Seraphine313
OFF-LINE

  • Jméno
  • Roman Lelek
  • Věk
  • Bydliště
  • Praha
Facebook Twitter E-mail
Plakát
Zhubni, nebo přiber!

28. září 2012

25 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
25 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 4 lidé

Ne tak dobré jak se na první pohled může zdát...

Na první pohled celý koncept show vypadá strašně jednoduše. Vezmeme dva lidi, tlustého a hubeného, vyměníme jejich jídelníčky a protože tlustý žere hodně a hubený málo, jejich postavy se srovnají. Jenže ono to až tak jednoduché není.

V drtivé většině případů totiž jak tlustý, tak hubený nemají dostačující jídelníček. Na jedné straně je nutričně přehnaný, na druhé nedostačující. Když se tyto jídelníčky vymění, na straně hubenehé začne divoká přežíračka, na straně tlustého hladovění a dieta. Ani jedno není v pořádku. U hubeného to sice zvedne váhu, ale za cenu obalení těla tukem, u tlustého to přinese krátkodobé snížení váhy, malý úbytek tuku, ale velký úbytek svalové hmoty a vody. Namísto toho, aby jim byl sestavený odpovídající jídelníček s dostatečným množstvím vitamínů a jiných tělu potřebných látek, do sebe zvláště hubení začínají cpát obrovské porce jídla v restauracích a bistrech. Tlustí oproti tomu hladovějí, což jim nejenom oslabuje metabolismus, který si navyká na nedostatek jídla (a v důsledku toho z jídla odebírá více živin a ukládá je - díky tomu je efekt zhubnutí pouze krátkodobý), ale co je hlavní - nikde není vidět žádný pohyb! Ani v jednom díle nebylo vidět, že by tlustý doplňoval svůj jídelníček cvičením! V tomto směru má třeba podobný pořad Jste to, co jíte! obrovskou výhodu.

Za celý pořad taktéž není vidět ani žádná změna životního stylu daného člověka. Jak myslíte, že pak takový člověk bude ve svém životě pokračovat? Přijde domů a hned zase spadne do toho, kde byl. V tomhle ohledu podle mě pořad selhává. Nenabízí komplexní řešení, ale jen pohled na dva jedince, z nichž jeden se může pozvracet z přemíry jídla a ten druhý brečí hlady.

Plakát
Revoluce

22. září 2012

65 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
61 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 23 lidí

trochu divné

Je mi to moc líto, ale na celém seriálu byly nejlepší přibližně úvodní tři minuty. Jakmile se děj přesunul do budoucnosti, začalo to jít z kopce. Proč?

Po patnácti letech všechno vypadá, jako by bylo z krajiny Pána Prstenů. A upřímně, ona tak nevypadá jen krajina, ale i příběh. Nejvíc asi je podobná postava Milese k Aragornovi. Příběh je dokonce i dost podobný, když si usmyslíme, že Milice = černí jezdci, Spencer = Peregrin Bral, Maggie = Sam; vlastnosti a dokonce i způsob, jakým se dali dohromady je víceméně stejný jako ve filmu. Ale tím to nekončí. S Milesem se setkají v městě, kde to není moc růžové (Hůrka) a s Milesem-Aragornem se dokonce setkají úplně stejně jako ve filmu - v hospodě!

Pojďme ale dál. Svět se za patnáct let docela dost promění. Jak ale může za patnáct let se proměnit zpět do osmnáctého století, včetně technologií výroby, to je vážně záhada. Autor to v tomhle ohledu přehnal a ve snaze vytvořit svůj svět zapomněl na úplné základy, které jinak shrnul do asi tří sekund přechodu "O patnáct let později".

Pokud si ale odmyslíme tyto zjevné omyly, seriál není zas tak špatný. Vizuálně je velice příjemný a dějově se zatím jedná spíš jen o přípravy. Co se týče hereckých výkonů, tak nejsou až tak zdařilé (kupodivu exceluje Graham Rogers v roli Dannyho, Billy Burke v roli Milese a Giancarlo Esposito v roli Teda Nevilla), zvláště Tracy Spiridakos je marná. Snad se ale zlepší, byla by škoda zahodit takovou příležitost.

