arthurcz
OFF-LINE

  • Jméno
  • David
  • Věk
  • 44 let
  • Bydliště
  • Praha
  • ICQ
  • Jabber
  • Twitter
  • Facebook
  • Google plus
Facebook Twitter E-mail
Plakát
Barry

2. července 2019

0 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 0 lidí

Barry

Všemožný absurdní a černý humor opravdu můžu a nápad s nájemným zabijákem, který začne hrát ochotnické divadlo mi přišel dostatečně šílenej, aby se mi to líbilo.
Bohužel seriál barry tu hranici, kdy se absurní a nudné stáva vtipné a zábavné, pro mě prostě nepřekročil. Za těch 8 hodin jsem se lehce pousmál asi pětkrát a dějová linka spíš nudila než bavila.

Chápu, že je to čistě subjektivní, zas jsem třeba hodnotil hodně dobře většinou zatracované kousky, ale co mám dělat, když jsem se většinu času nudil a pouštěl to jedním uchem tam a druhým ven.

Plakát
Mistr iluze

20. června 2019

0 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 0 lidí

Čekal jsem průšvih

Aby taky ne, seriál si vytáhl hned několik černých petrů. Byl neprodloužen snad ještě v průběhu první série a nebyl úplně v hledáčku naší komunity překladatelů. Vystřídalo se na tom několik nadšenců, co vždycky radostně začali a pak jejich nadšení tiše vyprchalo a vyšumělo, aby se pak několik měsíců nedělo nic. Je to tak asi poprvé, co jsem viděl seriál dřív s dabingem, protože titulky po víc jak roce pořád nebyly kompletní.

Ale k vlastnímu seriálu. Ten sliboval "něco jako mentalistu" prozměnu tedy kouzelníka, který pomáhá policii s případy a dozoruje ho samozřejmě krásná policistka. Čeho si divák všimne rychle, tak množství triků a kouzlení s dalšími díly je méně než by být mohlo. Hlavní linka s tajemnou různookou dívčinou není špatná a postupně odkrývá část minulosti hlavního hrdiny. A epizodní případy by často šly vyřešit úplně normálně i bez kouzelníka, ale to taky nevadí, když ho máme, tak ho použijeme.
Samozřejmě, že se často musí rezignovat na logiku. Ale to taky moc nevadí, je to oddychovka, je docela na pohodu udělaná, semtam divák nakoukne trochu do kouzelnické kuchyně a těch pár dílu tak uteče jako voda.

Místo průšvihu jsem dostal docela pohodovou oddychovku. Jen je škoda konce, který po druhé sérii volá. Takže putování za pokladem a bratrovražedný boj dvojčat už neuvidíme. Ale co naplat, zas takové veledílo, aby se musely sepisovat petice to není.

Hodnotím docela vysoko, protože jsem se vesměs docela dobře bavil. Za úplný závěr a za tu indianajonesovskou část se zámkem, robotem a podlahou jsem tedy málem odpadoval, tady už logika být nesměla vůbec. Ale pocit pobavení a vyloženě neztraceného času zvítězil.

Plakát
Dobrá znamení

18. června 2019

75 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
75 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 4 lidé

To se povedlo

V tomto případě se zrovna řadím mezi velké znalce předlohy, ani už nevím, kolikrát jsem tu geniální knížku četl, rozhodně jedna z mých nejoblíbenějších pratchetovek. Co se seriálu týče, tak na jedné straně nadšení, že se britové do něčeho takového pustili, na straně druhé samozřejmé obavy, jestli to nějak nezmatlaj.

A musím říct, že se povedlo a britové (po kolikáté už) zase nezklamali. Dějově je to takřka věrný převod (nějaké drobnosti typu černá Pepřenka apod. prostě neřeším, potažmo ta holka byla fajn). Herecky naprosto geinální. Sheen super a Tennant prostě nemůže mít špatnou roli (takovej divnej názor na něj mám od té doby, co mě několikrát v seriálu Blackpool málem urval bránici). Jeho ďábel byl prostě famózní. Dětské role velice dobré (ikdyž půlka dětí trochu nevýrazná).

