_-0-_
OFF-LINE

  • Jméno
  • Ano, jméno mám. Příjmení také.
  • Věk
  • 2019 let
  • Bydliště
  • Earth
  • Poznámka
  • Ještě bych mohl uvést svůj telefon, rodné číslo, adresu, datum narození, čísla účtů, OP a pasu. V dnešním orwellovském světě bych tak úspěšně dokonal suicidum.
Facebook Twitter E-mail
Plakát
Black Summer

24. dubna 2019

67 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
67 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 3 lidé

FORMA HODNÁ ZOMBIE AKCE 21. STOLETÍ

Seriál využívá mnoha možností, které mu dává technologie šíření - streaming. Jednotná stopáž (protože se nemusí dodržet vysílací schema) je přežitek - díly trvají 20-40 minut, děj episod je navíc rozsekaný na jednotlivé kapitoly, oddělené úvodním textem. V rámci nižších nákladů je použito levnější herecké obsazení, vizuál nese značné stopy po postprodukčních zásazích, děj vykazuje nelinearity (pravděpodobně kvůli potenciálním vyšším nákladům na "spojovací scény"), hudební podkreslení je často nahrazeno ruchy, střih je značně minimalistický. Za zmínku stojí absence stupidních vatoidních dialogů, kterými režie často krmí diváky, aby prodloužila stopáž. Skvělá kamera vytváří atmosféru a vtahuje diváka do děje.

Zombíci jsou proklatě rychlí, obtížně zneškodnitelní a značně agresivní. Jednotlivé postavy se chovají značně chaoticky (popravdě, kdo by se tak nechoval v postapo anarchii a nebyl pod vlivem PTSD). Děj opakovaně graduje, klasická morálka se stává přežitkem. Jediným výrazným záporem(?) jsou poslední minuty series finale - s vysvětlením se scénáristé v další řadě značně zapotí.

Akce, akce a akce - ale to není špatně. Black Summer má bavit a to bezesporu dělá. Řekl bych že lépe (méně okoukaně, zdlouhavě a nudno-ukecaně) než Walking Dead v posledních řadách.

Drtivý nástup společností, které streamují videoprodukci, ukazuje budoucnost - neodvratný odchod klasických televizí do propadliště dějin. Šíření obsahu pomocí terestriálního, satelitního a kabelového vysílání je odsouzeno k zániku.

Velcí hráči na trhu (HBO, Netflix, Amazon...) investují miliardy dolarů do produkce "televizních" pořadů, které jsou nezřídka na kvalitativně vyšší úrovni, než srovnatelné pořady klasických televizí. Black Summer je typickou ukázkou kudy půjde vývoj, který nepochybně přinese nové formy seriálů.

Plakát
Zrůdno

12. dubna 2019

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 2 lidé

ADOLESCENTI V LOKÁLNÍ ZOMBIE APOKALYPSE

Po katastrofě chemické blízké továrny, která čert ví proč také provádí experimenty na lidech, je izolována skupinka adolescentů v budově školy a v jejím nejbližším okolí. Na oblast neustále padá popílek a vše je zahaleno ve žlutohnědé jedovaté mlze, ve které se pohybují standardní zombíci s akcelerovanými pohyby. Do toho se tu a tam zamíchají jedinci zahlazující stopy po nekalé činnosti vědátorů z chemické fabriky a jejich lidské "výrobky" - pokusní supervojáci s vražednými sklony.

Protagonisté (většinově studenti střední školy) se chovají očekávatelně nelogicky, minimálně polovinu doby řeší problémy jejich přelétavých tokajících srdéček, místo toho, aby se snažili o přežití. Tu a tam se objeví nějaká možná nová dějová linie, ale ta je vždy v zápětí pohřbena neschopností scénáristů. Povinné zastoupení zástupců LGBT nechybí.

Lineární děj (eufemismus) - místy ale "poskakující", amatérské herecké výkony, idiotské dialogy, očividně proklatě nízký rozpočet, krátká stopáž, změť cliffhangerů a hlavně všudypřítomný pocit, že "tohle už jsem sakra někdy viděl", dokáží znechutit i otrlého diváka, který od streamovaného seriálu nečeká nic moc.

