažia dej urýchliť (čo nie je výhovorka prečo by tam tá alebo oná postava nemala byť a nie je tam, prípadne nejaká postava zomrie skôr ako mala). Hlavne je to založené na knižnej predlohe a nie je to seriálová kópia knihy.

P.S.: HBO je súkromná televízia ktorá nečerpá financie z reklám a seriál je označený (aspoň tuším) na SR pre 18+ čiže dospelých ľudí(a nie len to tá osemnástka znamená, podľa mňa je to aj znak, že to asi nebude pre každého a pre každú povahu).

avatar uživatele
Annett
Dlouholetý uživatel | Cool level: 10 | sžt. Maxwell 'Max' Q. Klinger
8. 6. 2015 / 18:03:57 (před 8 roky)
off

Mě tedy dnešní díl překvapil i nepřekvapil. Pokaždé někdo zemře, někdy i šíleným a nepochopitelným způsobem, ale to je prostě GoT. Asi už jsem si za těch pár let zvykla, co vše se může v tomto seriálu stát. Ano, upálení Shireen mě dostalo, ale opět.... GoT.
Když Ramsay znásilnil Sansu, přišlo mi to brutální, ale zase další věc, která k tutomu seriálu patří. To mi mnohem horší přišla podobná scéna z Outlandera, kde to bylo natažené a vcelku detailní.
No jsem hodně zvědavá, co si na nás připravili v posledním díle.

Jinak jízda na drakovi super! :)

avatar uživatele
La.Volpe
Redaktor | Cool level: 119 | Jack O'Neill
8. 6. 2015 / 18:07:22 (před 8 roky)
off

Tak určitě mě to zaskočilo, co se stalo Shireen, ale jestli to stálo za to, aby se někdo vyzvracel na socálních síťích, to nevim. :/ Daleko víc mě překvapila smrt Hizdahr zo Loraqa. V knize ho beru jako čistýho záporáka, naopak v seriálu byl hrozná osina v zadku.

avatar uživatele
Beatrix
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
8. 6. 2015 / 18:18:08 (před 8 roky)
off
Annett napsal(a):

To mi mnohem horší přišla podobná scéna z Outlandera, kde to bylo natažené a vcelku detailní.

Na Outlandera ovšem asi nekouká tolik lidí jako na GoT. Já si dva poslední díly nechávala naráz a byla jsem dost otrávená, že byly v podstatě jenom o "tom". Přišlo mi, že se v tom ztvárnění vyžívali až moc (narozdíl tady od Sansy) a ubralo to celýmu seriálu na kouzlu a ději!
Navíc neříkali na Red Wedding, že se chodí svatebčané právě na tu svatební noc podívat? Že byla Theonova přítomnost tolik pobuřující...

____

Co se hereckých výkonů týče, tak vzhledem k tomu, jaký negativní emoce některý postavy jsou schopný vyvolat, se dají převážně považovat za skvělý! :o)

„Eine Geschichte ist dann zu Ende gedacht, wenn sie ihre schlimmstmögliche Wendung genommen hat.“ Dürrenmatt
avatar uživatele
verunkawrath
Dlouholetý uživatel | Cool level: 27 | Bobby Singer
8. 6. 2015 / 18:32:48 (před 8 roky)
off

Smrt k tomuto seriálu prostě patří,někdy je čekaná,někdy překvapující,ale je to tak a už jsem si zvykla občas zavřít oči

Narovnej svou krátkou páteř a sevři drobné zoubky :)
avatar uživatele
El Jay
Dlouholetý uživatel | Cool level: 15 | Christopher Turk
8. 6. 2015 / 18:34:46 (před 8 roky)
off

Já teda nevím, víc jsem prožíval smrt Joffreyho :D
Nebyl jsem šokovaný. Nechápu ten hukot a šíelní z toho, že upálí děcko, že znásilní Sansu, že rozpýchají břicho těhotné ženě. Však je to fantasy seriál bez hranic. V kolika slavných filmech se dějou horší a detailnější věci a nikdo to tak neprožívá?

