plakát seriálu

Válka Světů

(War of the Worlds)

Názory uživatelů

ALESPOŇ TY TRIPODY TAM MOHLI NECHAT

Seriál je klasické postapo ovlivněné (jak tomu často bývá) limitovaným rozpočtem, takže fanoušci počítačových efektů a masových akcí (a akcí obecně) si na své nepřijdou. Co se týká původního námětu H. G. Wellse, tak z něj toho po přenesení do současnosti moc nezůstalo. Nejen obsahově, ale nezůstaly ani "maskoty" románu, kterými jsou tripody - na které se každý fanoušek těší. Byly nahrazeny čtyřnohými roboty-androidy (připomínajícími přerostlé psy), kteří byly pro efekt jakoby napětí ve vší kráse ukázány až ve třetím dílu.

V observatoři v Alpách objeví astrofyzička pomocí radioteleskopů signál, který je zjevně mimozemského původu. Svět neví, co může očekávat, ale během krátké doby dojde k invazi, po které je vyhubena většina světové populace.

Mezi přeživšími stoupá napětí, civilizační nátěr padá, vítězí instinkt přežití. Děj nepřímo zpochybňuje lidstvo a jeho hodnoty. Malé skupinky v Alpách a v Londýně mají několik málo cílů - přežít, najít příbuzné, pochopit, proč k útoku došlo a najít způsob, jak se vetřelcům postavit. Někteří, ovlivněni nonverbální komunikací s útočníky, jsou smírnější a vyhledávají s nimi kontakt.

Velká pozornost je věnována dramatickým vztahům mezi postavami, výsledkem je poněkud ospalé tempo, někdy až nuda, když se dialogy blíží rodinnému vztahovému dílku.

Poměrně nevydařený závěrečný cliffhanger (z pohledu zkušeného seriálového Sci-Fi fanouška) otevírá cestu k dalším řadám, očekávatelně dává více otázek, než odpovědí.

V rámci ústupků politické korektnosti nechybí kladná postava nelegálního imigranta ke kterému se zachovají nelidsky představitelé majority, postava homosexuálního syna dvou hrdinů, kterého nechají zaplaťpřírodo scénáristíé zemřít dříve, než by došlo na tak dnes módní záběry homosexuálního primérního aktu, sluníčkářská slepá slečna, která má pro vetřelce porozumění, mezirasový sex a jako perlička výčtu na závěr incest, spojený se znásilněním, které omlouvá regulérní vraždu.

Seriál si tak trochu hraje na to, že má filosoficko existencionální podtext, že se zabývá psychologií přeživších. To je ale jen vytvoření zdání pro mainstreamové diváky, aby byli potěšeni tím, že se dívají na "něco lepšího" a přitom je to baví.

V titulcích (nemohu srovnat s originálem, protože francouzštinou nevládnu) jsem našel v S01E01 (227 00:30:33,160 --> 00:30:37,920) pozoruhodnou větu: "Víme jenom to, že frekvence a vlnová délka neustále narůstají." To by byl opravdu zázrak (je tam nepřímá úměra - λ=c/f).

Za zmínku stojí minimalistický zvuk, podkreslený pro efekt nízkými kmitočty, zasahujícími do pásma infrazvuku. Majitelům obstojných AV řetězců to má umocnit (podvědomě) depresivní působení obrazového vjemu ze stovek mrtvol a odbarvených záběrů.

Tak strašné to zase není, ale je smutné, že na dobový blockbuster z roku 1953 to nemá.

WELLSOVA VÁLKA SVĚTŮ JE JINÁ LIGA.

50 %
100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřilo se 7 lidí

Útok robočoklů

Další verze války světů, tahle prozměnu umístěná do součastnosti. Což proč ne. Jenže inspirace předlohou je dost mizerná. Těch osm dílů sice uteče docela rychle, ale to je jedno z mála plusů, které bych na tom našel.

Seriál asi neměl moc peněz v rozpočtu, takže efekty a lokace jsou na minimu. A co si člověk vybaví, když se řekne Válka světů? No samozřejmě pochodující Tripody, co si choděj po světě a likvidují všechno co potkají. Tak ti tu pro jistotu nejsou. Zato máme jakési krvežíznivé androidpsy, co se chvilku tváří nezničitelně, ale jak se ukáže, tak likvidovat jdou, takže by jejich chabý počet musel zbytek lidstva zničit prakticky okamžitě. A zbytek jsou spíše lokální vztahová dramata, okořeněná nějakou tou korektností dnešní doby, to pitvat raději nebudu, stejně už to tu zvládli dobře jiní. Trochu záhadná je snad jen "Emanuela", která si tam pobíhá, chvilku vidí, chvilku je slepá a evidentně má nějaké napojení na emzáky, ale jaké, tak to se stejně nedozvíme.

Vlastní závěr nechává spíše otázky a úplný finále je divný. Jestli už mají slíbenou druhou sérii, tak budiž, jinak z toho může zůstat pěkně nehotový paskvil.

Odkoukal jsem rychle, povětšinou mě to docela bavilo nebo spíše vyloženě nenudilo, tak hodnotím jako lehký nadprůměr. A jestli bude S02, tak se určitě kouknu, minimálně abych zjistil, co s tím proboha udělali.

60 %
100 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 4 lidé

Moderní zpracování Války světů?

Máme tu moderní variaci na H.G. Wellse. Samo o sobě to zní báječně. Začátek seriálu vcelku rychle vtáhne do děje, první řada má spád, dokáže upoutat k monitoru. Jistě velmi rychle je potřeba zapomenout na předlohu, protože je to vlastně něco úplně jiného, ale první řada je koukatelná, i když viditelně s postupující dobou seriálu dochází dech. Postupně se víc a víc zviditelňuje limitovaný rozpočet. Absence logiky a přirodních zákonů.
No očekávání na druhou sezonu jsem se neubránil. Ovšem hned začátek druhé řady mi dal hodně studenou sprchu. A sledovat ji bylo chvílemi utrpení. Tvůrci to vzali za ten nejhorší konec. Nuda, absence logiky a ještě víc patrný je nedostatek peněz. Řadu jsem dokoukal, závěr uzavřený. Proto nechápu snahu tvůrců o další řadu. Ani ve snu mě nenapadá o čem by byla...No ať bude o čemkoli, asi už bez mé přítomnosti.
Hodnocení za první řadu 60%, za druhou 10%. Za závěr přidávám nějaké procento navíc, takže výsledných 40%

EDIT:
Tak jsem nakonec třetí řadu okusil. A musím říct, že po hodně slabé druhé řadě, jsem byl spokojenější. Oprostil jsem se od logiky a jelikož fyziku jsem absolvoval hodně dávno, tak jsem neřešil zdejší fyzikální reálie. Tvůrcům se "podařilo" seriál ukončit. Třetí řada za 40%, protože zde chybělo to napětí.

40 %
50 % lidí si myslí, že se jedná o kvalitní názor
100 % lidí s názorem souhlasí
Vyjádřili se 2 lidé