Diskuze k článku Sherlock je zpět, úspěšnější než kdy dřív
avatar uživatele
lillygrace
Uživatel od první verze | Cool level: 17 | Jaime Lannister
2. 1. 2014 / 12:04:03 (před 10 roky)
off

Koukala jsem a ještě musím vstřebat pocity. Připadalo mi to prostě "jiné" v porovnání s předchozími díly. Takové skoro až "crazy" ale to nic nemění na tom, že jsem si to patřičně užila a myslím, že to dvouleté čekání se vyplatilo!

avatar uživatele
Vegen
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
2. 1. 2014 / 12:22:13 (před 10 roky)
off

První dvě serie byli super, ale tohle mě bavilo ještě víc :-) Trochu výsměch všem teoriím jak to Sherlock přežil :D

avatar uživatele
venalce
Dlouholetý uživatel | Cool level: 18 | Kocour
2. 1. 2014 / 12:27:50 (před 10 roky)
off

Jinými slovy Sherlock porazil i Doctora Who (včetně výročního speciálu)?Úctyhodný výkon.
Tenhle díl byl vyloženě cílený na fanoušky, kteří čekali dva roky na pokračování. Dostali jsme, co jsme chtěli, ale stejně tak si z nás tvůrci utahovali celou epizodu. Bylo to stylové a taky tak trochu jiný úhel pohledu na Sherlocka jako člověka. Bylo to potřeba a teď hurá na řešení zapeklitých případů! 8)

Do not feed the trolls
avatar uživatele
Odyssea
Redaktor | Cool level: 27 | Bobby Singer
2. 1. 2014 / 12:44:50 (před 10 roky)
off

Dívala jsem se včera online a musím říct, že jsem byla opravdu nadšená! To čekání a odpočítávání s lidmi na twitteru bylo o nervy, naštěstí jsem odreagovávala u NHL Winter Classic :D

A nejlepší momenty kromě toho, že celej díl byl boží? :D Asi když byl Sherlock za Johnem v té restauraci a dělal francouzského číšníka :D, pak když mu John vrazil :D a "basically I´m really fucking gay for you ok" "lol" :D:D

Individual SciFi stories may seem as trivial as ever to the blinder critics and philosophers of today — but the core of SciFi, its essence has become crucial to our salvation, if we are to be saved at all.
avatar uživatele
Leslie
Dlouholetý uživatel | Cool level: 8 | Kryton
2. 1. 2014 / 15:34:29 (před 10 roky)
off

Sherlock si takový úspěch určitě zaslouží. :) Ten seriál je geniální.

Nejnovější díl mě naprosto dostal, byly tam situace, kdy jsem nemohla smíchy popadnout dech (Sherlockův fanklub), ale i napínavé. Vůbec mi díl celkově přišel zpracovaný jinak, než díly předchozí. Nemůžu se dočkat dalšího dílu, čekání se rozhodně vyplatilo!

Editováno: 1x | Naposledy: 2. 1. 2014 / 15:35:04
avatar uživatele
DrMovr7
Dlouholetý uživatel | Cool level: 17 | Jaime Lannister
2. 1. 2014 / 16:39:14 (před 10 roky)
off

A určitě nikdo z těch, kdo se díval, nelitoval. Po tak dlouhém čekání jsem se bála zklamání (znáte to, když se na něco strašně moc těšíte), ale ten díl byl prostě parádní. A fanouškovské teorie vypadají natočené ještě bláznivěji, než když jsou jenom na papíře:D

"Lawyers, I suppose, were children once." Charles Lamb
avatar uživatele
Jackolo
Uživatel od první verze | Cool level: 14 | Emma Swan
2. 1. 2014 / 17:49:32 (před 10 roky)
off
venalce napsal(a):

Jinými slovy Sherlock porazil i Doctora Who (včetně výročního speciálu)?Úctyhodný výkon.
Tenhle díl byl vyloženě cílený na fanoušky, kteří čekali dva roky na pokračování. Dostali jsme, co jsme chtěli, ale stejně tak si z nás tvůrci utahovali celou epizodu. Bylo to stylové a taky tak trochu jiný úhel pohledu na Sherlocka jako člověka. Bylo to potřeba a teď hurá na řešení zapeklitých případů! 8)

Porazil vánoční speciál s Mattovou regenerací. Výroční speciál s Davidem a Johnem měl tuším přes dvanáct milionů v konečných číslech a přes deset v overnights. Přesně to ale nevím.