Co se týče gradace, byl jsem opět zklamán. Příběh je rozvláčný, akce střídá rodinné brblání (zvlášť umírání Charliina otce bylo až děsivě patetické), a konec? Celkem výsměch. Nejen divákům, kteří tohle nečekali nejen proto, že to mělo být překvapení, ale hlavně proto, že se to do příběhu absolutně nehodilo. Svět Revolution je v kontextu až nechutně přírodní a vypadá spíš jako vizuálněji lépe zpracovaný, ale jinak nudnější Firefly (planetární části, ne ty vesmírné). Z tohoto důvodu mi část "LOST", protože tak mi scéna s počítačem přišla (a vsadím se, že o něco podobného se tvůrce i snažil, navodit podobně tajemnou atmosféru jako v slavnějším seriálu, bohužel se mu to povedlo asi tak na dvě sekundy) do příběhu vůbec neseděla a upřímně, čekal bych ji až o několik epizod dále. Příběh se má primárně točit okolo tajemné flashky a ne zapojovat víc takovýchto linek, nebo z toho vznikne guláš. Jediné, co ze seriálu vystupuje jako správně umístěné, jsou flashbacky, které tu vyloženě vůbec nevadí (snad právě díky absenci jakékoli historie a mytologie) a kupodivu i fungují. A ještě za jednu věc si tvůrci zaslouží pochvalu. Záběr zhasínajících aut na dálnici je mimořádně povedený. Na celou epizodu je to ale málo.

edit: Po druhém díle obavy z kopírování velkých děl žánru zesílilo. Kopírování Pána prstenů jde vidět už i na první pohled (rozdělení společníků, a to strašně okatě), tak zasazením Odboje (a tohle je už opravdu výsměch) zkopírovali snad do poslední tečky Terminátora. Vážně už nemám chuť se dívat na další díly, protože mám pocit, že se dívám na spoustu slavných filmů, jen v jiném prostředí. Je to obrovský mišmaš a já mám z toho hodně špatný pocit. Ratingová čísla a sledovanost ale dávají vědět to, že spoustě Američanů to nevadí.

edit2: Po třetí epizodě s tím končím, ani jsem ji nedokoukal do konce, je to už nuda.

---

Ták, dámy a pánové, dal jsem si opáčko celého seriálu. Měřítkem kvality pro mě je to, že seriál po dokoukání nesmažu a nechám si ho. Jenže tady jsem měl chuť ho smazat už tak od třetího dílu. Říkal jsem ale, že mu dám šanci, protože přeci jen chci vědět jak to dopadne...

Teď k pozitivům seriálu, protože jich moc není. Prvním jsou herci - Billy Burke a Giancarlo Esposito. Oba dva válejí, bohužel ostatní spadají do B až C kategorie (že, Tracy Spiridakos?) a seriál díky tomu celkem trpí. Tracy Spiridakos za to ale až tak nemůže, snaží se, ale chybí jí zkušenosti. Když to zkombinujete s tím, že její postava je naprosto prázdná, je jasné, že tudy cesta nepovede. Druhé pozitivum je fakt, že se seriál nebojí odpravit některé své postavy, i když by je bylo možno zachránit. Třetí věc je pak trochu diskutabilní. Samotná myšlenka seriálu je vlastně poměrně dobrá, ale sráží seriál samotný - bez elektřiny toho opravdu moc nevymyslíte. Buď můžete celý svět překopat do fantasy stylu nebo ho můžete přetechnizovat. Obojí u tohoto seriálu bylo možné, ani jednoho jsme se nedočkali. Namísto toho, aby se osvětlovaly technické detaily výpadky (a vím, že to tam bylo uspokojivě vysvětleno), sledují se jednotlivé postavy jak chodí od města k městu, účastní se přestřelek a vůbec vlastně JEN putují.