Asi největší problém jsem měl s jezdci apokalypsy, prostě jsem si je představoval jinak a jejich příběhy nedostaly tolik prostoru, kolik by si jezdci zasloužili. Genderovým vyvážením jezdců a jinou rasou Pepřenky se taky ztratila ta pěkná paralela dětí a jezdců, která dějově není úplně bezvýznamná.

Jako celek ale super.

Plakát
Matyáš Sándor

5. června 2019

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřil se 1 člověk

Trocha nostalgie

Asi nebudu jediný, kdo má tenhle prastarý seriál v paměti - samozřejmě zidealizovaně - jako skvělou adaptaci jedné verneovky, která je tajemná, akční, romantická a v neposlední řadě se tam šifrovalo pomocí mřížky a to pro malého kluka byla prostě pecka. Čtenářská výzva mě navedla, abych si po letech přečetl zase předloho a když už jsem byl v tom, tak jsem se pokusil najít tohle dílko. Určitě tehdy šlo dabovaný (ale jestli cz nebo sk tak to už nevím), ale kde je tomu konec. Nakonec jsem skončil u německé otitulkované verze a docela se dalo.

Takže jsem po třeba třiceti letech kousnul předlohu i seriál Upřímně nejsem zklamán, ale výhrady tu jsou a netýkají se kvality vzhledem k tomu, že je to dílo z roku 1979.

Ve zkratce je to dějově podle Monte Christa: zrada, vězení, útěk, získání velkého bohatství a následná pomsta pod pseudonymem.

Osobně mi vadí docela veliká autorská licence při převodu předlohy. Jednak je zde evidentní tlak na to, aby se zdůraznilo, že hrdinný maďar se chce vzepřít nenáviděnému Rakousku. To, co Verne odbil na několika málo stránkách na začátku (možná jen pár odstavcích) tak je zde celý první díl, co si autoři prostě vymysleli. Nevědět, o jaké dílo jde, asi bych si myslel, že je to historický seriál o nějakém tajném spolku.
Ale pak přichází vlastní děj a všechno se zlepšuje. Jenže autoři nám podávají další nesmysly. Problém je v tom, že Verne vytcořil příběh, který je trochu chatrný, ale pohromadě drží. Modifikace z toho dělají něco, co už pohromadě moc nedrží. Třeba ostrov Antekirta. Děj se odehrává kolem roku 1875, doktor Antekirt měl jen pár let na zabydlení ostrova, ale podle autorů tam vzniklo cosi, co mi asociovalo první díl našich "Návštěvníků", dokonce je tam velín s obrazovkou (to by se ani Verne neodvážil) a telefon s jedním čudlíkem. Nebo ta plavidla. Verne se omezil na to, že doktor vynalezl akumulátor a lodě (opancéřované, nízké ale pořád lodě) pohání elektřina. V seriálu jsou Elektriky prostě normální ponorky, to už jsme u trochu jiné knihy. Tyhle věci mi sledování strašně kazily. Pokračovat ve výčtu nebudu, musel bych to celé převyprávět.

Jako celek hodnotím na dobu vzniku jako slušný nadprůměrný seriál, bylo hezké si po letech připomenout a trochu se u toho pobavit.

Plakát
Doom Patrol

3. června 2019

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřil se 1 člověk

Slábne v čase, ale celkově slušné

První díly seriálu pro mě byly naprostou peckou. Partička lůzrů se superschopnostmi, tak něco takového jsem potřeboval. Konečně nikdo neprovozuje dobro za každou cenu a neběhá při tom po nocích s trenkama přes kalhoty nebo vymustrovanej jak Kalimero.

Celá partička je skvělá a záporák - vypravěč tomu dodává skvělé koření. A v průběhu seriálu se najdou opravdu skvělé nápady které pobaví.

Ale subjektivně to bylo zbytečně natahované a často plné vaty. Každý díl se snaží být něčím originální a to se někdy moc nepovedlo, pak ta originalita působí trapně.

Ve finále docela spokojenost a pokud bude další řada, určitě se kouknu.

Plakát
What/If

3. června 2019

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřil se 1 člověk

Pilot navnadil, ale ...

Pilot docela navnadil na zajímavý thriller, kdy drsná manipulátorka Anna začne manipulovat život vědkyně-idealistky Lisy, přičemž celou dobu bude sledovat vlastní cíle. A ač obvykle koukám na trochu jiné žánry, tak mi to nedalo a zkouknul jsem to celé takřka najednou.