Co jako jediné může potěšit je fakt, že jednotlivé postavy jsou mordovány poměrně svižným tempem i na zombie vyvražďovačku.

Dílko je vhodné ke sledování na sreenu mobilu během defekace (jako stimulátor).

Seriál nebyl dokončený (zjevně nebyl schopný oslovit ani cílovou skupinu).

Plakát
Origin

19. prosince 2018

86 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
57 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 7 lidí

DALŠÍ SPLÁCANÁ VYKRÁDAČKA POPLATNÁ DOBĚ

SCI-FI je z definice vědecko fantastický žánr. Auroři tohoto seriálu si vše zjednodušili tím, že se abstrahovali od prvních třech písmen zkratky - jinak si nelze vysvětlit nerespektování fyzikálních zákonů do takové míry, že si toho všimla i moje malá dcerka (fakt).

Dalším prohřeškem je duhový multikulturní aspekt (menšina tentokrát zastoupená bisexuálem, černoškou s psychickou poruchou, která si upraví - "přeprogramuje" původně dementní blonďatou a zneužívanou reprezentantku AI do podoby, které v ní probudí homopudy, vysoce eticky uvědomělý černoch, ex členka ochranky - silná bojovnice, zdrcená výčitkami svědomí, polepšený asiat, původně člen Yakuzy...) Všechny postavy jsou natolik psychicky transparentní, že by mohly posloužit jako přiklad trestuhodného zjednodušení psychoprofilů, neustále bijícího do očí.

Samostatnou kapitolou jsou četné a dlouhé flashbacky, které diváka seznamují s minulostí postav. Proč ne, ale když samoúčelně tvoří desítky procent všech dílů, tak se obávám, že i v mainstreamovém divákovi vzbudí pocit (oprávněný), že se jedná o pouhou neuměle maskovanou vatu.

Kosmická loď letící kolonizovat je graficky ztvárněna celkem pěkně (aby ne v době výkonných animačních systémů), ale aby to byla jakoby pořádná akční scifárna, tak tam autoři zamíchali pall mall z Aliena a The Thing (kdybych byl Scott, nebo Carpenter, tak bych po nich chtěl autorské výpalné). Ani to ale nepomohlo.

Series finale překvapilo (nemile). Opět obsahovalo flashbacky, ale tentokrát ze současnosti. Režie patrně musela v rámci plánu splichtit i desátý díl a protože by byl moc krátký, tak více než polovina doby byla tvořena občas lehce prodlouženými scénami z předchozích dílů tak, aby to zdlouhavě podalo vysvětlení a poskytlo pohled očima jedné z postav. Výsledkem je, že se podařilo díl, na který by dějově stačilo 20 minut, dokonce prodloužit o minut 10 oproti zdlouhavým předchozím dílům. Zkrátka vznikl "vzpomínkový díl". Režie za to patrně dostala premie, i když si spíše zasloužila pár facek.

Závěrečný cliffhanger jednoznačně otevírá cestu k S02, terá doufám nebude natočena, nebo ano, ale po výměně celého realizačního týmu (a zejména režiséra).

KOUKAT SE NA TO DÁ, ALE V DIVÁKOVI PO PÁR DNECH NEZŮSTANE ŽÁDNÝ DOJEM. KDYBY SE VŠECH DESET DÍLŮ SESTŘIHALO NA 180 MINUT, TAK BY Z TOHO MOHL BÝT LEHCE NADPRŮMĚRNÝ BÉČKOVÝ FILM.

Plakát
Star Trek

16. září 2018

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
80 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 5 lidí

První seriál, který lze bez uzardění označit jako hard Sci-Fi

Jistě, dnešnímu zmlsanému divákovi musí vadit papundeklové vizuály a pomalejší tempo, ale je to stejné, jako v divadle. Je-li představení dobré, tak divák přestane vnímat jeviště jako předmět, strohé nerealistické kulisy, typicky divadelní formu dialogů a pod. Je vtažen do příběhu, který - když je opravdu dobrý - vytvoří v divákovi iluzi pozorovatele skutečně probíhajících událostí.