No a tím se vlastně poměrně jednoduše dostáváme k negativům seriálu. Herce jsem už zmínil - opravdu to není na Oscara. Děj seriálu je pak v podstatě strašně schematický. Pořád tam chybí nějaký prvek, který by to posunul o level výš. Drtivou většinu děje zahrnuje chození (stovky kilometrů za pár dní?), střílení a mluvení o tom, jak se postavy nesnášejí/mají rády. Nic víc. Když už je nakousnuto téma výpadku proudu, rychle je odsunuto nějakým novým nebezpečím, které ale na děj nemá takřka zásadní vliv. Nejvíc se asi seriál podobá FPS hře, kdy plníte quest typu "Dojdi do věže, prostřílej se přes obranu a zabraň odpálení raket. Dojdi do tábora a osvoboď rukojmí. Přepadni velitele a vynuť si od něj lék na nemoc." Atakdále, atakdále. Ono se nejde ani čemu divit. Spousta dnešních dramatických seriálů funguje na podobném principu, jen na Revoluci je to víc vidět. Možná proto, že vlastně ve světě bez elektřiny nešlo ani vymyslet pořádnou zápletku. V druhé řadě navíc děj rezignuje na jakoukoliv snahu vrátit zpět elektřinu a v podstatě jen ukazuje boje mezi fragmenty bývalých Spojených států.

No a co děj samotný? Ten se zvrhne v nekončící přestřelky a kradení mezi několika málo hlavními postavami - a že tyto hlavní postavy neumřou, ani kdybyste chtěli (vážně, těch uniků ze smrtelného nebezpečí bylo tolik, že jsem se nestačil divit). Celé to je pak zaobalené jako něco, co vypadá jako Občanská válka, akorát s moderními zbraněmi. A aby toho nebylo málo, někteří tam nakonec opravdu umírají - postavy, které mají s dějem pramálo společného a jejichž smrt je v mnoha případech poměrně nesmyslná. Všechno tak vypadá, že směřuje k obrovskému happyendu, ale byl vůbec nějaký? Ne. Ne snad proto, že by seriál vyvrcholení neměl, má, ale ve skutečnosti se v něm zas až tak nestalo a závěr opravdu nic nového nepřináší.

A tak vlastně jediná chytrá věc na tomhle seriálu - nanotechnologie - skončila taky v propadlišti. Přitom mohla být nosným prvkem seriálu a mohlo se z ní hodně těžit. Celkově byl slibný námět zašlapán zápletkou, která nebyla ani dobře propracovaná, ani se v ní divák nedokázal pořádně vyznat. Zrušení bylo v podstatě zasloužené.

Plakát
Project Runway

22. září 2012

0 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřil se 1 člověk

Project Downway

Budu hodnotit z toho mála, co jsem viděl a to negativně.

Soutěž jako taková je možná koncipována dobře, ale stojí a padá na soutěžících, kteří spíš než to, aby ukázali jaké mají schopnosti, ukazují sami sebe. O to sice v reality show jde taky, ale ne an prvním místě jako tady.

Rozhodně bych čekal víc. Soutěžící, až na jednu výjimku totiž netvoří design, ale hrají si s materiály. Designér je mezi nimi opravdu možná jen jeden, jeden jediný, který přemýšlí o formě a o zpracování, o materiálech a který s nimi dokáže i pracovat; ostatní jsou jen patlalové a výtvarkáři, kteří si přišli pohrát s lepidýlkem a užít si svých pět minut. Většina vypadá, že je tak emocionálně na dně a pro společnost absolutně neprospěšná, že by se jinde ani uživit nemohla. Stejně tak se vždycky najde několik vystajlovaných blbečků, kteří by si mezi kecáním přitepleným hláskem o jediném pravdivém světonázoru mohli najít čas na to se podívat do zrcadla a uvědomit si, že jsou spodina společnosti, i když si myslí, že jsou jejich výstavní kousky. Nejsou.