Jenže úroveň pilotu si to drží tak ještě maximálně díl. A následuje sestup. Paralelně se tu rozvíjejí další dvě dějové linky, které s tou hlavní nemají vůbec nic společného. Tedy kromě příbuzenských a kamarádských vztahů. A čím větší prostor ty linky dostávaly, tím víc mě štvaly. Tak ať si udělaj seriál o tom, jaký maj doma gayové problémy a jak v zájmu jejich řešení sbalej v klubu striptéra a napíšou to do anotace seriálu. Já se na to nebudu dívat a všechno bude v pořádku. Jestli jsem se pustil do thrilleru o něčem, tak nechápu, proč minimálně 3 čisté díly z těch deseti zabírá tohle. O druhé lince na téma stalkující magor platí to samé, minisérie by tomu slušela víc.
Čili seriál mohl být maximálně poloviční a děje v hlavní lince by se to absolutně netklo. Ono upřímně i hlavní linka občas obsahovala nějakou tu vatu. Dal bych 3 díly a mohla to být jízda.

Obsazení hlavní linky bylo fajn. Teda Renée je zplastikovaná až běda (nebo tak byla záměrně maskovaná, až si ani holka nebyla podobná), ale tu vypočítavou mrchu hrála velice slušně. Lisa je sice vědkyně a šéf-laborantka, ale v seriálu nevidíme ani dveře do té laboratoře, o výzkumu se max semtam mluví a až se nechce věřit, že se do toho všeho povedl nějaký ten veleobjev.

Úplný konec se dal očekávat, co kdyby to mělo mít pokračování.

Sledování hlavní linky mě docela bavilo, ale těch záporů kolem je prostě moc. Snad jediný klad tam byl, že seriál ukazuje, že i heteráci mají spolu občas sex, ikdyž evidentně není tak boží, zábavný a dobrodružný jako v jiných komunitách.

EDIT: po zralé úvaze jsem hodnocení ještě snížil, 2 dějové linky byly v kontextu celého seriálu jako odpad a hlavní linka zdaleka nebyla stoprocentní.

Plakát
Živé terče

13. května 2019

0 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 0 lidí

V kontextu zbytku vlastně potěšilo

No teda, nevím, kolikátá minisérie z cyklu to je. Je každopádně první a najisto poslední, která je natočena takřka celá střízlivě bez nechutných uměleckých výstřelků. Příběh samotný je normální krimoška (kdo čte severskou krimi tak jistě pár možná i inspiračních paralel najde) o vyvražďování skupinky lidí z toho důvodu, že ta skupinka v minulosti cosi provedla. Jenže ten způsob, jakým se vyšetřuje, jakým vyplouvají důkazy, jak se chovají lumpové, tak to je špatný. Hlavní vrahy odhalíme už před posledním dílem (jsou nám odhaleni, nikoli, že si je vnímavý divák jen vydedukuje), hlídaní svědci si poldům prchaj jak chtěj a když je poldové hledají, tak je nenapadne ani zjistit, kde je jejich mobil, pak jen přijdou k vrahovi a zeptaj se vážným hlasem "kde je" a on hned ví a rovnou to vyklopí. No a úplný závěr se sestřičkou pana doktora, tak to byl maximální výsměch po všech stránkách.
No a klasické zjištění, že Melíšková se hodí na ledacos, ale na majorku moc ne.
Ukazuje se, že špatné předloze nepomůže ani umění a v tomto případě ani takřka civilní pojetí. Být příběh normální, tak bych jen z čiré radosti té civilnosti dal nějakou nadprůměrnou známkum, ale poslední díl to prostě zase zabil.

Plakát
Vodník

17. dubna 2019

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 2 lidé

Tenhle cyklus bolí

Po prvním dílu jsem se radoval, že je konečně parta detektivů od nejsvětější trojice natočena bez větších uměleckých výstřelků a že je tím pádem jasným kandidátem na nejlepší minisérii celého cyklu. K tomu slibné téma třicet let starého případu. Tak hurá do dalších dílů. Hm, tak se nepovedlo, autoři to nevydrželi a celá "kriminálka" upadla zas do jakéhosi hnusu, kdy se někdo pokouší o "umění". A ještě ke všemu umění na úkor vyšetřování. Takže ano, dočkáme se šílené kamery, dočkáme se přesvětlených a různě světelně profiltrovaných záběrů. Divných zvukových ruchů. Možná z toho někoho blaží, mně se z toho dělá špatně.