ST original series má ještě jeden primát - nadčasově zobrazuje společnost budoucnosti s její strukturou, filosoficko - ideovou podstatou, tolerancí a zcela jiným žebříčkem hodnot. V kontextu doby vzniku je to naprosto nevídaná vize, pro část společnosti nepřijatelná (dodnes!)

Dopad na diváka musel být značný, viděl jsem to v malém na osmileté dcerce, kterou STOS ovlivnil natolik, že je na ní v současnosti patrný hodnotový imprint.

V STOS drtivě vítězí obsah nad formou, což je opakem toho, jak jsou většinově natáčeny současné seriály.

Filmy, neodmyslitelně související s TOS - mají pomalejší tempo a je na nich pozorovatelná inspirace Kubrickovou o 11 let mladší 2001: A Space Odyssey (zejména ohromení technikou a vesmírnými vizuály). Je to prvních 6 filmů (zatím z 13), které navazují na TOS. Zpracování je oproti seriálu moderněji pojaté, je viditelný dopad výrazně vyššího rozpočtu.

Převzato z WIKI:

1 Star Trek: Film - Star Trek: The Motion Picture
Admirál James T. Kirk převezeme velení Enterprise, hvězdné lodi, se kterou v předchozích letech jako její kapitán zažil mnohá dobrodružství, aby zastavil mohutný neznámý a nebezpečný objekt, který míří přímo k Zemi.

2 Star Trek II: Khanův hněv - Star Trek II: The Wrath of Khan
Geneticky vylepšený člověk Khan Noonien Singh se chce pomstít Kirkovi, kterého viní ze smrti své ženy a který mu před 15 lety zabránil převzít vládu nad Enterprise (viz „Vesmírné sémě“).

3 Star Trek III: Pátrání po Spockovi - Star Trek III: The Search for Spock
Admirál Kirk a jeho nejbližší přátelé se vydají zachránit Spocka, jehož tělo zanechali na nově vzniklé planetě, zatímco jeho katru, duši, nosí v hlavě doktor McCoy.

4 Star Trek IV: Cesta domů - Star Trek IV: The Voyage Home
Při návratu z Vulkánu nalezne Kirkova posádka Zemi v akutním ohrožení neznámou sondou. Kvůli ní se musí vydat do vzdálené minulosti, aby získali velryby, které jsou již ve 23. století vyhubeny.

5 Star Trek V: Nejzazší hranice - Star Trek V: The Final Frontier
Novou Enterprise-A obsadí se svými následovníky rebelský Vulkánec Sybok, který se s lodí a celou její posádkou vydá hledat do středu galaxie Boha.

6 Star Trek VI: Neobjevená země - Star Trek VI: The Undiscovered Country
Po rozsáhlé ekologické katastrofě chtějí Klingoni zahájit mírová jednání se Spojenou federací planet, jejich kancléř je však zavražděn, z čehož jsou obviněni kapitán Kirk a doktor McCoy.

Plakát
Dukla 61

12. července 2018

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
67 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 6 lidí

SMRT 108 HORNÍKŮ - ONDŘÍČKŮV RELATIVIZUJÍCÍ FLASHBACK DO 70. LET

Diváky vysoce hodnocený televizní film, který jednoznačně patří k tomu lepšímu z produkce ČT. Formou hraného dokumentu/dramatu (který je ale v mnohém odlišný od skutečnosti) je popsáno druhé největší důlní neštěstí na území ČR.

Osa filmu sleduje příběh jedné hornické rodiny, na kterém se ukazují dobové reálie hornického města, technické vybavení dolu, hierarchie pracovníků a atmosféra pracoviště, kde zaměstnanci vykonávají fyzicky těžkou a nebezpečnou práci. Děj postupně plyne k finále, kterým je vlastní neštěstí, bez nadbytečného patosu (to je třeba pochválit).

