Diskuze k článku 5 nejočekávanějších seriálů června 2016
avatar uživatele
lukascoolarik
Redaktor | Cool level: 121 | Lorne Malvo
29. 5. 2016 / 16:06:02 (před 7 roky)
off

Tentokrát jde hlavní výběr zcela mimo můj vkus. Z červnových premiér se každopádně těším na trio Feed the Beast, BrainDead a American Gothic, ujít si nenechám očekávané finále Person of Interest.

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
29. 5. 2016 / 16:20:11 (před 7 roky)
on

Tak mně začínají hned dva seriály! :D No, jeden seriál a jedna realitka. A kdyby někdo jménem Můj Muž neměl před čtyřmi lety geniální nápad, že budeme rozvíjet naši kreativitu titulkařením (protože tendle seroš určitě bude propadák a hnedka ho zruší), tak bych i toho Raye mohla škrtnout a soustředit se jen na Masterchefa a retro maratony seriálů z minulého tisíciletí :D

avatar uživatele
Caroline115
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
29. 5. 2016 / 16:23:54 (před 7 roky)
off

Tak mně začíná PLL, který už sice dávno pro mě není nejoblíbenější jako dříve, ale je to poslední série (no minimálně s hlavními představitelkami, četla jsem, že ony nechtějí pokračovat), takže to zkouknu. A snad taky dostaneme odpovědi na některé otázky už teď.

Editováno: 1x | Naposledy: 29. 5. 2016 / 16:24:10
avatar uživatele
frozennort11
VIP | Cool level: 25 | Lee 'Apollo' Adama
29. 5. 2016 / 16:28:13 (před 7 roky)
off

Kde ste našli že Archera predĺžili?

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
29. 5. 2016 / 16:31:43 (před 7 roky)
on
frozennort11 napsal(a):

Kde ste našli že Archera predĺžili?

Chybka, která se nám už dneska vloudila na FB, není zatím rozhodnutý.

avatar uživatele
Anett19
Dlouholetý uživatel | Cool level: 4 | Vince Masuka
29. 5. 2016 / 16:38:16 (před 7 roky)
off

Mi začínají hned tři seriály :)
Orange is the new black,Devious Maids a Rizzoli and Isles ❤❤

avatar uživatele
La.Volpe
Redaktor | Cool level: 119 | Jack O'Neill
29. 5. 2016 / 17:02:28 (před 7 roky)
off

Na konci června začíná Ray Donovan, kterýho řadím mezi mou osobní TOP3, takže velkej těšing :)

avatar uživatele
Locke
Dlouholetý uživatel | Cool level: 29 | Ovečka Shaun
29. 5. 2016 / 17:38:04 (před 7 roky)
off

Tak červen je na premiéry trochu slabší, aspoň pro mě. Ale já mám spoustu restů, takže mi to nevadí :)

Hold the Door!
avatar uživatele
andromache
Redaktor | Cool level: 42 | Arnold 'Jidáš' Rimmer
29. 5. 2016 / 18:07:24 (před 7 roky)
on

Hurá, konečně Last Ship.. Už se to nedalo vydržet to čekání :D. A je hrozná škoda, že Rizzlesky už budou mít poslední sérii.. To asi fakt možná i obrečím. U PLL jsem fakt dost na vážkách a doufám, že tohle bude poslední série a že se snad i dočkám jedné jisté postavy (kterou mi natuty zabijou, známe IMK), ale jinak jdou PLL už dost mimo mě. Do toho mi začíná ještě Night Shift a Fosters (plus Wentworth, když už je tady to vězení, ale to už je v běhu, takže se asi až tak nepočítá), takže by mě vážně docela zajímalo, kdy budu dohánět ty resty z hlavní sezony jako :D.

I didn’t choose this fandom, the fandom burst in and said ‘I’m your new roommate, cutie’ A usoplení spratci vždycky pokazí všechno hezký! Jo a nesnáším usmrkance a psy.
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
29. 5. 2016 / 18:46:45 (před 7 roky)
on
andromache napsal(a):

Hurá, konečně Last Ship.. Už se to nedalo vydržet to čekání :D. A je hrozná škoda, že Rizzlesky už budou mít poslední sérii.. To asi fakt možná i obrečím. U PLL jsem fakt dost na vážkách a doufám, že tohle bude poslední série a že se snad i dočkám jedné jisté postavy (kterou mi natuty zabijou, známe IMK), ale jinak jdou PLL už dost mimo mě. Do toho mi začíná ještě Night Shift a Fosters (plus Wentworth, když už je tady to vězení, ale to už je v běhu, takže se asi až tak nepočítá), takže by mě vážně docela zajímalo, kdy budu dohánět ty resty z hlavní sezony jako :D.

Wentworth byl tuším ve výčtu premiér v květnovém článku :)

avatar uživatele
sandokan555
Dlouholetý uživatel | Cool level: 21 | Phil Dunphy
29. 5. 2016 / 19:09:56 (před 7 roky)
off

Vtipne ..z tychto serialov necakam ani na jeden ... mozno ale zacnem pozerat az 3 z nich ...

avatar uživatele
Desperate houseman
Dlouholetý uživatel | Cool level: 21 | Phil Dunphy
29. 5. 2016 / 19:18:54 (před 7 roky)
off

Tak já jsem totálně pozadu skoro u všech seriálů. Doufám že je přes červen doženu. Na PLL už kašlu, ani jsem nezaregistroval že minulá řada skončila :D

avatar uživatele
verunkawrath
Dlouholetý uživatel | Cool level: 27 | Bobby Singer
29. 5. 2016 / 19:21:33 (před 7 roky)
off