A jak jsem zjistil, tak jsem nebyl sám, komu většina hudebních motivů byla "nějak" povědomá. Evidentně zdařilá kompilace věcí od úspěšnějších autorů.

Čili Krobotová se po třiceti letech rozhodne upozornit na vraždu dítěte. Potud fajn. Problém je v tom, že si ta samá osoba v posledním díle vzpomene, kdo to vlastně udělal. Vyšetřovací drama opravdu na úrovni. Kriminalisté, kteří to řeší víceméně na vlastní triko si lebedí uprostřed polí v jakémsi nezařízeném futuristickém proskleném baráku, kde se případně dějí oslavy, u kterých se policajti prohánějí na segwayích. Co to jako bylo?? On ten barák byl úlet jako takovej, prostě z polorozbořené barabizny následoval přesun do dalšího extrému.

No a závěr? Scénka, kdy se Výrová vydá na místo činu a pak se po čuchu bez gps prodírá houštím, lesem, přebíhá dálnici a naprosto na jistotu po x kilometrech najde vraha, to jako bylo co? Pokud tím autoři chtěli zamaskovat, že vlastně nikdo nic nevyšetřil, protože se to vyřešilo taknějak samo, tak se jim to každopádně nepovedlo.

Herecky to bylo klasicky, někdo lepší, někdo strašnej, někdo jen na ozdobu. ČT mě také mystifikuje v tom, že mám poslední dobou pocit, že máme v republice jen jedno divadlo a já přitom vím, že jich je víc... Ono se všechno přejí, ať je to sebelepší a sebesympatičtější. Už jsem někde psal, že Melíškovou mám rád, ale že jí tuhle roli prostě nevěřím (u hlavní postavy dost průser) a smiřuju se s tím, že svou životní roli Libušky prostě nepřekoná.

Plakát
Ripper Street

10. dubna 2019

0 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
0 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 0 lidí

Ripper street bez Rippera

Detektivní seriál z viktoriálského Whitechappelu. Na jednu stranu je plný kladů, díky kterým si ho většina lidí asi když né zamiluje, tak alespoň oblíbí. Hlavní postavy jsou sympaťáci, atmosféra doby skvělá a vesměs je to pěkně mrazivě temné. Sice se tam vlastně o Rozparovače nejedná, ale o nenavazující případy tamního oddělení a to celé je v prvních třech sériích pospojováno celkem slabě, takže se dá mluvit o spíše odpočinkové epizodní záležitosti. Upřímně mi to hodně vyhovovalo, případy zajímavé a bavily, do toho trochu toho soukromí a kdyby zůstalo u třech sérií, tak bych hodnotil hodně vysoko.
Poslední 2 série ale změnily přístup, globální linka převažuje, z pronásledovatelů se stávají uprchlíci a čistě subjektivně to pro mě tak nějak ztratilo atraktivitu. Prostě ikdyž postavy a vizuál zůstal, tak mě to prostě přestalo bavit a těch posledních 10 dílů jsem dokoukal spíše na kulisu, což se mi u britských seriálů prakticky nestává.

Plakát
13 Reasons Why

11. února 2019

100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 2 lidé

Fakt 13?

S01: Mňo, tak další věc, kterou prostě nemohu hodnotit úplně jednoznačně. Jedná se o jakýsi vhled do americké dospívající mládeže. Hannah spáchá sebevraždu, před smrtí nahraje 6.5 kazet a na každé straně kazety uvádí jeden důvod, proč to udělala.

K pozitivům musím jasně zařadit, že seriál (vesměs) nenudí, je velmi dobře udělaný, skvěle obsazený a odehraný. A že jsem tu první sérii lupnul za dva dny, takže španý a podprůměrný není.