Plakát
Farma

5. července 2012

71 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
29 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 7 lidí

another RSmovie in the house

Sklapni... sklapni... sklapni... sklapni... sklapni! sklapni!! sklapni!!!

Sociologické pokusy ze šedesátých let ještě očividně pro širokou veřejnost odkojenou bulvárem neztratily tolik kouzla, aby ze z toho nedala vyrejžovat škvára, a defektních typů, kteří mají svůj absolutní světonázor a kterým nezáleží na tom, že se jim bude smát celý národ, je u nás až až. K tomu vyhrabeme jednu díkybohu dávno zapomenutou moderátorku, která má štěstí, že vůbec chodí po tomhle světě, drogové aféry ututláme a v médiích ji téměř glorifikujeme, že tu s námi je a oblažuje nás zase moderováním. Do toho všeho pravidelně informujeme, skandalizujeme, předhazujeme, odsuzujeme nebo obhajujeme...

Netuším, co lidé vidí tak kolosálního na reality show. Drtivou většinu situací přeci znají z vlastní ložnice! Je snad člověk tvor voyeurský, že se mu líbí nakukovat do cizího soukromí a čekat až se stane něco ukrutně zajímavého? Tohle je přeci absolutně zabitý čas...

ps. hodnocení dávám vyšší jen kvůli tématu, které už mimochodem nevím sice jak úspěšně, ale aspoň decentně zpracované jelo na ČT1.

edit: Opravuju. Tohle je taky odpad. Scénky, kterými jsme se bavili v první třídě jsou prováděny dospělými, za asistence televizních kamer a bulvárních plátků jsou pak rozmazávány na titulních stranách... tak to je vážně kalibr.

Plakát
Pohádky o mašinkách

28. června 2012

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřil se 1 člověk

Mašinky...

Jako malému se mi tyto pohádky moc líbily. Mašinky, to bylo moje. A jak tam inženýr Zababa kreslil tu svoji nejlepší mašinku, to teprv!

Ale jinak skvělý večerníček, jeden z mých nejoblíbenějších. Skvělý a roztomilý příběh poskládaný do deseti epizod, odvyprávěný hlasem p. Högera, který dodal celé pohádce na tajemnosti. Toto byla role přesně pro něj. Když pan železničář projíždí v noci na kole po kolejích, ta atmosféra na vás dolehne v každém případě.

Osobně je mi líto, že je tento večerníček tak trochu opomíjen, protože je jeden z nejlepších, jaké jsem kdy viděl. Přirostl mi k srdci. I když příběhy "O mašince, která..." už nejsou tak zábavné, pořád se na seriál rád podívám.

Plakát
Zašlapané projekty

27. června 2012

0 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 0 lidí

Zašlapané projekty

Možná to není úplně tak, jak se tam povídá. A možná to bylo úplně jinak. Nevím. Každopádně to neubírá jedinečnost a geniální myšlenku celému projektu zmapovat neuskutečněné a nadějné projekty našich vědců.

V prvních epizodách pořad jede. Šlape jako hodinky a zdá se, že témat je spousta. Bohužel, v polovině druhé témata docházejí a do pořadu se dostávají i taková, která tam až tak úplně být nemají (např. zákaz výjezdu československým sportovcům na LOH do Los Angeles) a více cílí na protisovětskou propagandu. Tohle není úplně ten šálek kávy, kam by se podle mne měl pořad ubírat, ale pravděpodobně to byl jeden z cílů tvůrců, i když ho asi chtěli uchovat více v utajení. Pořad byl přeci jen o projektech, o strojních, stavebních nebo jiných tvůrčích činnostech člověka.

Na druhou stranu ale oceňuji vysokou kvalitu a propracovanost jednotlivých dílů. Na projektu se vystřídala spousta osob, a i když se ne vždy zacházelo do detailu, ve výsledku jde o vysoký nadprůměr. Pořad navazoval na starší Osudové okamžiky a odstartoval vlnu dokumentaristických seriálů České televize.