PLL je jasná volba :)

Narovnej svou krátkou páteř a sevři drobné zoubky :)
avatar uživatele
Annie2809
Dlouholetý uživatel | Cool level: 20 | Zipper
29. 5. 2016 / 19:24:40 (před 7 roky)
off

Jsem fakt ráda za tyhle ,,seznamy" :) vždy dostanu super tipy na to, co sledovat, takže moc děkuji :)

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
29. 5. 2016 / 19:57:56 (před 7 roky)
on
Anna Allons-y Kubelková napsal(a):

Jsem fakt ráda za tyhle ,,seznamy" :) vždy dostanu super tipy na to, co sledovat, takže moc děkuji :)

Není vůbec za co :)

avatar uživatele
andromache
Redaktor | Cool level: 42 | Arnold 'Jidáš' Rimmer
29. 5. 2016 / 20:07:54 (před 7 roky)
on
ragelly napsal(a):

Wentworth byl tuším ve výčtu premiér v květnovém článku :)

Aha :D. Tak to mi asi uteklo :D. Ale přičítám to tomu, že pro mě většinou seriál začne až ve chvíli, kdy se objeví české titulky na první díl :D.

I didn’t choose this fandom, the fandom burst in and said ‘I’m your new roommate, cutie’ A usoplení spratci vždycky pokazí všechno hezký! Jo a nesnáším usmrkance a psy.
avatar uživatele
Dawemandude
Dlouholetý uživatel | Cool level: 33 | Jack Carter
29. 5. 2016 / 20:32:09 (před 7 roky)
on

Chystám se pokračovat s Liars, doufám, že to tvůrci už ukončí, posun v čase byl celkem dobrý nápad, nicméně nedokážu si představit jak by nastavovali děj další 2+ sezon.

Dále oddychovka Fosters a když bude čas tak možná nějaký seriál navíc... uvidíme

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
29. 5. 2016 / 20:38:52 (před 7 roky)
on

Zajímavý komentář ke článku na FB, který mě podněcuje k otázce do diskuze: Vnímáte ve výběru u článku cílení na ženy/muže nebo jiné skupiny? Nikdy mě nenapadlo o tom takhle přemýšlet, že třeba my článkaři v našich rubrikách automaticky volíme příklady v souvislosti s tím, do jakých sociálních kategorií se řadíme :D Tedy kromě inekafeho a jeho fotočlánkového seriálu I dámám je někdy horko, tam je to cílená tutovka ;D

avatar uživatele
J-Hope 정호석
Dlouholetý uživatel | Cool level: 32 | Debra Morgan
29. 5. 2016 / 21:00:01 (před 7 roky)
off

The Last Ship se už nemůžu dočkat.

avatar uživatele
Pajky
Redaktor | Cool level: 95 | Sherlock Holmes
29. 5. 2016 / 21:14:44 (před 7 roky)
off
La.Volpe napsal(a):

Na konci června začíná Ray Donovan, kterýho řadím mezi mou osobní TOP3, takže velkej těšing :)

Tak Ray Donovan určitě měl místo v top 5!
Jinak souhlasím s Last Ship a Orange a dejme tomu i s Rizzoli :) Solidní výběr..

Není článek ten, aby se zavděčil čtenářům všem :)
avatar uživatele
crazy fan
Dlouholetý uživatel | Cool level: 25 | Lee 'Apollo' Adama
29. 5. 2016 / 21:17:11 (před 7 roky)
off

V červnu mi začínají tři seriály. Jen doufám, že u PLL jde o poslední řadu a nebudou to prodlužovat ještě více... A jsem zvědavá na poslední řadu Rizzoli & Isles. Snad se s tímto seriálem tvůrci rozloučí se ctí. :)

I'm a hopeless romantic with a dirty mind.
avatar uživatele
truelovevlasticka
Dlouholetý uživatel | Cool level: 4 | Vince Masuka
29. 5. 2016 / 21:26:48 (před 7 roky)
off

jsou prostě pro mě srcovky a nemůžu se už dočkat !!!!!

avatar uživatele
vuvicom
Dlouholetý uživatel | Cool level: 14 | Emma Swan
29. 5. 2016 / 22:20:17 (před 7 roky)
off

V top 5 jsem čekala Teen Wolf :D

Říká se že chybami se člověk učí. To je proč jich dělám tolik. Za chvíli ze mě bude génius.
avatar uživatele
andromache
Redaktor | Cool level: 42 | Arnold 'Jidáš' Rimmer
29. 5. 2016 / 22:56:41 (před 7 roky)
on
ragelly napsal(a):

Zajímavý komentář ke článku na FB, který mě podněcuje k otázce do diskuze: Vnímáte ve výběru u článku cílení na ženy/muže nebo jiné skupiny? Nikdy mě nenapadlo o tom takhle přemýšlet, že třeba my článkaři v našich rubrikách automaticky volíme příklady v souvislosti s tím, do jakých sociálních kategorií se řadíme :D Tedy kromě inekafeho a jeho fotočlánkového seriálu I dámám je někdy horko, tam je to cílená tutovka ;D

Ještě řekni, že když šlo o to, že pánům je vedro a musí pobíhat bez trička, že to nebyl cílený článek ehm :D. Ale jinak si nemyslím, že by to bylo nějak genderově rozdělené. Teda zatím.. Ale možná je to tím, že mě se líbí víc řekněme "mužské seriály", kterých je ve výběru většina než ty ženské, do kterých v tomto výběru řadím PLL (no schválně, kolik kluků má s PLL ještě trpělivost :D? A proč :D?)