avatar uživatele
Remi
Dlouholetý uživatel | Cool level: 24 | Alan Harper
8. 6. 2015 / 19:55:06 (před 8 roky)
off

Scéna byla dobře natočená i zahrána. Shireen byla jedná z mála dětských postav v seriálu, které si oblíbila většina lidí a i proto je tato scéna tolik probíraná. Stannis je holt trošku cvok, věří si, že on je ten, kdo má pravdu na své straně. Otázka už je, jestli ji vážně má.

Seriálový a filmový fanatik se zalíbením v scifi a fantasy tvorbě. Jsem ale otevřený jakémukoliv žánru, když mě dokáže něčím zaujmout. Tipy na kvalitní seriál velmi rád uvítám!
avatar uživatele
Alias
Dlouholetý uživatel | Cool level: 13 | Kenny McKormick
8. 6. 2015 / 20:19:34 (před 8 roky)
off

Nechápem vôbec o čo ide. Obety bohom sa diali v starých časoch v skutočnosti a v historických a fantasy príbehoch tiež dosť často. Akurát keď obetujú postavu, ktorú ukážu 30 sekúnd pred popravou, tak si k nej divák nemôže vytvoriť taký vzťah, ako k princeznej, ktorá sa priebežne objavuje pár sérií. Skôr mi je zle z pokrytectva tých moralistov, ktorí sa rozčuľujú nad smrťou či znásilnením postavy na ktorej im záleží, ale nad postavami, ktoré sa objavia len do počtu a po chvíli ich zabijú nie - ako keby na nich nezáležalo.
1. Buď vám vadí každé znásilnenie a každá vražda a nepozeráte seriál od začiatku
2. alebo vám vadí, každé znásilnenie a každá vražda, ale chápete, že je to vymyslený príbeh a pozeráte ho,
3. alebo tie veci milujete - a potom s vami niečo nie je v poriadku.

Klasický Súboj titánov, keby Perseus nezískal hlavu medúzy, tak by kraken rozžuval extrémne nechutným spôsobom princeznú Andromedu. To asi nikoho nenapadlo a takých príkladov je veľa, akurát, že tam dobro zvíťazilo. V príbehoch ako Zaklínač, či GoT nevíťazí vždy, tak ako v skutočnosti.

avatar uživatele
Vachisek
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
8. 6. 2015 / 20:35:43 (před 8 roky)
off

já nevim proč vůbec někdo prská kvůli něčemu... ten seriál imituje středověk a chování v něm! Církev upalovala ,,čarodějnice'' furt. Tohle je nejvěrohodnější zpracování chování ve středověku. Brutalita která se dá přirovnat k IS z dnešní doby. Aspoň vidíme jaké hrůzy můžou nastat když se všechno vyloženě pokazí a čeho všeho jsou lidi schopný. Ten idealismus a humanismus co je v západní společnosti je k smíchu. Akorát nás přivede do hrobu.

avatar uživatele
LadyJ
Dlouholetý uživatel | Cool level: 24 | Alan Harper
8. 6. 2015 / 20:59:30 (před 8 roky)
off

Od Stannise jsem tedy spíš čekala, že Melisandru odmítne a pošle zpátky na Černý hrad, aby mohla oživit Jona, až ho hlídka zapíchne. Ale od okamžiku, kdy poslal Davose pryč, jsem to obětování očekávala. To rozhořčeni nad Shireeninou smrtí moc nechápu. Když nechal Theon zabít, a pak spálit těla těch dvou chlapců z farmy, tak se nad tím nikdo nepozastavoval. Stejně tak nad hromadným znásilňováním Krasterových žen, nebo žen z Ovčího lidu Dotraky. Ale běda, když je to jedna z hlavních postav, nebo alespoň nějak známá postava, to se můžou všichni přetrhnout, aby to co nejrychleji odsoudili. Ale stejně ti, co seriál nejvíc odsuzují a veřejně vyřvávají, jak je nemorální, budou příští neděli sedět u televize jak zařezaní, aby jim náhodou nic neuteklo a měli další materiál k pranýřování.