avatar uživatele
Nikola9
Uživatel od první verze | Cool level: 33 | Jack Carter
2. 1. 2014 / 18:16:38 (před 10 roky)
off
Odyssea napsal(a):

Dívala jsem se včera online a musím říct, že jsem byla opravdu nadšená! To čekání a odpočítávání s lidmi na twitteru bylo o nervy, naštěstí jsem odreagovávala u NHL Winter Classic :D

A nejlepší momenty kromě toho, že celej díl byl boží? :D Asi když byl Sherlock za Johnem v té restauraci a dělal francouzského číšníka :D, pak když mu John vrazil :D a "basically I´m really fucking gay for you ok" "lol" :D:D

Máš pravdu, i když těch božích momentů tam bylo víc, ten v restauraci vedl! Jsem si říkala, že to může dopadnou jedině tak, že buď se skácí pod stul nebo se po něm vrhne :D

Editováno: 1x | Naposledy: 2. 1. 2014 / 18:17:18
avatar uživatele
Kolikokoli
Uživatel od první verze | Cool level: 10 | sžt. Maxwell 'Max' Q. Klinger
2. 1. 2014 / 18:44:36 (před 10 roky)
off

Jak vznikl tento díl: Moffat a Gattis strávili celé dva roky na Tumblru. A pak napsali tohle :D

Hey, ass-butt! I tolerate this century but I don't enjoy it so live long and prosper and may the force be with you. Hallowed are the Ori. Allons-y!
avatar uživatele
madPav3l
Dlouholetý uživatel | Cool level: 20 | Zipper
2. 1. 2014 / 20:04:37 (před 10 roky)
off

Další díl už 5. ledna, no teda... to odvysílají celou serii během 10 dní a pak zase dva roky čekání ach jo...

avatar uživatele
venalce
Dlouholetý uživatel | Cool level: 18 | Kocour
2. 1. 2014 / 22:18:12 (před 10 roky)
off
Jackolo napsal(a):

Porazil vánoční speciál s Mattovou regenerací. Výroční speciál s Davidem a Johnem měl tuším přes dvanáct milionů v konečných číslech a přes deset v overnights. Přesně to ale nevím.

Díky za upřesnění :)

Do not feed the trolls
avatar uživatele
Destinytte
Dlouholetý uživatel | Cool level: 18 | Kocour
3. 1. 2014 / 12:04:25 (před 10 roky)
off

Konečně. Nemohla jsem se dočkat. Krásnej začátek roku. :P

avatar uživatele
_karel_
Dlouholetý uživatel | Cool level: 68 | Charlie Harper
3. 1. 2014 / 12:18:09 (před 10 roky)
off

Zřejmě tady budu za vyvrhele, ale nešť.
Jak tady mnozí už psali, tenhle díl byl hodně jiný ("stylový", "crazy"). Ano, a to je přesně to, proč mně se tenhle díl nelíbil. Taky jsem se dost těšil a tohle pro mě bylo svým způsobem zklamání. Ale co, uvidíme, jak to půjde dál.

Editováno: 1x | Naposledy: 3. 1. 2014 / 12:42:39
avatar uživatele
Fruiko
Boss nejvyšší | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
3. 1. 2014 / 13:19:45 (před 10 roky)
off
_karel_ napsal(a):

Zřejmě tady budu za vyvrhele, ale nešť.
Jak tady mnozí už psali, tenhle díl byl hodně jiný ("stylový", "crazy"). Ano, a to je přesně to, proč mně se tenhle díl nelíbil. Taky jsem se dost těšil a tohle pro mě bylo svým způsobem zklamání. Ale co, uvidíme, jak to půjde dál.

Jsme dva. Jestli jsem musel na tohle čekat dva roky. Tak proboha proč?

Chápu to u Doktora, že jeden ze 13 je crazy, navíc tam se to i hodí. Ale tady, kdy crazy díl je třetina série to je na přes hubu. Doufám, že ty zbylý dva díly budou normální.

A jako vážně? Tohle a Sherlock Holmes? Chlápek si všimne, že ve vlaku není člověk, ale nevšimne si, že chybí celej vagón? U Sherlocka byly boží vždycky případy a tohle bylo nejslabší ze všech 7 natočených dílů.