I didn’t choose this fandom, the fandom burst in and said ‘I’m your new roommate, cutie’ A usoplení spratci vždycky pokazí všechno hezký! Jo a nesnáším usmrkance a psy.
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
29. 5. 2016 / 23:21:10 (před 7 roky)
on
andromache napsal(a):

Ještě řekni, že když šlo o to, že pánům je vedro a musí pobíhat bez trička, že to nebyl cílený článek ehm :D. Ale jinak si nemyslím, že by to bylo nějak genderově rozdělené. Teda zatím.. Ale možná je to tím, že mě se líbí víc řekněme "mužské seriály", kterých je ve výběru většina než ty ženské, do kterých v tomto výběru řadím PLL (no schválně, kolik kluků má s PLL ještě trpělivost :D? A proč :D?)

Hehe, tak to je úplně opačný názor než od pána na FB, který má za to, že výběr je příliš ženský :D Jinak Pánové bez trička byl tuším jen jeden díl, cílený samozřejmě, ale Dámy jsou už pravidelná rubrika :D Nebo nejsou? Teď nevím, jestli už vyšlo víc dílů, ale vím jistě, že víc dílů vyjde :D

avatar uživatele
Beatrix
Dlouholetý uživatel | Cool level: 12 | Dale
29. 5. 2016 / 23:23:44 (před 7 roky)
off

Á Last ship! Ten seriál je pro mě synonymum příjemně strávených letních večerů :D

„Eine Geschichte ist dann zu Ende gedacht, wenn sie ihre schlimmstmögliche Wendung genommen hat.“ Dürrenmatt
avatar uživatele
A.R.G.U.S.
Redaktor | Cool level: 64 | Tyrion Lannister
29. 5. 2016 / 23:47:43 (před 7 roky)
on

Čekám jen na novou sérii Teen Wolfa a někdy se chystám kouknout na The Last Ship...

avatar uživatele
andromache
Redaktor | Cool level: 42 | Arnold 'Jidáš' Rimmer
30. 5. 2016 / 00:04:39 (před 7 roky)
on
ragelly napsal(a):

Hehe, tak to je úplně opačný názor než od pána na FB, který má za to, že výběr je příliš ženský :D Jinak Pánové bez trička byl tuším jen jeden díl, cílený samozřejmě, ale Dámy jsou už pravidelná rubrika :D Nebo nejsou? Teď nevím, jestli už vyšlo víc dílů, ale vím jistě, že víc dílů vyjde :D

Tak já vím teda o dvou dílech :D. Ale kdyby byly další tak se zlobit nebudu :->. Rozhodně pro mě daleko lepší pokoukání než pánové bez triček :->.

Ale jinak by mě zajímalo, proč ten výběr považuje za moc ženský teda :D. Jako ano PLL jsou spíš dívčí seriál, ale ten zbytek? Not so much :D. Byť je pravda, že Devious Maids neznám, takže nemůžu soudit :D. Ale Rizzles klasická detektivka, Last Ship je akčňárna napínavá jako blázen a OITNB je asi tak někde mezi...

I didn’t choose this fandom, the fandom burst in and said ‘I’m your new roommate, cutie’ A usoplení spratci vždycky pokazí všechno hezký! Jo a nesnáším usmrkance a psy.
avatar uživatele
corine
Dlouholetý uživatel | Cool level: 31 | des. Walter 'Radar' O'Reilly
30. 5. 2016 / 00:04:44 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Zajímavý komentář ke článku na FB, který mě podněcuje k otázce do diskuze: Vnímáte ve výběru u článku cílení na ženy/muže nebo jiné skupiny? Nikdy mě nenapadlo o tom takhle přemýšlet, že třeba my článkaři v našich rubrikách automaticky volíme příklady v souvislosti s tím, do jakých sociálních kategorií se řadíme :D Tedy kromě inekafeho a jeho fotočlánkového seriálu I dámám je někdy horko, tam je to cílená tutovka ;D

Pro dojem z "cílení na ženy" úplně stačí se podívat na promo plakáty k těm seriálům... :D Nic hlubokomyslnějšího bych v tom nehledala. Jasný, že každý redaktor si vybírá a vytváří články taky podle svého vkusu. Proto mi vždycky bude připadat, že je tady hrozně málo prostoru pro evropské/české seriály. Protože každý člověk patří do nějaké sociodemografické skupiny, tak i články podle toho půjde nějak odlišit (čest výjimkám, které píšou články jenom tak zhruba o pěti oblíbencích :P). Vždycky si můžeš zkusit vybrat nějaká objektivní kritéria pro výběr seriálů k článku, ale i případný výběr kritérií je vždy vedený nějakými předpoklady, takže absolutní objektivity stejně nedosáhneš, i když se jí určitě můžeš přiblížit.

Já už tu nejsem!
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
30. 5. 2016 / 00:25:18 (před 7 roky)
on
andromache napsal(a):

Tak já vím teda o dvou dílech :D. Ale kdyby byly další tak se zlobit nebudu :->. Rozhodně pro mě daleko lepší pokoukání než pánové bez triček :->.

Ale jinak by mě zajímalo, proč ten výběr považuje za moc ženský teda :D. Jako ano PLL jsou spíš dívčí seriál, ale ten zbytek? Not so much :D. Byť je pravda, že Devious Maids neznám, takže nemůžu soudit :D. Ale Rizzles klasická detektivka, Last Ship je akčňárna napínavá jako blázen a OITNB je asi tak někde mezi...