Neskloněni, nepokořeni, nezlomeni.
avatar uživatele
lizzy
Dlouholetý uživatel | Cool level: 20 | Zipper
8. 6. 2015 / 21:43:38 (před 8 roky)
off

Jakožto fanouška postavy mě smrt mrzí, ale jako fanoušek seriálu jsem opět ráda, že udělali něco takového. No tak lidi, to váš už neunavuje, jak v ostatním seriálech, když se stane něco dítěti jste úplně v klidu, protože to přece je dítě takže nemůže umřít, protože by to neudělali? Právě tuhle nevyzpytatelnost mám na seriálu ráda, to že se o postavu musíte bát a je jedno jestli je to žena, muž, nebo dítě.
A fakt, že se seriál liší od knižní předlohy také beru jako plus. Dojít má příběh do stejného konce v knize i v seriálu a alespoň se můžou na nové věci těšit i čtenáři.

avatar uživatele
Jerremy
Dlouholetý uživatel | Cool level: 34 | John Watson
8. 6. 2015 / 21:48:28 (před 8 roky)
off

Ten povyk kolem mě překvapuje.
Seriál je přece fikce, ve skutečnosti se to nestalo. Nikomu nebylo ublíženo a nikdo z herců nepřišel k úhoně (a určitě je to napsané i v záverečných titulcích :))
Buďme rádi, že existují seriály (tvůrci), kteří nás dokážou překvapit a šokovat.

avatar uživatele
phoboska
Redaktor | Cool level: 70 | Eric Northman
8. 6. 2015 / 21:53:21 (před 8 roky)
off

Tiež mám ten pocit, že sa plače len preto, lebo Shireen bola dieťa, keď upálili Manca, tak sa nikto nerozčuľoval. Je mi jej samozrejme ľúto a aj slza ukápla, ale som aj zvedavá ako bude príbeh ďalej pokračovať.

"Welcome to the edge. It's not the end of the world, but you can see it from here." Eliza Cassan
Editováno: 1x | Naposledy: 8. 6. 2015 / 21:53:42
avatar uživatele
jani.cka.k
Dlouholetý uživatel | Cool level: 1 | Luke Dunphy
8. 6. 2015 / 22:43:31 (před 8 roky)
off

Jakožto velký fanoušek Hry o trůny sleduji s napětím každou epizodu. Musím říci že jsem od Rudé svatby nečekala něco ještě víc šokujícího, ale tvůrci mě stále vyvádějí z omylu. Po scéně znásilnění Sansy jsem cítila pobouření a znechucení (také proto, že vývoj seriálu se dostal velmi daleko od knižní předlohy). Byla jsem na vážkách, jestli už to není trošku moc a přemýšlela jsem o zastrčení seriálu do šuplíku "Na to fakt nemám žaludek". Ale potom BUM! Dech beroucí scéna bitvy nemrtvých proti divokým a Jonu Sněhovi vyšponovala moje nervy na nevyšší možný stupeň uchvácenosti a mé nadšení seriálem se zase rozběhlo na plné obrátky. Nemohla jsem se dočkat další epizody. Netušila jsem však, že mě čeká krutý šok v podobě upálení Stannisovy roztomilé dcerky Shireen. Slzy na krajíčku a nevěřícné civění nechybělo. Byla jsem si jistá, že víc už toho nezvládnu. Konec epizody se však ukázal jako epická událost, pro kterou se vyplatilo vše protrpět. Proto vám říkám, nenechte se odradit těmito odpornými scénami, Hra o trůny vás jistě hned vzápětí přesvědčí o své dokonalosti a genialitě.