Zcela správně je popsána základní příčina neštěstí, kterou byl nezměrný tlak na produkci uhlí, nízká cena lidského života v bolševických dolech, překotné zavádění nových (strojních i signalizačních) zařízení, podceňování bezpečnosti práce, použití nebezpečných materiálů (hořlavé transportní pásy na uhlí) a selhání lidského faktoru.

Zpracování se ale bohužel nevyhlo mnoha chybám:

1) Řeč, kterou mluví horníci, je velmi nevydařenou (až trapnou) napodobeninou ostravského přízvuku/nářečí. Pokud se podíváte na dokument o neštěstí (link níže), tak si všiměte, jakou češtinou mluví pamětníci v dokumentu (je jim rozumět) na rozdíl od "miniserie" Dukla 61.

2) Familierní rozhovory a vztahy řadových horníků s ředitelem jsou nesmyslné, v té době bylo nemyslitelné, aby takto probíhala komunikace s vysoce postaveným bolševickým nomenklaturním kádrem, jakým ředitel dolu bezesporu byl.

3) Reakce horníků při závalu jsou mimo realitu.

4) Popis průběhu a příčin katastrofy neodpovídá závěrům ve vyšetřovacím spisu.

5) Mezi horníky a záchranáři nebyly tenze (naopak, záchranářů si vážili), hospodská rvačka mezi nimi nedává smysl.

6) Horníkům se v některých scénách kouří od úst - to je další nesmysl, s rostoucí hloubkou pod zemí roste teplota (a většinou i vlhkost).

7) Doba nebyla zdaleka tak idilická, vnitropolitická situace byla pod vlivem mezinárodních událostí (výstavba Berlínské zdi, odpálení jaderné termonukleární bomby Rusáky, vylodění emigrantů v kubánské Zátoce sviní, Gagarinův let do vesmíru...), projevoval se strach z dozvuků 50. let. Horníci (většinově fyzicky silná nevzdělaná část populace) byli vydáváni za "elitu" společnosti, měli vysoké platy, ale jejich život neměl v porovnání s plněním plánů těžby cenu. Film vynechává dobový brainwashing, který na každého útočil ze všech stran a idealizuje horníky (pokud znáte nějakého pamětníka, tak si nechte popsat, co se odehrávalo v hornických městech po výplatách), o idealizaci (depolitizaci) společnosti nemluvě. Relativizace bolševické minulosti je trestuhodná!

Většina z toho by asi nebyla problematická, nebýt naprosto zavádějícího označení "hraný dokument".

Pokud Vás zajímají pouze fakta o tomto důlním neštěsí, tak se podívejte na dokument ČT1 - tady je on-line: Důl Dukla 1961 ( http://www.ceskatelevize.cz/porady/1091682868-osudove-okamziky/401213100081070-dul-dukla-1961/ ) , nebo si raději přečtěte podrobný popis událostí/příčin v článku Katastrofa na Dole Dukla 7.7. 1961 ( http://www.zdarbuh.cz/reviry/okd/katastrofa-na-dole-dukla-77-1961/ ).

Čistě formální poznámka - nechápu, proč je dvoudílný televizní film zařazený mezi seriály jako dvoudílná "miniserie". IMDb není neomylná, není přece důvod držet se otrocky jejího řazení/kvalifikace.

Na film se dá dívat, ale rozhodně od něj nečekejte, že Vám reálně přiblíží atmosféru doby, nebo že se dočkáte reálného popisu důlního neštěstí. Nadhodnocení v ostatních komentářích je bohužel běžné pro veškerá díla české produkce.

DÁVÁM 70% JEN A JEN KVŮLI POCTĚ ZBYTEČNĚ ZMAŘENÝCH 108 LIDSKÝCH ŽIVOTŮ.

Plakát
Ijon Tichy: Raumpilot

22. června 2018

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 3 lidé

NEČEKANÉ PŘEKVAPENÍ Z NĚMECKA

Dvě serie krátkých dílů jsou poměrně věrným přepisem Lemovy předlohy, přesto, že působí dojmem šílené směsi různých Sci-Fi sitcomů typu Lexx(u) a Red Dwarf(u).