Já sám za sebe dávám vysoké hodnocení, protože pořad zpracovává témata velmi zajímavým způsobem, jak po informativní stránce, tak po té dramatické a míří v dokumentaristické skladbě hodně vysoko.

Plakát
Stop

27. června 2012

0 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 0 lidí

STOP

Těžko hodnotit pořad, který seriálem není. Můžeme ho hodnotit po obsahové stránce, po stránce vizuální, nebo třeba i po stránce společensky významové.

STOP by se dal klasifikovat jako dokumentárně-výchovný skečseriál. Každý díl má své téma, díly jsou krátké, poučující. A už jen to ovlivňuje hodnocení směrem nahoru.

K hodnocení se totiž v tomto případě musí přistupovat jinak. Seriál není jako ostatní. Je zástupcem samostatné kategorie. Nemůžete říct, že je lepší než např. Big Bang Theory. Protože aby jste ho s BBT mohli srovnávat, musel by jí být podobný.

Můžeme se na seriál dívat z hodnotového hlediska. Hodnoty jednoznačně seriál vytváří. Varuje před dopravními nebezpečími, před přílišnou sebejistotou, nerespektováním pravidel, pocitem výjimečnosti. Ani jedno není na silnici potřeba. Můžeme se na seriál dívat z hlediska dramatického. I když víceméně úsměvně, pořad ilustruje nebezpečné situace. Simuluje rozdíly při různých podmínkách, představuje a připodobňuje jízdní vlastnosti a podmínky k jiným příkladům, podobně nebezpečným. V tom je pořad výjimečný. Neplácá jen tak do vzduchu, odůvodňuje veškerá varování.

Seriál na obrazovkách ale už trochu zdomácněl a byl několikrát opakován, takže jeho varování už mnoho lidí nebralo vážně. Možná i proto byla spuštěna kampaň Nemyslíš, zaplatíš.

Z hlediska dokumentární a naučné tvorby je ale potřeba tento seriál ocenit.

Plakát
menZone

27. června 2012

50 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
50 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 2 lidé

Něco takového tu ještě nebylo... a snad ještě dlouho nebude

Bohužel. Ne.

Proč? Protože... to nejde.

Abych to uvedl na pravou míru. Tento pořad - nebo cokoli, co to je - rozhodně neuspokojuje mé požadavky. Kombinuje nějaký typ "magazínu pro muže" a pořadu Cvoci v akci. Což je samo o sobě dost pochybné.

Když se ohlédnu pár let nazpátek, běžela zde Sabotáž. Skvělý pořad s jednotným tématem, správně ulítlými moderátory, dobře se na to dívalo. MenZone takový není. Moderátoři jsou trapní, dost se ve své práci plácají, pořad se snaží šokovat obscénními tématy, které si hrají na rádoby pánská... je toho dost, co už se mi z principu příčí. Nemám rád tenhle bulvární přístup. Sabotáž dávala informace. MenZone... nedává téměř nic. MenZone si myslí, že je pro chlapy. Není. Je pro mache. Je pro lidi, co si myslí, že chlapi jsou. Sabotáž byla pro mladé, pro všechny. Každý si v ní něco našel. A zábava? Dala se, rozhodně to nebylo něco ve smyslu "teď jsem trapnej, teď se mi smějte".

Bohužel, jak jsem řekl na začátku, ne. Nedám kladné hodnocení, i kdyby mne ředitel Primy na kolenou prosil. Tento pořad si hodnocení nezaslouží. Prima má zajímavou taktiku, buď vysílá věci, které jsou 80 % a víc, anebo nasadí ultimátně odpadní pořady 0-10 %. Asi si ještě nevyprofilovali na koho cílí nebo nezačali pořádně vydělávat.

Takže lidi... bohužel.

Plakát
100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 4 lidé

MM

Překvapivě velmi dobrá detektivka s poměrně atypickým hlavním představitelem. Originální zasazení příběhu do konce devatenáctého století pumpuje do seriálu šťávu a tucty témat, která můžeme s úsměvem sledovat a v mysli porovnávat s dnešními vymoženostmi.