avatar uživatele
nevermore
Dlouholetý uživatel | Cool level: 18 | Kocour
8. 6. 2015 / 22:47:26 (před 8 roky)
off

Ukamenujte mě, ale začínám mít pocit, že ten seriál se pomalu proměnil v show, která se prostě snaží vyvolat co největší vlnu reakcí za každou cenu, ať už pozitivní nebo negativní, aby se o tom mluvilo a tudíž větší sledovanost. Nestěžuju si, pouze konstatuju názor. A to ještě máme před sebou ubodání Jona příští tejden, nejspíš tim jeho mladým asistentem.

Must it take a life for hateful eyes, to glisten once again, cause we find ourselves in the same old mess, singin' drunken lullabies
avatar uživatele
The M
Dlouholetý uživatel | Cool level: 11 | Morgan Guillermo Grimes
8. 6. 2015 / 23:18:06 (před 8 roky)
off

Hrozné to síce bolo, ale skôr z morálneho hľadiska. Osobne u mňa medzi takýmito scénami stále víťazí scéna, keď do brucha aspoň 5-krát pichli tehotnú manželku Robba. Vtedy som si fakt povedal, že toto bolo priveľa. Ale tak myslím, že som si už na takéto vecičky zvykol. :D

Never trust a hug. It's just a way of hiding your face.
avatar uživatele
wasirw
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
8. 6. 2015 / 23:37:22 (před 8 roky)
off

To čo máš v tom spoilery v knihe síce nebolo ale v seriály sa mi to páčilo lebo tým odstránili 2(prípadne 1 a pol) zbytočné postavy ktoré tam pomaly ani nemali byť prípadne jedna mala byť niekto úplne iný a bola na úplne inom mieste.

avatar uživatele
Vojťas
Dlouholetý uživatel | Cool level: 38 | Angel
8. 6. 2015 / 23:38:28 (před 8 roky)
off

Teď mi epizodu poprvé zkazil serialzone! Nečekal jsem již v dopoledních hodinách po večerní premiéře takovéto informace na FB a už vůbec ne od SZ. Informační kanály obvykle přestávám sledovat od odpoledne do večera než po práci usednu k nové epizodě. .... A bohužel i takovýto nadpis (článek jsem samozřejmě nerozklikával) inklinuje k podvědomému přemýšlení o koho asi půjde a čekání na daný moment. Na jednu stranu moje chyba - příští rok se straním všem informacím od večerní premiéry. .... To mě spíš jen zajímá, proč nešlo s článkem vydžet alespoň dalších 12h? ;-)

avatar uživatele
stonefire
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
9. 6. 2015 / 06:36:47 (před 8 roky)
off

Chápu, že to někdo může vnímat jako spoiler, sám jsem to měl podobně. Člověku to nedá, aby nepřemýšlel nad tím, jestli to bude překvapivá nebo brutální smrt a pak na to čeká. Obětování té holčičky se nabízelo; že to k tomu směřuje, to už bylo znát dřív. Stačilo vidět nadpis toho článku a pak při sledování nějak tuším, jak se Stannis rozhodne a že nebude žádná deus ex machina jako na konci tohohle dílu v Meereen. Asi by bylo lepší článek zveřejnit až někdy večer, ale i tak, se spoilerama se může člověk naučit žít, mohlo to být daleko horší, takže žádná tragédie. Nikoho nenutíte, aby sem na web chodil. Ale Facebook jsem se pak bál zapnout celý den :)

Ad děj, bitva za zdí s White Walkers byla minule super, těch posledních pár dílů mi ale přijde jako zklamání. Církev v přístavu narostla hrozně rychle, Cersei i Margaery dělají hloupé chyby, najednou jakoby zapomněly, jakou hru hrají. Sons of Harpy jsou taky z ničeho nic hodně silní, jednotlivé souboje teď na konci byly fajn, ale celkově nevím, drak vypadal zranitelně a pak stejně stihne zmizet jakoby si ho nikdo nevšímal (Falco! :)). Arya je zatím těžká nuda a o Sand Snakes radši ani nemluvím. Moc to nedrží pohromadě a mám pocit, že je všechno moc uspěchané.