Devious Maids je soapka podobná Zoufalkám nebo Revenge, i tak ale je dost chlapů, kteří si nové díly nenechají ujít :) Jinak možná to budí ten dojem kvůli tomu, že v těch seriálech jsou hlavními hrdinkami ženy místo mužů - PLL, Riz, Orange i Devious Maids jsou holky v hlavní roli, jen Last Ship vybočuje :D Ale tak je otázka, jestli jen kvůli tomu se může charakterizovat, že seriál cílí na ženské, nevím :)

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
30. 5. 2016 / 00:38:11 (před 7 roky)
on
corine napsal(a):

Pro dojem z "cílení na ženy" úplně stačí se podívat na promo plakáty k těm seriálům... :D Nic hlubokomyslnějšího bych v tom nehledala. Jasný, že každý redaktor si vybírá a vytváří články taky podle svého vkusu. Proto mi vždycky bude připadat, že je tady hrozně málo prostoru pro evropské/české seriály. Protože každý člověk patří do nějaké sociodemografické skupiny, tak i články podle toho půjde nějak odlišit (čest výjimkám, které píšou články jenom tak zhruba o pěti oblíbencích :P). Vždycky si můžeš zkusit vybrat nějaká objektivní kritéria pro výběr seriálů k článku, ale i případný výběr kritérií je vždy vedený nějakými předpoklady, takže absolutní objektivity stejně nedosáhneš, i když se jí určitě můžeš přiblížit.

Tak ono je to složitější:
- Je tu jazyková bariéra. Kromě britských, českých a slovenských seriálů se k jiné evropské tvorbě nedostanu kvůli tomu, že stránkám v jejich jazyce nerozumím.
- Domácí tvorbu v rámci možností představujeme, vždycky jsme ale vázáni na to, co je vydáváno za tiskovky, každopádně především lukascoolarik si hlídá ČT, ale i Novu a Primu, já píšu o českých věcech na HBO. Nepíše se víc, protože nic víc není. A i kdyby bylo, tak dokud stanice samy nepošlou do světa info, tak se to málokdo dozví.
- Další věcí je zájem. Americká tvorba je jasně nejrozšířenější mezi lidmi, kteří sem chodí. Vidím to, když píšu nebo hledám info o britských věcech. Většina těch seriálů, a to i novějších, které jsou běžně dostupné (a třeba o nich vyšla i Novinka pod lupou), má jen minimum hodnocení. Stejně tak čtenost a reakce u neamerických článků jsou podstatně nižší (čtenost např. v řádu pouze stovek, běžně zcela bez komentářů nebo sdílení). Částečně i proto je tu neamerická tvorba zastoupena méně.
- Poslední věcí je to, že americký mediální systém je v tomto ohledu špičkový. Existuje celá řada výborných a spolehlivých stránek, na kterých lze najít novinky ve všech kategoriích, od castingů přes spoilery a rekapitulace epizod až po trailery nebo info o zrušení/prodloužení. U britských seriálů ty zdroje nejsou. Mám jeden, ze kterého v podstatě čerpám téměř vždy, když píšu britskou bleskovku, aniž by se jednalo o prodloužení nebo rušení.

Takže částečně máš pravdu, skladba článků je ovlivněna přímo redaktory, ale zdaleka to není jediný důvod.

avatar uživatele
Pajky
Redaktor | Cool level: 95 | Sherlock Holmes
30. 5. 2016 / 01:09:00 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Devious Maids je soapka podobná Zoufalkám nebo Revenge, i tak ale je dost chlapů, kteří si nové díly nenechají ujít :) Jinak možná to budí ten dojem kvůli tomu, že v těch seriálech jsou hlavními hrdinkami ženy místo mužů - PLL, Riz, Orange i Devious Maids jsou holky v hlavní roli, jen Last Ship vybočuje :D Ale tak je otázka, jestli jen kvůli tomu se může charakterizovat, že seriál cílí na ženské, nevím :)

No, když se podíváš na tenhle konkrétní výběr (ale nemyslím si, že je to tak vždy), tak tady já vidím 4 ženské seriály vs. 1 mužský a vůbec nevadí, že pánové v hojných zástupech sledují i ty ženské :)

Jen přihazují špetku do debaty...

Není článek ten, aby se zavděčil čtenářům všem :)
Editováno: 1x | Naposledy: 30. 5. 2016 / 01:12:04
avatar uživatele
Seraphine313
Redaktor | Cool level: 88 | Fox Mulder
30. 5. 2016 / 01:28:31 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

A i kdyby bylo, tak dokud stanice samy nepošlou do světa info, tak se to málokdo dozví.

Tady bych jenom doplnil takovou maličkost, že české stanice se často ani nesnaží spolupracovat a často ani to info nepošlou. Konkrétně tohle je třeba případ Primy, od níž se polovinu novinek dozvíme až z vytištěného programu den před premiérou.

And when my time is up, have I done enough?
avatar uživatele
corine
Dlouholetý uživatel | Cool level: 31 | des. Walter 'Radar' O'Reilly
30. 5. 2016 / 02:08:40 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Tak ono je to složitější...

Já vím, a proto jsem se to snažila vztáhnout hlavně na sebe a svůj vkus. Tu poslední větu jsem mínila výhradně jako komentář k námitce na FB. Ne k výběru seriálů k bleskovkám, ale spíš jako poznámku k výběru seriálů do různých přehledových článků a podobně. Není to jakože tak by se to mělo dělat správně, ale že takhle to dělat sice můžeš zkusit, jenže ve výsledku to klidně může být jedno i tak. (samozřejmě nemusí) Hlavně proto, že ať řekneš jakýkoli důvod k výběru konkrétního seriálu, vždycky je nejjednodušší říct, že to je špatně, protože něco. Normálně bych se tak moc nerozepisovala, ale na začátku jsi položila do davu otázku, jestli ve článcích vnímáme nějaké cílení na někoho. Ano, samozřejmě, že články se liší podle toho, kdo a s čím je píše. A co jako?