Jako kulisy jsou používány špinavá a polorozbitá místa (raketou je kávovar, který má uvnitř omšelý byt 3+1, vetešnictví a pod.), technika a technický přístup je hodný Doctora Who, robot vzhledem připomíná Daleka, hybernační komora je z ležící ledničky, pocházející ze šrotu. Místo průzoru kosmické lodi je použité okno, přechodovou komoru tvoří dveře, autopilotem je koště opřené o knipl, raketa se startuje klíčem v zámku dveří. Jako třešnička na dortu působí Kosmická encyklopedie, která jakoby vypadla z Hitchhiker's Guide to the Galaxy.


Kvalita Raumpilota jej předurčuje k vysílání na ČTart (kterého se pravděpodobně nedočkáme).

Pro milovníky kultovního Red Dwarf(u) je sledování povinností.

Plakát
Mladý papež

22. června 2018

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 5 lidí

RELIGIONISTICKÁ SCHÍZA JAKO INDIKÁTOR BIGOTNÍCH KATOLÍKŮ

Sorrentino nezklamal, nenatočil křesťanskou "nalejvárnu" , ale pozoruhodné satirické konverzační drama, které ocení každý inteligentní divák. Absurdní scény, dokonale propracované dialogy, nádherné interiéry, skvělé herecké výkony, cit pro detail, sladěný hudební doprovod... Výčet profesionálních kladů by byl dlouhý.

Hlavní rovinou (jednou z mnoha) je hledání odpovědí na otázky, které se týkají víry, náboženství a církevní byrokracie. Celým seriálem se prolíná (často v alegoricko-absurdní podobě) snaha o objektivní nadhled, protagonisté procházejí značným vývojem často poznamenaným intrikami hodnými House of Cards (stejně, jako občas my všichni), jsou v jednu chvíli náboženskou terminologií řečeno hříšní a poté se dostávají do stádia pokory - zkrátka to nejsou žádní "nadlidé".

Bez ohledu na to, kým jsme a čemu věříme si každý z nás může v seriálu najít rovinu a vysvětlení děje, které pro něj bude akceptovatelné.

Nově zvolený papež (reformními a liberálními postoji/projevy částečně připomínající současnou hlavu katolické církve, veřejně označovanou některými ortodoxními katolíky za heretika, někdy za Antikrista) byl na konkláve zvolen, aby se stal spojnicí mezi moderní společností a církví. Jenže on je plný vlastních neortodoxních myšlenek a postupů, k tomu je lehce arogantní, nerespektuje povinnosti plynoucí z jeho postavení a ignoruje po staletí zaběhané pořádky, stejně jako supervizi kardinálů. Vstupuje do vztahů mezi náboženstvím, vírou, tradicí, zákony a rituály a dává na frak instituonalizovanému křesťanstvu - zejména zkostnatělé mocenské organizaci, která je dodnes absurdně jedním z pilířů moci ve světě a přitom ještě před pár stoletími vedla války, loupila, upalovala své nepřátele na hranicích a byla největší brzdou vědeckého pokroku.

Apage Satanas! :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Poznámky pod čarou:

V US byl v 60. letech platný tzv. Haysův kodex, který m.j. zakazoval v kinematografii zesměšňování flanďáků (kléru), v GB fungovala obdobná cenzura, v Itálii, Irsku, Řecku, Polsku, Německu, Dánsku a na Maltě je dodnes urážka křesťanského božstva a náboženské symboliky trestná.

Odsouzení členek punkrockového uskupení Pussy Riot demonstruje přístup putinovského establishmentu ve spolupráci s pravoslavnou církví, podle nově přijatého "zákona o rouhání" je v Rusku souzený účastník veřejné debaty za prohlášení, že je bible sbírkou židovských pohádek a že bůh není.

Jako bychom nežili ve 21. století, ale v temném středověku. Moc neschází, aby nám v některých zemích hrozilo upálení, useknutí ruky, vytržení jazyka a stětí, jako tomu bylo o nějaká ta století později za Marie Terezie.