Myslel jsem si, že Tyrion, Jon, Daenerys a Arya jsou nesmrtelní, že jsou pro GoT moc důležití, ale teď si dokážu dost dobře představit smrt každýho z nich (snad jen kromě Jona). Možná by bylo dobře, kdyby se některé z linek (Braavos, Dorne, Meereen :)) uzavřela a bylo tak víc prostoru se soustředit na jiný. Možná se už jen vytrácí element překvapení, protože nás tvůrci naučili to od GoT čekat. Snad bude finále příští týden lepší. A doufám, že Ramsay umře brzo krutou smrtí!

avatar uživatele
liskulka.lida
Dlouholetý uživatel | Cool level: 22 | Chandler Bing
9. 6. 2015 / 06:38:22 (před 8 roky)
off

Já jsem Stanise nikdy neměla ráda, přesto mě to tak trochu překvapilo, protože jsem ho považovala za dobrého otce. A teď má kolem sebe jenom krávy ženský- upálil jedinou dívku, které mohl důvěřovat- a jedinou dědičku jen tak mimochodem. Mám takovej pocit, že tvůrci seriálu postupují podle scénáře: Je tato postava nepostradatelná? Ne? Milují ji diváci? Ano? - Zabít!
Jinak jsem byla nadšená za to létání na drakovi- na tu scénu se těším od té doby, kdy Daenerys dostala dračí vejce... O:)

Raději krátký, kvalitní seriál než bolestivé natahování za každou cenu.
avatar uživatele
Adélkaa
Dlouholetý uživatel | Cool level: 10 | sžt. Maxwell 'Max' Q. Klinger
9. 6. 2015 / 11:52:32 (před 8 roky)
off

Shireen byla snad jediná postava v GoT, která se chovala přiměřeně svému věku. Byl to kousek normálnosti v té šílenosti. Gratuluju, nyní je to už absolutní stupidita :(

avatar uživatele
Livia136
Uživatel od první verze | Cool level: 9 | Rajesh Koothrappali
9. 6. 2015 / 14:49:14 (před 8 roky)
off

Nechápem ten povyk okolo Shireen alebo Sansy. Áno je smutné keď sa stane niečo zlé postave ktorú mám rada, ale je to seriál, tak to netreba tak prežívať.

Za 1. je to seriál zo stredoveku, kde sa podobné a ešte horšie veci stávali každý deň, jednoducho bola to barbarská doba a rovnaké zlé veci sa v niektorých častiach sveta stále dejú, len človek, ktorého sa to priamo netýka ich nevidí alebo ani nechce vidieť.

A za 2. Keby išlo o úplne prvý diel seriálu,alebo časti niekde v prvej sérii, možno by ma to trochu šokovalo, ale ako to niekoho môže ešte šokovať po takmer 5 sériách, to nechápem.

avatar uživatele
Popopki
Dlouholetý uživatel | Cool level: 15 | Christopher Turk
9. 6. 2015 / 16:54:04 (před 8 roky)
off

Přijde mi, že lidi zapomínají, že sledují Game of Thrones. V první nebo druhé sérii, když vyvražďovala královská garda Robertovy bastardy, tak to bylo daleko krutější.

avatar uživatele
Yellow
Dlouholetý uživatel | Cool level: 14 | Emma Swan
9. 6. 2015 / 19:03:33 (před 8 roky)
off