Myslím, že těm, co psali, že to bylo super, by stačilo pustit hodinu a půl animovaných gifů z tumblr a byli by nadšení stejně...

Všechna tahle písmenka napsal zakladatel webu.
avatar uživatele
Tulrika
Dlouholetý uživatel | Cool level: 32 | Debra Morgan
3. 1. 2014 / 15:05:50 (před 10 roky)
off

Tak jsem to dneska zkoukla podruhé a pořád mám nadšené pocity. Těším se na další. Ano - je to jiný, ale pro mě v žádném případě ne horší.

Neumím rozdávat rady. Jen dělat sarkastické poznámky
avatar uživatele
lillygrace
Uživatel od první verze | Cool level: 17 | Jaime Lannister
3. 1. 2014 / 15:42:17 (před 10 roky)
off

Po druhém zhlédnutí s titulky mám pocit, že nám naservírovali tak trochu prázdnou bublinu. V recenzích často zmiňují, že si Gatiss nejspíš přečetl fan fiction a prošmejdil tumblry a pak zasedl ke stolu a začal psát... a vlastně je to pravda. Byla to zábavná jízda (u žádného dílu Sherlocka jsem se tolik nenasmála), Sherlock je zpět a nové postavy představeny (Mary je opravdu fajn)... Ale tuhle epizodu nám možná měli naservírovat před rokem jako takový mezistupeň pro nedočkavé fanoušky nebo předskokana pro novou řadu a ne jako regulérní díl. Detektivka bez detektivní zápletky není detektivkou.

Sama jsem napsala nějakou fan fiction a paradoxně jsem si ze začátku připadala jako "OMG, já asi začínám přemýšlet jako skutečný scénárista!" teď mi to ovšem docvaklo. Scénáristé začínají přemýšlet jako fanoušci... :-)

avatar uživatele
Trifi
Dlouholetý uživatel | Cool level: 23 | Denholm
3. 1. 2014 / 16:02:52 (před 10 roky)
off

Tak ono bylo skoro jisté, že jediným způsobem, jak se s vysvětlením vypořádat, je nevysvětlovat vůbec... Místo toho prostě vtipně natočit pár crazy teorií a zahrát to do autu. Jen je mi líto těch, kteří celé ty dva roky neochvějně věřili, že budou mít tvůrci koule to celé nade vší pochybnost vysvětlit. No jo, udělat haló skokem ze střechy je jedna věc, horší je pak se z toho vykroutit :D
Ale jinak, Benedict jako číšník... to opravdu nemělo chybu, dlouho jsem se tak nepobavila :)

Magic is coming.
avatar uživatele
Tempy
Redaktor | Cool level: 23 | Denholm
3. 1. 2014 / 19:57:26 (před 10 roky)
off
Fruiko napsal(a):

Jsme dva. Jestli jsem musel na tohle čekat dva roky. Tak proboha proč?

Chápu to u Doktora, že jeden ze 13 je crazy, navíc tam se to i hodí. Ale tady, kdy crazy díl je třetina série to je na přes hubu. Doufám, že ty zbylý dva díly budou normální.

A jako vážně? Tohle a Sherlock Holmes? Chlápek si všimne, že ve vlaku není člověk, ale nevšimne si, že chybí celej vagón? U Sherlocka byly boží vždycky případy a tohle bylo nejslabší ze všech 7 natočených dílů.

Myslím, že těm, co psali, že to bylo super, by stačilo pustit hodinu a půl animovaných gifů z tumblr a byli by nadšení stejně...

Amen! :(

avatar uživatele
Jajinka
Dlouholetý uživatel | Cool level: 2 | Jake Harper
3. 1. 2014 / 19:58:07 (před 10 roky)
off

Musím souhlasit s každým slovem, které napsal Fruiko. TOHLE že byl Sherlock Holmes? Asi si budu muset pořídit silnější brýle, protože jsem ho v tom za celou dobu nenašla. Styl, jak tady mnozí říkají, "crazy" mi v tomhle připadá úplně mimo a Sherlock sám jako kdyby strávil ty dva roky v Americe a koukal na Pařbu v Las Vegas. Tohle prostě nebyl Sherlock. O ABSENCI případu ani nemluvě. Líbilo se mi snad jen to, co provedli s Andersonem a jak se nepokrytě vysmáli všem fanouškům. Já teď nicméně spíš brečím.