Když natočil Scorsese postmoderní "The Last Temptation of Christ" a vylíčil Krista jako omylného člověka s disociovanou osobností, hledajícího smysl života, tak se mu podařilo natočit nejznámější legendu na světě s hlubokým pochopením hlubin tápající lidské duše, tak, že oslovila i racionálně uvažující část populace (atheisty a agnostiky). To ale nezabránilo konzervativním katolíkům, aby zapalovali kina. Narazila mnohá další díla a nedej přírodo, aby to byla dokoce parodie (jako Monty Python's Life of Brian).

Ve Spojených státech platil až do konce 60. let takzvaný Haysův kodex, který na seznamu zakázaných filmových motivů uváděl zesměšňování duchovenstva. Rovněž Britský výbor filmových cenzorů hlídal "zesměšňování náboženského představitele".

Ani naší zemi se protesty ortodoxní katolické minority nevyhnuly. Při pražské premiéře muzikálu Jesus Christ Superstar v roce 1994 rozšiřovalí misionáři z Kostnické jednoty letáky s textem "Obraz, který muzikál podává o Ježíšovi, je zkreslený." Poslední absurditou bylo narušení představení hry "Naše násilí a vaše násilí" v Národním divadle Brno.

Časy se ale patrně mění k lepšímu, The Young Pope zatím naráží jen na občasné negativní komentáře diváků, oficielní místa zatím veřejně nezasáhla (i když je ale podezřelé, že ohlášená druhá řada údajně nebude přímým pokračováním).

Plakát
Utopia

20. června 2018

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 4 lidé

EXPLODUJÍCÍ BARVY DRTÍ ZRAK, HUDBA SLUCH A OBSAH MOZEK

A to je dobře, protože se potkal zajímavý scénáristický záměr s dokonalou kamerou (některé záběry působí dojmem, jako by se jejich kompozicí zabýval špičkový profesionální fotograf), se skvěle padnoucím a výrazným hudebním podkreslením, bezchybnou postprodukcí a neopomenutelnou režíí. Něco takového je ve světě seriálů (ale i standardní kinematografie) velmi vzácné.

Když se skombinují konspirační teorie, absolutní nedůvěra ke komukoliv a k čemukoliv, množství otázek, často vyvolávajících další a další otázky, značná míra psychických deviací, nezvykle inteligentní dialogy, brutalita, krev, vraždy, dokonalé herecké výkony (i dětské), nepredikovatelnost děje, gradace, více dějových rovin, cynismus a skvělý britský humor - tak když se to umí, může vzniknout skvělé dílo - jako v tomto případě.

O dokonalé atmosféře svědčí fakt, že i zcela dějově neutrální záběry někdy působí mrazivěji a odpudivěji, než brutální scény.

Závěrečný twist vyrazí divákovi dech.

Velká škoda, že to (zatím) nevypadá na 3rd series (kterou finale umožňuje).

Na závěr je nutná otázka: "Where is Jessica Hyde?!"

Plakát
The Rain

19. června 2018

78 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
78 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 9 lidí

ÚSPĚŠNÝ POKUS O DISKREDITACI ŽÁNRU

Čím specifičtější je žánr, tím více je nutné přijít s novými nápady a neotřelou formou - jinak divák získá pocit, že "tohle již tady bylo 1000x".

Postapo dává šanci propracovat vývoj jiného sociálního modelu lidské společnosti, který je přizpůsobený základnímu cíli - přežití druhu (ne tedy jen pár protagonistů) v dramaticky odlišném prostředí a podmínkách (viz např. romány Malevil od Merleho, nebo Wyndhamův Den trifidů). Jednodušší variantou je, když se autor zabývá (akčně) pouze aktuálními otázkami přežití skupiny, bez výhledu do budoucnosti (Walking dead). Ale i to se musí umět.