Já už tu nejsem!
avatar uživatele
Pipa22
Uživatel od první verze | Cool level: 36 | maj. Margaret 'Štabajzna' Houlihanová
30. 5. 2016 / 06:44:01 (před 7 roky)
off
Anett18 napsal(a):

Mi začínají hned tři seriály :)
Orange is the new black,Devious Maids a Rizzoli and Isles ❤❤

me z toho R&I a OITNB ;-), skoda, ze prvni jmenovany uz jede posledni serii...

avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
30. 5. 2016 / 08:05:52 (před 7 roky)
on
Pajky napsal(a):

No, když se podíváš na tenhle konkrétní výběr (ale nemyslím si, že je to tak vždy), tak tady já vidím 4 ženské seriály vs. 1 mužský a vůbec nevadí, že pánové v hojných zástupech sledují i ty ženské :)

Jen přihazují špetku do debaty...

Tak já nevím, jak se na to mám dívat, v čem vidíš, že jsou ty seriály pro ženské? Jen proto, že v nich jsou v hlavních rolích baby? To by znamenalo, že všechny seriály s hlavním hrdinou jsou pro chlapy? To, co jsi napsal, se podle mě vyvrací. Když na něco koukají jak ženy, tak i muži, tak se to přece nedá jen tak zaškatulkovat pouze pod jednu skupinu jen kvůli tomu, kdo tam hraje, ne? :)

Nevím, jestli je mou výhodou, nebo nevýhodou fakt, že ani jeden z těch seriálů (kromě Raye) obsahově neznám. Takže výběr je prováděn jen podle toho, jak je o těchto seriálech obecně slyšet, kolik na ně reaguje lidí u nás a v zahraničí a samozřejmě taky nějaká jejich prestiž :) Tím nemyslím jen Emmy nebo Glóby, ale když mají Lhářky každý rok nejvíc nominací na ceny lidu, když mají nejpočetnější a nejaktivnější fanouškovské FB stránky, mají u svých bleskovek komentáře (a je jedno, jestli pozitivní nebo negativní, protože to ukazuje, že na to lidi koukají, i když si stěžují, že to posledních pět let stojí za prd) i sdílení, tak je prostě jasné, že se na ty seriály lidi dívat budou. Stejně tak je to vidět určitě i u počtu stažení titulků, i když tam jsem nekoukala, takže je možné, že se pletu :) Takže buď jsou ženské aktivnější co do reakcí na "své" seriály, proto jich je ve výběru víc, nebo to možná nejsou úplně tak zaškatulkovatelné kousky, jak by se mohlo zdát :) Ale to už zabíhám asi hodně podrobně, asi lehká deformace tím, že jsem měla od vedoucího diplomky k obhajobě otázku, jakými znaky se seriál The Killing řadí k žánru soap opery ;) Btw., odpověď jsem měla v bodech na půl stránky :)

avatar uživatele
Pajky
Redaktor | Cool level: 95 | Sherlock Holmes
30. 5. 2016 / 09:02:10 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Tak já nevím, jak se na to mám dívat, v čem vidíš, že jsou ty seriály pro ženské? Jen proto, že v nich jsou v hlavních rolích baby? To by znamenalo, že všechny seriály s hlavním hrdinou jsou pro chlapy? To, co jsi napsal, se podle mě vyvrací. Když na něco koukají jak ženy, tak i muži, tak se to přece nedá jen tak zaškatulkovat pouze pod jednu skupinu jen kvůli tomu, kdo tam hraje, ne? :)

Asi prostě záleží na každém a jeho vkusu.
Podle mě jsou cílovkou těch seriálů ženy a to nejen díky tomu, že ženský jsou v hlavní roli, jde hlavně o obsah. Myslím, že o PLL a DM asi ani není třeba debatovat, ty za ženské seriály snad považuje většina. OITNB je na tom podobně, seriál z ženského vězení, který je naplněn ženskými problémy a není v něm pořádná mužská postava nemůže ani cílit někam jinam než na ženy. Fakt, že se z toho stal hit a sledují to všichni je vedlejší a seriál možná vytáhnul ze škatulky, ale rozhodně to není mužský seriál. A Rizzles se sice tváří jako kriminálka, ale slova jako "obyčejná" bych u ní nepoužil ani náhodou. Právě fakt, že v hlavní roli jsou dvě ženy, společně s tím kontextem a obsahem, který nabízí, musí cílit na ženy, to ani jinak nejde. A že se na něj dívají i muži z něj nedělá jiný seriál, cíl u nich určitě na začátku byly ženy. Opět to možná bylo svou sledovaností vytaženo z původní škatulky, ale mužský seriál v tom nevidím.
Podle mě se nic z toho, co jsem napsal, nevyvrací a v rozlišování operuji pouze v černobílém světě mužské vs. ženské seriály.

Není článek ten, aby se zavděčil čtenářům všem :)
Editováno: 1x | Naposledy: 30. 5. 2016 / 09:02:40
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
30. 5. 2016 / 09:13:45 (před 7 roky)
on
Pajky napsal(a):

....