Mě ani tak nedorazila její smrt, GoT je krutý svět, ale spíše, že to se Stannise pohled na celou událost vůbec nevytrhl, ani slza mu neukápla. Shireen nebyla sice jedna z mých nejoblíbenějších postav, ale proboha, bylo to malé nevinné děvče, takže kdybych nebyla rozhořčená, asi bych nebyla normální. Je to nadruhou stranu krutý středověk, tvrdá realita. Nereálné mi přišlo jen to, že Stannis jí obětoval úplně s přehledem. Vlastní dítě! Né že by takový otcové, co ke svým dětem nemají vztah neexistovali, ale trochu svědomí by neškodilo.
Tvůrci jednoduše zkouší co divák vydrží, to souhlasím, je to surové a i když mě tohle docela dost dopálilo a Stannisovy i Melisandře přeju tu jejich čistou smrt a s negativními reakcemi musím i souhlasit, tak to rozhodně nepřestanu sledovat, jak to píší někteří "fanoušci" na FB.

Já upřímně už nevím, komu trůn přát. Ať na něm zůstane Tommen. A vyšilování kolem Sansy též nechápu. Dany si přišla tím samým a nikdo takové caviky nedělal. 

Mňau. Pac a pusu, pac a pusu ...jo, jsem kočkař
Editováno: 1x | Naposledy: 9. 6. 2015 / 19:07:20
avatar uživatele
Mescalamba
Uživatel od první verze | Cool level: 4 | Vince Masuka
9. 6. 2015 / 19:28:12 (před 8 roky)
off
Beatrix napsal(a):

Na Outlandera ovšem asi nekouká tolik lidí jako na GoT. Já si dva poslední díly nechávala naráz a byla jsem dost otrávená, že byly v podstatě jenom o "tom". Přišlo mi, že se v tom ztvárnění vyžívali až moc (narozdíl tady od Sansy) a ubralo to celýmu seriálu na kouzlu a ději!
Navíc neříkali na Red Wedding, že se chodí svatebčané právě na tu svatební noc podívat? Že byla Theonova přítomnost tolik pobuřující...

____

Co se hereckých výkonů týče, tak vzhledem k tomu, jaký negativní emoce některý postavy jsou schopný vyvolat, se dají převážně považovat za skvělý! :o)

Přítomnost "svědka" na svatební noci byla dlouho normální v určitých kulturách (možná je dodnes), je to čistě kvůli tomu, aby byla alespoň zdánlivá jistota, že manželství bylo naplněno a případný potomek za 9 měsíců je opravdu manželův. :)

Tuším, že se to týkalo obzvláště případů šlechty/králů, kde je to dost podstatné..

avatar uživatele
LadyJ
Dlouholetý uživatel | Cool level: 24 | Alan Harper
9. 6. 2015 / 19:34:23 (před 8 roky)
off

Megan Cooper: Netvrdila bych, že ji nechal upálit bez mrknutí oka. Mně se zdál celkem rozrušený, už když s ní mluvil ve stanu a ještě víc, když začala na hranici křičet. Ale Stannis prostě není ten typ, co dává emoce najevo.

Neskloněni, nepokořeni, nezlomeni.
avatar uživatele
kacka.irena
Uživatel od první verze | Cool level: 10 | sžt. Maxwell 'Max' Q. Klinger
9. 6. 2015 / 21:43:46 (před 8 roky)
off

Tohle jsem vzdala už před sérií a půl. Nenamlouvám si, že by byla historie nějaká ohleduplná, ale tohle je jen seriál plnej sexu a násilí. Myslím si, že prostředím a zápletkou si HBO jen kupuje většinu diváků. Co až tohle lidi omrzí taky, budou živý přenosy z arén, kde se bude vraždit a znásilňovat?
Nemám potřebu podporovat sledováním něco, co nedá ćlověku krom zhnusení lepší pocit. Po tom jak mi spousta lidí vychválila, že se to dost drżí knížek už se nechci dotknout ani jich.