Příběhy nejsou jednolité, nejsou, jak se říká, "na jedno brdo". Zároveň ale nejsou ani protkány nějakou všesvazující příběhovou nitkou. Je to takový "Castle z minulého století". Ovšem bez spisovatele a bez nějakého lascivního humoru. Humor je zde totiž velmi jemný a příjemný. Milovníkům Divokého Západu musí plesat srdce.

Hlavní představitel je sympatický, je škoda, že není znám z více seriálů. O to víc ale jeho neokoukaná tvář září. Až se mu ta všechna genialita těžko věří. Osobně bych uvítal představitele aspoň o pět let staršího (možná je to tím, že jsem vyrostl na Poirotovi a Columbovi, a proto mám radši detektivy, kteří vypadají... no jako detektivové).

Tento seriál doporučuji. Jednoznačně. Ne snad na hlavní sezónu, ale jako odpočinkovou noční detektivku ano. Není to Christie, není to Conan Doyle. Je to Murdoch. Sám osobně.

Plakát
Firefly

26. června 2012

90 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
80 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 10 lidí

Firefly včera, dnes a zítra

Tento seriál mne mile překvapil. Nenechte se zmást prvními pěti minutami, seriál je o něčem úplně jiném.

Nathan Fillion je mladý, mládí z něj čiší, i když si hraje na staršího a zkušeného, pořád mu na očích vidíte tu hravost, kterou naplno rozpoutal v Castleovi.
Summer Glau oproti tomu je i přes svůj mladinký věk snad nejlepší herečkou z celého obsazení. Nevím proč, ale pro mne bylo její vystoupení až děsivé. Oproti tomu Sean Maher až příliš připomíná Joaquina Phoenixe, a s herectvím je na tom.. no řekněme, že nic moc.

Ale abych nehodnotil jen herce, zaměřím se na scénář. Jelikož ten je abnormálně pojatý oproti všem sci-fi, které jsem kdy viděl. Jasně, jsou tu všelijaké vesmírné lodě (motory Serenity a aliančních křižníků až příliš připomínají pozdější motory sběračských robotů z T4 a kondenzační stopy zase lodě z Riddicka: Kroniky temna), ale seriál je.. no prostě jiný. Neukazuje žádnou hypermoderní společnost, vrací se ke kořenům. Je zde uvedeno pár zajímavých vychytávek, které si myslím, že by se v budoucnu mohly objevit, ale nemyslím si, že budoucí zaměření společnosti bude hlásat návrat do 19. století.

Jenže co já vím, budoucnost neznám. Mrzí mě, že budoucí společnost není ukázána na vyšším vývojovém stupni, než naše současná. Firefly si totiž nehraje na předpověditele, jako třeba Star Trek. Bůhvíco vedlo tvůrce právě ke kombinaci těchto dvou žánrů, jisté je jen to, že toto téma dokázali tak zpracovat, že se na ně nikomu nedokázalo navázat (viz například propadák Kovbojové a vetřelci).

Seriál jako takový se mi líbí. Je to něco jiného, ale hard sci-fi to není. Je to zajímavý impuls ostatním sci-fi tvůrcům a zajímavá cesta, kterou by se filmové a seriálové umění mohlo ubírat. Kombinace žánrů dnes letí a je jen nasnadě uvést pokračování Firefly.

Chválím člověka, co psal dialogy. Jsou vtipné, neotřelé, nápadité, svižné. Zajímavá slovní spojení, zajímavé situace. Už jen to vám udělá dobrý dialog.

Kdysi dávno bych Firefly nedal ani 60 %. Ten seriál mě nezaujal, nezajímal, nedokázal jsem se do něj dostat. Dnes už jen díky tomu, že jsem se k tomu potřetí přemluvil, a dal seriálu šanci, znám skvělý sci-fi počin, který jen tak nezapadne.