Tak k tomuto se já vyjádřit nedokážu, protože jak říkám, obsahově ty seriály neznám. Každopádně já nevím, co je správná odpověď (jestli vůbec existuje), tady z té druhé strany jsem to úvahou vzala jen tak pro zamyšlení, jestli na tom něco není. Jinak mě osobně ta čtveřice taky víc táhne směrem k ženám, asi je to automaticky kvůli ženským postavám, taky se tím prvním (vizuálním) dojmem nechávám strhávat :D Jen ten výběr nebyl takto záměrně tvořen, mělo jít obecně o nejočekávanější seriály :)

avatar uživatele
Pajky
Redaktor | Cool level: 95 | Sherlock Holmes
30. 5. 2016 / 09:20:41 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Jen ten výběr nebyl takto záměrně tvořen, mělo jít obecně o nejočekávanější seriály :)

Ano, tomu věřím a psal jsem to hned v úvodním komentáři. Tentokrát se to tak sešlo, ale většinou to tak není.

Není článek ten, aby se zavděčil čtenářům všem :)
avatar uživatele
Bartami
Dlouholetý uživatel | Cool level: 40 | John Locke
30. 5. 2016 / 10:37:50 (před 7 roky)
off

Konečně pokračování Orange Is the New Black, už se nemůžu dočkat. U PLL musím dokoukat ještě 6. řadu a na Devious Maids se taky těším.

avatar uživatele
Adík
Dlouholetý uživatel | Cool level: 6 | Chloe O'Brian
30. 5. 2016 / 13:02:22 (před 7 roky)
off

PLL je srdcovka navždy.. mít i 10. sérii, tak je sleduji. Ta kvalita je hodně nízko, ale nejnovější série byla náhodou jedna z mála, kdy jsem si fakt neříkal "Kdy už to konečně skončí?!". Jinak holky mi budou strašně chybět. Tak je už všechny sleduji na Snapchatu a nevím, jak to vydržím, když nebudou spolu.
Jinak mohu potvrdit, že samotné herečky již nemají zájem pokračovat. Minimálně tedy Shay, Ashley a Troian (co jsem vyčetl z jejich snapů). Freeform by se svého klenotu jen tak nevzdal.

avatar uživatele
STOUPA
Dlouholetý uživatel | Cool level: 29 | Ovečka Shaun
30. 5. 2016 / 14:12:33 (před 7 roky)
off

PLL si určitě nenechám ujít.

avatar uživatele
Caroline115
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
30. 5. 2016 / 14:38:50 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Zajímavý komentář ke článku na FB, který mě podněcuje k otázce do diskuze: Vnímáte ve výběru u článku cílení na ženy/muže nebo jiné skupiny? Nikdy mě nenapadlo o tom takhle přemýšlet, že třeba my článkaři v našich rubrikách automaticky volíme příklady v souvislosti s tím, do jakých sociálních kategorií se řadíme :D Tedy kromě inekafeho a jeho fotočlánkového seriálu I dámám je někdy horko, tam je to cílená tutovka ;D

No ono je to tak, že chlapi většinou nekoukají na filmy a seriály s hlavní hrdinkou nebo moc nečtou knihy od žen (proto si Rowlingová dala jméno J. K. Rowling, aby to vypadalo, že je muž), ale přijde mi, že se tohle poslední dobou maže. Bohužel stále jsou takový chlapi, co se neradi koukají na seriály o ženách, zajímavé ale je, že my ženy koukáme na všechny, bez rozdílu :-D Je to dost obecné a nechci se dotknout mužů tady, ale je to tak.

Jinak si myslím, že si to zvolila dobře a logicky tyhle seriály....PLL a Rizzoli budou končit a obecně všechny ty seriály jsou velmi populární, takže si myslím, že tady nemělo co dělat to, že jsi žena, ale prostě to byl logický výběr. Akorát to Last ship neznám, takže nevím jestli je to populární, ale tomu klukovi šlo stejně asi spíše o ty ostatní seriály, kde jsou v hlavní roli ženy.

avatar uživatele
Caroline115
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
30. 5. 2016 / 14:43:23 (před 7 roky)
off
Adík napsal(a):

PLL je srdcovka navždy.. mít i 10. sérii, tak je sleduji. Ta kvalita je hodně nízko, ale nejnovější série byla náhodou jedna z mála, kdy jsem si fakt neříkal "Kdy už to konečně skončí?!". Jinak holky mi budou strašně chybět. Tak je už všechny sleduji na Snapchatu a nevím, jak to vydržím, když nebudou spolu.
Jinak mohu potvrdit, že samotné herečky již nemají zájem pokračovat. Minimálně tedy Shay, Ashley a Troian (co jsem vyčetl z jejich snapů). Freeform by se svého klenotu jen tak nevzdal.

Lucy se v jednom rozhovoru, který vyšel nedávno, taky vyjádřila, že pokračovat nechce. Takže točit bez celé naší čtyřky by asi nemělo smysl.

avatar uživatele
Captain Rum
Dlouholetý uživatel | Cool level: 10 | sžt. Maxwell 'Max' Q. Klinger
30. 5. 2016 / 15:06:36 (před 7 roky)
off

Orange Is the New Black - už dlho váham, či to mám začať pozerať alebo nie. Hlavný výber ma inak vôbec nezaujal (našťastie, už tak nestíham pozerať) :D

avatar uživatele
Valesion
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
30. 5. 2016 / 15:30:19 (před 7 roky)
off

Tak zaprvé si myslím ,že si tady autoři všech článků zaslouží minimálně pochvalu. Už jenom tím, že nic z toho dělat nemusí, ale přesto dělají a my tak získáváme nové info, máme o čem debatovat atd.