avatar uživatele
Tempy
Redaktor | Cool level: 23 | Denholm
3. 1. 2014 / 20:03:01 (před 10 roky)
off
Jajinka napsal(a):

Musím souhlasit s každým slovem, které napsal Fruiko. TOHLE že byl Sherlock Holmes? Asi si budu muset pořídit silnější brýle, protože jsem ho v tom za celou dobu nenašla. Styl, jak tady mnozí říkají, "crazy" mi v tomhle připadá úplně mimo a Sherlock sám jako kdyby strávil ty dva roky v Americe a koukal na Pařbu v Las Vegas. Tohle prostě nebyl Sherlock. O ABSENCI případu ani nemluvě. Líbilo se mi snad jen to, co provedli s Andersonem a jak se nepokrytě vysmáli všem fanouškům. Já teď nicméně spíš brečím.

Já sice přímo nebrečím, ale toho ponocování do půl čtvrtý jsem fakt zalitovala! :D :(

avatar uživatele
Ayahuasca
Dlouholetý uživatel | Cool level: 25 | Lee 'Apollo' Adama
3. 1. 2014 / 20:43:11 (před 10 roky)
off

Já chápu všechny vaše zmíněný výtky, ale mně osobně se to hodně líbilo... Nevím, jak kdo moc četl knižní předlohy, ale pro mě tohle Sherlock je. Povídka, na které je tenhle příběh založený, taky prakticky neměla žádný případ a šlo jenom o to, že se Sherlock vrátil. Holmes navíc vždycky všechno řešil logicky, ale většinou šlo o neuvěřitelně jednoduché vysvětlení (proto mě hodně pobavil i  switch off knoflík . A hra s fanoušky v podobě Andersona a fan clubu byla pro mne jen třešničkou na dortu a já jsem teda ráda, že jsem to shlédla rovnou na BBC.

"The only time success comes before work is in the dictionary." Harvey Specter
avatar uživatele
LittleLexi
Uživatel od první verze | Cool level: 13 | Kenny McKormick
3. 1. 2014 / 21:14:04 (před 10 roky)
off

Mně se ten díl jakože líbil, ale bylo to strašně jednoduché a primitivní - prostě to nebyl Sherlock Holmes, jak ho známe...

There are only 10 types of people in this world... those who understand binary, and those who don't.
avatar uživatele
Fruiko
Boss nejvyšší | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
3. 1. 2014 / 21:56:33 (před 10 roky)
off

Mne se nelíbí vývoj postavy. Si srovnejte témeř sociopata se kterým nikdo nechce nic mit a ktery chodi v rámci výzkumu bicovat mrtvoly do márnice z prvního dílu a vtipkujiciho Sherlocka v restauraci. Ano je to vtipné, ale nezlobte se na me tohle, neni Sherlock...

Všechna tahle písmenka napsal zakladatel webu.
avatar uživatele
Verrush
Dlouholetý uživatel | Cool level: 9 | Rajesh Koothrappali
3. 1. 2014 / 23:29:25 (před 10 roky)
off

Mě se to líbilo, ačkoliv to nebyl Sherlock, jak ho známe...je to asi jediný díl, kdy se Sherlock směje víc než by člověk čekal :) Každopádně mě to nezklamalo a těším se na další díly.

avatar uživatele
Fruiko
Boss nejvyšší | Cool level: 118 | Oswald 'Penguin' Cobblepot
3. 1. 2014 / 23:40:35 (před 10 roky)
off
NightwishLOVER napsal(a):

Aj som narazila na niečo také, že Mark Gatiss strávil posledné 2 roky na tumblr, ale neviem či je to pravda alebo len fanúšikovský vtip. Ale znie to uveriteľne :D

S takovou můžeme byt rádi, ze Sherlock pri tom padu neskončil do Tardis. Myslim, ze by to bylo fanouškovsky velice kladně přijato...

Všechna tahle písmenka napsal zakladatel webu.
avatar uživatele
DrMovr7
Dlouholetý uživatel | Cool level: 17 | Jaime Lannister
3. 1. 2014 / 23:57:33 (před 10 roky)
off
Fruiko napsal(a):

Mne se nelíbí vývoj postavy. Si srovnejte témeř sociopata se kterým nikdo nechce nic mit a ktery chodi v rámci výzkumu bicovat mrtvoly do márnice z prvního dílu a vtipkujiciho Sherlocka v restauraci. Ano je to vtipné, ale nezlobte se na me tohle, neni Sherlock...