Zbytek budu bohužel spíše kritizovat. Seriál má ukazovat šikanu, vnitřní deprese, kdy třináckrát nic vede až k sebevraždě. Ale "důvody" jsou asi až na jeden naprosté prkotiny. To by se musel sebevraždit každej druhej školák. Jako starší generaci mi unikají poměry na americké střední tak jakože obecně (kroutím hlavou prakticky kdykoli se to v nějakém filmu či seriálu prezentuje). Bez studu přiznám, že jsme byli na střední banda telat a vrcholem bylo, že jsme si v lese narazili bečku a sešlo se nás málokdy víc než 10. Děti se zde chovají ale velice dospěle, vedou nepubertální dialogy. Vždycky mě bere klasické klišé "ten a ten doma pořádá párty", což podle filmařů znamená, že se minimálně 100 lidí sejde u toho kohosi doma a ten kdosi je všechny nakrmí a opije (na množství lidí je to taková spíš větší svatba, takže ten kdosi zřejmě vytáhne z kapesného 2 a více tisíc dolarů a pozve domů všechny kamarády). To je na střední přece normální. Prezentace střední školy, kde vládnou sportovci a jediným cílem děvčat je roztleskávat bude asi reálná, pro nás ale většinou nepochopitelná a jestli ty sebevraždy a útoky se zbraní v amerických školách nebudou mít v tomto kastovacím systému svůj původ.

Předlohu jsem nečetl, takže je klidně možné, že se tam čtenář postupně dostává Hannah do hlavy a více to chápe. Jestli se něco filmařům nepovedlo, tak právě tohle. Hannah je povětšinou v naprosté pohodě, má milující rodiče, kamarády a ve škole se jí stalo pár prkotin. Nic zajímavého. Do obrátek se to dostane až v díle se snásilněním a to je další nezvládnutá věc, protože jí sice bylo ublíženo, ale prezentovali to spíše tak, že si pro to sama došla (vím, že je násilník, vím, že znásilnil kamarádku, vím, že je to hajzl, ale já přejdu město, nepozvána vlezu na jeho párty, v prádýlku mu vlezu do vířivky a pak se jako divím, že to hovado, co vojelo půl školy chce vojet i mě a "ne" mu neřeknu, ikdyž by nejspíš nefungovalo). Poslední kazetou to pak korunuje, protože "dá životu novou šanci", vyrazí za poradcem, ale neřekne, co se vlastně stalo a pak ho na kazetě obviní, že jí sakra nepomohl. Přitom - v rámci jeho možností a pravomocí - udělal prakticky maximum. A ona si najednou druhou šanci rormyslí, obejme se s úsměvem s mámou a klidně si jde šmiknout žíly. Pomíjím, že prakticky každej, kdo by se pro něco takového chladně rozhodl a pak doma klidným hlasem vyprávěl do mikrofonu 13 promakanejch příběhů, by měl tolik času k zamyšlení, jestli není jiná cesta, že by to pak stejně nedal.

Možná hodnotím cynicky, možná dnešní mladé generaci už nerozumím, chápu, co autoři chtěli, podle mě se to prostě nepovedlo. Ale 70% si to za ty klady zaslouží a možná to svůj účel osvěty mezi mládeží splní.

EDIT po E02: Nechci k tomu psát další román, ikdyž slinu na to docela mám. Druhá série je podle mě propadák, ikdyž poslední tři díly to trochu zachraňují, ale nijak extrémně. Jinak je to ale 13x to samé, je tam nějaký ten zbytečný soud (asi každý ví od začátku, jak ten asi dopadne), pere se špinavé prádlo, prezentuje pohled přeživších na situace, které přinesla první série. A tahaj se i věci, nad kterými zůstává rozum stát, jako že Hannah prožila brutální prosluněnné léto plné sexu a pohody nebo že si i sepsala 11 důvodů proti. Hm a fakt se potom zabila, to už se nedá. K tomu ještě zmíním neskutečně pitomá klišé "dělám to pro Hannah", "chci tím Hannach pomoci" atd. Prostě bláboly, které té sobecké a neskutečně kruté pipině prostě život nevrátí a tak maximálně ubližujou lidem, kteří ji měli rádi. Calyovy dialogy se záhrobím tomu už jen dávají korunu.

Pokud bude třetí série, budu nad ní asi hodně váhat, úplně nevím, jestli seriál, který se vydal směrem konce druhé sezóny chci sledovat.

Předchozí