Teď k tomu cílení seriálů na ženy či na muže atd. Samozřejmě obsahově i herecky jsou mnohé seriály, které prostě asi spíš přitáhnou ke sledování ženy a i na to cílí. Stejně to pak platí i opačně i když to není tak očividné. Nicméně já jako muž musím souhlasit s tím, že hodně chlapů seriály, které spíš cílí na ženy či je spíš zaujmou právě jen kvůli tomu odsoudí a nekoukají na ně či o nich rovnou povídají, že to je brak a to neviděli ani jeden díl. Já osobně to pak mám tak, že mně je to jedno a prostě to zkusím a uvidí se. Kolikrát je to pak příjemný oddech a relax od všech těch kriminálek, akčních věcí atd. Takže pánové klidně zkuste:Zoufalky, Devious Maids, Mistresses, Hart of Dixie, Gilmorky, Bratři a sestry, Famílie atd (poslední dvě jmenované si myslím, že také víc zaujmou ženy, i když to tu není tak očividné). Třeba zjistíte, že to fakt nemusí být špatné či se jen ujistíte ,že to prostě není pro vás. Také mně přijde, že obecně seriály cílené na ženské publikum jsou takové víc ze života. Jasně jsou plná klišé, lásky atd, ale takový je kolikrát opravdu i život přece. :-)

Valesion
Editováno: 2x | Naposledy: 30. 5. 2016 / 15:58:38
avatar uživatele
ragelly
Autorka článku | Cool level: 128 | Ragnar Lothbrok
30. 5. 2016 / 16:03:54 (před 7 roky)
on
Valesion napsal(a):

...

Pěkný výběr včetně soapek a CWčkovských nesuperhrdinských věcí, hezky :D

Jinak tohle je trošku mimo téma, i když reakce na tebe: Mně přijde, že aktuální trend je být cool i v rámci seriálů, které člověk sleduje. Breaking Bad, Mad Men, Fargo, True Detective (S1)... prostě tyto a podobné seriály táhnou kvůli tomu, že jsou všeobecně považovány za kvalitní podívanou pro náročné publikum. Mnozí kolem mě tyto a podobné kousky vyjmenovávají jako své nejoblíbenější, protože to vypadá, že jsou in a mají vkus. Protože jen loseři by mohli sledovat podřadné braky typu Lhářky, Deníčky apod. Nedej bože, když někdo kouká na nějaké soap opery, ještě k tomu ty z daytime, to už je absolutně člověk na odpis. Jen o stupínek lépe (ale pořád na odpis) jsou lidi, co sledují realitky. Ty dobrodružné se dají ještě tolerovat, ale ty pěvecké jsou na vyhození televize z okna.
Mně kolikrát přijde, že tyto vznešené seriály jsou svou "kvalitou" tak hrozně vyhypované, že když se k nim dostanu a kouknu na ně, tak potom odcházím lehce zklamaná, protože čekám pecku a výborný kulturní zážitek, ale výsledek je mnohdy táhnoucí se nuda, kde se za celou sérii nic moc nestane. A pak si stejně na spravení chuti pustím X Factor nebo Biggest Losera :D

avatar uživatele
Clear
Redaktor | Cool level: 53 | Roy
30. 5. 2016 / 16:55:36 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Tak já nevím, jak se na to mám dívat, v čem vidíš, že jsou ty seriály pro ženské? Jen proto, že v nich jsou v hlavních rolích baby? To by znamenalo, že všechny seriály s hlavním hrdinou jsou pro chlapy? To, co jsi napsal, se podle mě vyvrací. Když na něco koukají jak ženy, tak i muži, tak se to přece nedá jen tak zaškatulkovat pouze pod jednu skupinu jen kvůli tomu, kdo tam hraje, ne? :)

Než jsem se dočetla níže v diskuzi, tak jsem si říkala, "Jo, je pravda, že tam jsou samý pro ženský, akorát to The Last Ship pro chlapy", pak o kousek níže píše to samé Pajky. Takže něco na tom bude ;)

Seriálový maniak, překladatelka a velká fanynka sci-fi seriálů. Překládám seriály: Suits, Homeland, The Strain, The Americans a další. Působím na stránce neXtWeek.cz.
avatar uživatele
Valesion
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
30. 5. 2016 / 17:11:06 (před 7 roky)
off
ragelly napsal(a):

Jinak tohle je trošku mimo téma, i když reakce na tebe: Mně přijde, že aktuální trend je být cool i v rámci seriálů, které člověk sleduje. Breaking Bad, Mad Men, Fargo, True Detective (S1)...

. No vidíš to. Z těchto seriálů jsem neviděl ani jeden díl a ani vidět nehodlám. Jediná čestná výjimka je pak Mad Men (na ten se někdy časem možná chystám).

Jinak samozřejmě, jako každý i já se na onen seriál mrknu,(pokud mě zaujme obsahem atd),jelikož je prostě v kurzu zrovna. Pak se mně buďto zalíbí a sleduju ho a nebo ne a pak ho prostě sledovat přestanu. Zní to logicky, ale znám plno lidí co nelogicky ony seriály sledují i když se jim vlastně nelíbí a to jen aby vypadali cool a byli jakože v kurzu. Obecně pak lidi co si o tobě myslí kdo ví co jen proto, že nesleduješ aktuální seriálové hity či máš na ně jiný názor než daný člověk jednoduše ignoruju a nebo si zase naopak já o nich myslím v duchu svoje. Kristepane vždyť jsem člověk a každý člověk nemusí a ani nemůže mít stejný vkus jako všichni. Si vezměme jaká by to byla nuda atd. Naštěstí je ještě plno lidí co zastává stejný názor jako já a s těmi se pak dá rozumně debatovat. Jinak kolikrát se mně už osvědčilo zkusit nějaký seriál, byť se na něj moc lidí nedivá a pak se z něj vyklubala luxusní věc (Namátkově Rectify či Jonathan Strange & Mr Norrell, Impastor, The White Queen, Love Bites, Unsere Mütter, unsere Väter- česky Válka generací). Jinak souhlasím s tím, že naopak hodně hitů se mně naopak nelíbilo či zklamalo ba i nudilo. (Tady namátkově: Dva a půl chlapa, Taková normální rodinka, The Following, Under the dome, Penny Dreadful)