Říct někomu, že nejsem mrtvý, hraním si na číšníka - mně to sherlockovské přijde:)

"Lawyers, I suppose, were children once." Charles Lamb
avatar uživatele
corine
Dlouholetý uživatel | Cool level: 31 | des. Walter 'Radar' O'Reilly
4. 1. 2014 / 01:09:01 (před 10 roky)
off

Na tohle jsem se těšila opravdu hodně. Jen tak mimochodem mě přitom napadlo, jak by asi vypadal díl, který by se zrovna moc nepovedl. Tak takhle. První dost divná věc byla hudba. Ono se to třeba nezdá, ale podle mě to bylo hlavně tohle, co ten začátek (i restauraci) docela zasklilo.

Další věc je, že celé dva roky čekáme na něco, co se nám autoři vlastně ani neobtěžují dát, místo toho nám předhodí jenom tři teorie o Sherlockově (ne)smrti. Ta první vůbec nepřichází v úvahu, protože by ji Watson jednoduše prohlédl (lana si nejde nevšimnout, ani když je člověk rozčílenej, tak ne). Druhá taky ne, protože Sherlock se v Rainchenbach Fall stal podvodníkem až při předstírání své smrti. Svůj první podvod začal tím, že požádal Molly o pomoc. Kdyby ale Moriarty přežil, byla by celá ta věc podvod už od samého začátku, a tím by zničili jakoukoli logiku příběhu a ještě by podvedli diváky. Třetí teorie je nejlepší co se provedení týká a vlastně má i logiku ten plán Mycrofta se Sherlockem, jen mi přijde zbytečně překombinovaná, čekala jsem něco prostšího. (k čemu by potřebovali někoho podobného? stačila by stejná postava, oblečení a paruka - kdyby cyklista nevyšel, Watson by si Sherlocka spletl dost těžko) Okamžik, kdy třetí terorii představili, byl podle mě špatně, scéna z metra mohla být bez toho přerušení naprosto dokonalá.

Původní povídka je o likvidaci posledních zbytků Moriartyho zločinecké sítě. To mi v ději docela chybělo. Buď tohle, nebo alespoň nějaké přiměřené vysvětlení toho, co spustilo to "rozsáhlé policejní vyšetřování", které skončilo očištěním Sherlocka. Misto toho se rozhodli představit úplně novou dějovou linku. Celkově to působilo docela nepromyšleně a chaoticky, jako by se prostě se určitého času pokusili nacpat kde co, aby ten čas vyplnili. Ono je to samozřejmě hlavně pocit, prostě protože to skončilo otevřeně. Zůstala spousta otázek bez odpovědi. Když to ale srovnám se Studií v růžové (a to srovnání je dost příhodné), no... tak s tím raději hned skončím. Ale potrhlé mi to teda nepřišlo, to ne.

Já už tu nejsem!
Editováno: 1x | Naposledy: 4. 1. 2014 / 01:16:14
avatar uživatele
Ajka
Redaktor | Cool level: 27 | Bobby Singer
4. 1. 2014 / 22:00:20 (před 10 roky)
off

SPOILER ALERT!

Mé pocity jsou po první epizodě rozporuplné.
Na jedné straně jsem ráda, že se Sherlock vrátil, na druhou stranu mne jeho příchod příliš nenadchnul.

Líbilo se mi, že John dal Sherlockovi jeho zázračné zmrtvýchvstání pěkně sežrat - neštítil se použít násilí či silná slova, povedlo se vyšetřování s Molly v roli pobočníka, pak také teorie s Moriartym a Sherlockem na střeše neměla chybu, některé další scény ovšem vyznívaly až směšně (viz. ječící Mrs. Hudson, Andersonův fanclub, první teorie o skoku, objímačka s Lestradem...).
To vše navíc v poněkud zběsilém tempu.

Mark Gattis se evidentně chtěl výsmát všem šíleným fan-fiction povídkám a fan-artům, které už 2 roky kolují napříč internetem, ve výsledku to ale bylo spíš takové vaření z vody. Víceméně souhlasím s komentářem Corine, hlavně co se týče scény v metru.

Potěšila postava Mary a Benedictovi vlastní rodiče v roli Sherlockových rodičů.

I didn't do it... and I'll never do it again!
Editováno: 1x | Naposledy: 4. 1. 2014 / 22:01:58