Seriál The Rain má sice relativně dobré nápady (jeden, na začátku - částečně okopírovaný z např. z The Tribe, další z Umbrelly...), ale potom se zvrtne zásluhou amatérského scénáře a hereckých výkonů, které odpovídají ochotnickému divadlu. Možná by to odolná část diváků vydržela, ale k tomu se přidají až neuvěřitelné logické chyby a dementní jednání hrdinů. Kdyby nestačilo ani to, tak diváka musí nutně dorazit neuvěřitelná citová oploštělost hrdinky, která sice zaviní smrt matky, ale za chvíli nemá problém ani z vlastní viny, ani ze smrti nejbližšího člověka.

Stopáž se podařilo neúnosně prodloužit zásluhou mnoha recyklovaných klišé, výsledkem je cosi nemastného-neslaného, co se hlemýždím tempem propracuje k až příliš otevřenému konci, kde se nedočkáte očekávaných zásadních vysvětlení mechanismů šíření a přenosu nákazy.

Pokud máte rádi postapo stejně jako já, tak si vyberte nějaký jiný seriál, film, nebo román.

Plakát
Spící

18. června 2018

83 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
83 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 6 lidí

UKÁZKOVÝ PRODUKT VELKORUSKÉ PUTINOVSKÉ PROPAGANDY

Akční špionážní drama bylo natočené pod patronací (resp. na objednávku) ruského ministerstva kultury. Za zpracování/ideologický "přínos" by se nestyděl souruh Goebbels.

Několik stěžejních tezí seriálu:

- Za většinou převratů ve světě stojí americké zpravodajské služby, které postupují podle stále stejného scénáře - napřed podporují opozici, potom přispějí k nepokojům, teroristickým činům a masovým demonstracím (zejména trollingem na sociálních sítích), nakonec se podílejí na převratu. Obvzvláštní akcent je kladený na ukrajinské události (soudruzi nějak musejí natlouct do hlav svých oveček, že by nikdo o své vůli nechtěl opustit veobjímající teritorium ruského vlivu).
- Trollí farmy nejsou nástrojem ruské propagandistické mašinerie, ale naopak, jsou řízeny z US.
- Všichni novináři, členové opozice, občanští aktivisté a lidskoprávní organizace jsou mocenskými nástroji, řízenými z Ameriky. Ti všichni jsou zrádci národa, schopní za peníze a prospěch udělat cokoliv.
- Američané zradili SSSR a způsobili jeho rozpad.
- Kluci z FSB jsou fajn poctivá parta, která neochvějně chrání ruské zájmy.
- Šéfové Lubianky (za bolševika stejný symbol, jako "Pečkárna" za nacistického Protektorátu u nás) byli čestní soudruzi, zejména (vrah) soudruh Dzeržinsky a Andropov (proto visí jejich portréty na stěnách kanceláří FSB).
- Ukrajinci spolupracují s Američany a teroristy
- Nepřátelé RU jsou klidně schopni sestřelit ruské civilní letadlo (patrně zastírací manévr faktu, že Rusácí sestřelili nad Ukrajinou civilní letadlo pomocí raketového systému BUK).
- Sankce proti RU jsou nástroj zlých imperialistů proti nevinnému Rusku (protože vlastně k žádné okupaci ukrajinského území nedošlo)

Pro seriál je charakteristické černobílé vidění světa v duchu "soudruhu, buďto jsi s námi, nebo proti nám".

Za zjevné překrucování historie a ideologicko-proruský popis světa, za to, že (soudě dle odezvy v ruských mediích) měl seriál v RU většinově kladný ohlas (je propagandisticky funkční), za to dávám seriálu 10% bez ohledu na to, že by se jinak dostal na 50-60%.

Typický ruský trollí komentář k seriálu: "Cериал "Спящие" замечательный, жизненный, там все так как в жизни, мне многое что было не понятно, теперь все встало на свои места и что-то он мне объяснил! Сколько же предателей Россия вырастила, они нам еще кровушки попьют! Я не понимаю за что Быков извинялся, за правду????!!!! И перед кем, перед потенциальными "спящими" лижущими зад Западу????"

V každém případě doporučuji sledovat, ne jako akčně - špionážní drama, ale jako ukázku, pod jak silným vlivem propagandy jsou nevzdělaní ruští "pěšáci".

Předchozí