K reality show: Tak Survivor je moje láska, takže tak :-D Na ty pěvecké občas mrknu, úplný odpad to určitě není,ale ani kdovíjaká veledíla. Nicméně to vyloženě můj šálek čaje není. I když třeba teď sleduju zrovna na Nově: Tvoje tvář má znamý hlas. =D Přijde mně ale docela škoda, že plno reality show není nikde k sehnání jako celek a nebo alespoň celá jedna daná řada. A když tu řadu celou či tak objevím , tak zase k tomu nejsou titulky no. :-) Třeba takové Dancing with the stars, Capture, So you can think dance? Whodunnit? Tak na tyto věci by určitě kouklo více lidí být na netu všechny díly či titulky k tomu. Kvalita těchto věcí či to, že určité věci měli jen jednu řadu je pak věc druhá. Pak ještě hraje svou roli to, že české či slovenské verze daných realitek asi nikdy nedosáhnou takové kvality jako originály (čest Star Dance, když hvězdy tančí) už jen kvůli financím, které se na ně vynakládají u nás a jaké v cizině atd. Když jsme pak u toho, tak jsem hodně zvědavý jaká bude verze českého a slovenského Survivora. Snad to nedopadne, tak otřesně jako první pokus vysílaný tenkrát na Primě.

Valesion
Editováno: 3x | Naposledy: 30. 5. 2016 / 17:34:31
avatar uživatele
Seraphine313
Redaktor | Cool level: 88 | Fox Mulder
30. 5. 2016 / 18:58:00 (před 7 roky)
off
Captain Rum napsal(a):

Orange Is the New Black - už dlho váham, či to mám začať pozerať alebo nie. Hlavný výber ma inak vôbec nezaujal (našťastie, už tak nestíham pozerať) :D

První dvě řady za to určitě stojí. Třetí už je taková... přišlo mi že o ničem. Ale na čtvrtou se stejně těším :)

And when my time is up, have I done enough?
avatar uživatele
Clear
Redaktor | Cool level: 53 | Roy
30. 5. 2016 / 19:41:24 (před 7 roky)
off
Seraphine313 napsal(a):

První dvě řady za to určitě stojí. Třetí už je taková... přišlo mi že o ničem. Ale na čtvrtou se stejně těším :)

Mně ta třetí přijde výborná. Teď ji právě na neXtWeeku překládáme, abychom to stihly, než bude ta čtvrtá a nevidím kvalitativní rozdíl oproti předchozím sériím...

Seriálový maniak, překladatelka a velká fanynka sci-fi seriálů. Překládám seriály: Suits, Homeland, The Strain, The Americans a další. Působím na stránce neXtWeek.cz.
avatar uživatele
Seraphine313
Redaktor | Cool level: 88 | Fox Mulder
30. 5. 2016 / 20:54:02 (před 7 roky)
off
Clear napsal(a):

Mně ta třetí přijde výborná. Teď ji právě na neXtWeeku překládáme, abychom to stihly, než bude ta čtvrtá a nevidím kvalitativní rozdíl oproti předchozím sériím...

Kvalitativně ne, spíš příběhově. Na můj vkus se až moc věnovala vedlejším příběhům a originům jednotlivých postav a hlavní děj se zas až tak neposunul.

And when my time is up, have I done enough?
Editováno: 1x | Naposledy: 31. 5. 2016 / 01:38:29
avatar uživatele
Empty
Dlouholetý uživatel | Cool level: 27 | Bobby Singer
30. 5. 2016 / 23:35:36 (před 7 roky)
off

Tak PLL jsou jasná volba. Platonické lásky..ty doukoukat musim a možná si dám někdy maraton, až to ukončí. OITNB konečně!! Jsem zvědavej na další sérii, jak budou válčit holky ve vězení a zbytek je celkem fajn, ale našel bych i jiné seriály, který by si zasloužili být v top 5, nějaká z novinek určitě. :) Jinak máme červen celkem chudý na seriály. :( O létě nemluvě, snad bude některá z letošních novinek koukatelná. :)

avatar uživatele
Captain Rum
Dlouholetý uživatel | Cool level: 10 | sžt. Maxwell 'Max' Q. Klinger
31. 5. 2016 / 15:09:07 (před 7 roky)
off
Seraphine313 napsal(a):

První dvě řady za to určitě stojí. Třetí už je taková... přišlo mi že o ničem. Ale na čtvrtou se stejně těším :)

Tak to hádam, že si to čoskoro pozriem, ďakujem. :)

avatar uživatele
Hitchhiker
Dlouholetý uživatel | Cool level: 16 | Number 6
19. 6. 2016 / 00:20:02 (před 7 roky)
off

No co já budu dělat...Castle skončil, Bones budou končit, teď jsem se dověděla že Rizzoli bude taky končit a přitom je to tak fajn seriál...ještě že ti Chirurgové tady budou věčně :D

For crying out loud!
avatar uživatele
miabl
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
21. 6. 2016 / 08:55:50 (před 7 roky)
off

PLL už se moc těším