avatar uživatele
Illyria
Uživatel od první verze | Cool level: 19 | Černá zmije
9. 6. 2015 / 23:10:13 (před 8 roky)
off

Souhlasim s tim, ze se snazi za kazdou cenu sokovat. Nicmene jim zacinaji dochazet namety...takze mne docela zajima ci si pocnou dal. Nic horsiho uz asi moc vymyslet nejde.
A taky souhlasim s tim, proc se nad tim nekdo pozastavuje a pohorsuje. Je to pata sezona a neni to ani prvni a ani posledni zla vec, ktera se stala.
Lide by meli byt vdecni ze jim to neukazuji detailne a vzdy je strih. Jsou serialy, ktere takto ohleduplne nejsou....

avatar uživatele
phoboska
Redaktor | Cool level: 70 | Eric Northman
9. 6. 2015 / 23:36:05 (před 8 roky)
off

V prvej sérii Khal Drogo opakovane znásilnil Daenerys, nepočula som ponosy. V druhej sérii už spomínané vyvražďovanie bastardov, v tretej sérii zabitie Roba, jeho ženy a nenarodeného dieťaťa, Catelyn, Joffrey umučil prostitútkua nikto sa nepohoršoval. Myslím si, že tí čo GoT pozerajú od začiatku sú už dosť vycvičení a nič ich neprekvapí. Buďme radi, že seriál posunul vek predstaviteľov, lebo Daenerys mala v knihe v čase sobáša tuším 13 rokov.

"Welcome to the edge. It's not the end of the world, but you can see it from here." Eliza Cassan
avatar uživatele
Lucius
Dlouholetý uživatel | Cool level: 21 | Phil Dunphy
12. 6. 2015 / 12:32:15 (před 8 roky)
off

Tak konečně jsem ten díl viděla a teda nadupanej byl pořádně :) jako sice chápu, že to je dítě a tak, ale pohoršená nejsem, je to přece JEN seriál :) a člověk by řekl, že po pěti sériích už si lidi zvyknou :) jako čuměla jsem, že to fakt dotáhli do konce, to zas jo, ale smrt jiných postav mě dostala víc :)

Sarcasm - because beating the crap out of people is illegal.
avatar uživatele
Mili92
Uživatel od první verze | Cool level: 13 | Kenny McKormick
15. 6. 2015 / 08:48:14 (před 8 roky)
off

Já tedy také nějak nechápu, proč všichni tolik řeší Sansu. Viděla jsem ve filmech i v jiných seroších daleko brutálnější a detailnější znásilnění než v GoT :O Četla jsem si předem ohlasy na poslední odvysílanou epizodu a stále jsem čekala, kdy bude ta příšerná scéna a najednou byl konec :D To třeba mučení "Smraďocha" pro mne bylo teda horší než tohle. Co se týče toho úpálení, vy jste to jako nečekali? :D To bylo jasný už předtím, že to udělá. Ta kněžka mu to dávala dost najevo, protože on chtěl dalšího toho syna. Ve Světě se dějí daleko horší věci a vy jste odvaření ze seriálu? :D

Milád
avatar uživatele
La.Volpe
Redaktor | Cool level: 119 | Jack O'Neill
15. 6. 2015 / 09:55:23 (před 8 roky)
off

Hehe, jen počkejte po dnešním díle. To bude počteníčko :D

avatar uživatele
Locke
Dlouholetý uživatel | Cool level: 29 | Ovečka Shaun
15. 6. 2015 / 10:04:51 (před 8 roky)
off
La.Volpe napsal(a):

Hehe, jen počkejte po dnešním díle. To bude počteníčko :D

Přemýšlím, co by se tam tak mohlo stát, aby mě to šokovalo. Pokud tam Meryn Trant neznásilní Aryu, tak už mě v tom seriálu nemůže překvapit nic :) Každopádně po tvém příspěvku se na ten díl těším ještě víc než předtím :)

Hold the Door!